Jak założyć adres i skrzynkę do e-Doręczeń
Jak zacząć korzystać z e-Doręczeń
Wystarczy kilka prostych kroków:
- uzupełnij dane wnioskodawcy,
- możesz wskazać administratora, czyli osobę, która będzie zarządzać w Twoim imieniu skrzynką do e-Doręczeń – podaj jego dane i adres e-mail.
- Sprawdź wniosek i podpisz go elektronicznie (profilem zaufanym, e-dowodem lub podpisem kwalifikowanym).
- Odbierz potwierdzenie złożenia wniosku pod adresem e-mail, który podasz we wniosku.
Adres doręczeń elektronicznych (ADE) możesz uzyskać u operatora wyznaczonego (OW) oraz u komercyjnych dostawców usług rejestrowanego doręczenia elektronicznego (KDU).
Jak sprawdzić status wniosku
Status złożonego wniosku oraz zawarte w nim dane może sprawdzić osoba składająca wniosek po zalogowaniu się na edoreczenia.gov.pl w zakładce Zarządzaj adresami do e-Doręczeń. W tym miejscu zamieszczone są wszystkie złożone wnioski wraz z informacją o ich statusie.
Ważne!
- Jeśli po złożeniu wniosku zorientowałeś się, że popełniłeś w nim błąd, nie składaj kolejnego wniosku, poczekaj na jego odrzucenie.
- Jeśli wniosek zostanie odrzucony, otrzymasz e-maila z informacją o przyczynie jego odrzucenia ze wskazaniem, co wymaga poprawy. Wówczas należy złożyć nowy wniosek.
Jak aktywować skrzynkę do e-Doręczeń
Jak aktywować skrzynkę do e-Doręczeń
1.Zaloguj się do serwisu mObywatel.gov.pl.
2. Otwórz zakładkę Twoje skrzynki w menu bocznym.
3. Kliknij przycisk Aktywuj skrzynkę przy skrzynce, którą chcesz aktywować.
4. Podaj adres e-mail do powiadomień i zapoznaj się z regulaminem świadczenia usług przez Operatora Wyznaczonego.
5. Kliknij przycisk Aktywuj.
Na adres e-mail otrzymasz informację, że skrzynka jest aktywna i możesz z niej korzystać.
Ważne! Gdy aktywujesz skrzynkę, będziesz otrzymywać korespondencję od podmiotów, które już używają e-Doręczeń. Zapoznaj się z pouczeniem o skutkach prawnych.
Adres doręczeń elektronicznych (ADE) możesz uzyskać u operatora wyznaczonego (OW) oraz u komercyjnych dostawców usług rejestrowanego doręczenia elektronicznego (KDU).