W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Konkursy 2024

Ogłoszenie o naborze ofert w ramach otwartego konkursu na ogólnopolską medialną kampanię informacyjną

Na podstawie art. 43h pkt 1 w związku z art. 43ha ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego, o Rzeczniku Finansowym i o Funduszu Edukacji Finansowej (Dz. U. z 2024 r. poz. 1109) oraz § 12 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 12 lipca 2023 r. w sprawie dotacji celowej z Funduszu Edukacji Finansowej na realizację działań z zakresu edukacji finansowej (Dz. U. 2023 r. poz. 1358) (dalej: Rozporządzenie), Minister Finansów, będący dysponentem środków Funduszu Edukacji Finansowej ogłasza nabór ofert w ramach otwartego konkursu na ogólnopolską medialną kampanię informacyjną.

 

Przedmiot Konkursu

Przedmiotem Konkursu jest ogólnopolska medialna kampania informacyjna w zakresie podniesienia świadomości społeczeństwa w kwestii oszustw na rynku finansowym, dokonywanych przy użyciu pseudo-instrumentów lub pseudo-usług finansowych (oszustw finansowych), w tym z wykorzystaniem internetu, a także cyberbezpieczeństwa.

W ramach realizacji przedmiotu Konkursu wybrany Oferent przygotuje kampanię i ją zrealizuje.

Kampania musi obejmować dwa kluczowe obszary:

  • Cyberbezpieczeństwo finansowe,
  • Oszustwa finansowe (np. piramidy finansowe, wyłudzenia na rynku walutowym i kapitałowym).

Celem głównym kampanii jest podniesienie świadomości mieszkańców Polski w wieku 13+ na temat różnych zagadnień z zakresu: oszustw finansowych i cyberbezpieczeństwa finansowego, w celu zwiększenia ogólnego bezpieczeństwa finansów osobistych mieszkańców Polski.

 

Kto może ubiegać się o dotację

Do otwartego Konkursu ofert mogą przystąpić organizacje pozarządowe, w tym: stowarzyszenia, fundacje i inne posiadające osobowość prawną podmioty, powstałe najpóźniej 31 grudnia 2020 r., które realizują zadania z zakresu edukacji finansowej, ekonomicznej lub przedsiębiorczości. Muszą to być podmioty, które nie działają w celu osiągnięcia zysku oraz przeznaczają całość dochodu na realizację celów statutowych oraz nie przeznaczają zysku do podziału między swoich członków, udziałowców, akcjonariuszy i pracowników.

Oferent powinien wykazać się realizacją, w okresie 3 lat poprzedzających termin składania Oferty, co najmniej jednego zadania podobnego do przedmiotu Konkursu, tj. polegającego na przygotowaniu Strategii ogólnopolskiej medialnej kampanii informacyjnej i jej realizacji.

 

Wysokość środków na realizację Konkursu

  1. Na realizację działań określonych w niniejszym Konkursie można otrzymać dotację celową w wysokości 100% koszów kwalifikowanych, poniesionych na realizację  Zadania.
  2. Maksymalna kwota środków finansowych planowana do przyznania w ramach dotacji celowej w Konkursie wynosi 8 000 000 zł.
  3. Ostateczna wysokość przyznanej dotacji celowej będzie wynikiem oceny Oferty.
  4. Dotacja celowa może być wypłacana w transzach uzgodnionych w Umowie.

 

Termin i sposób składania ofert oraz dokumenty, które należy dołączyć do oferty

  1. Warunkiem udziału w Konkursie jest złożenie przez Oferenta Oferty na przygotowanie ogólnopolskiej medialnej kampanii informacyjnej w zakresie podniesienia świadomości społeczeństwa w kwestii oszustw na rynku finansowym a także cyberbezpieczeństwa i jej realizacji.
  2.  Oferty należy składać w terminie 45 dni od dnia publikacji ogłoszenia, tj. od 21 listopada 2024 r. do 4 stycznia 2025 r. (z uwagi na fakt, że dzień 4 stycznia 2025 r. jest dniem wolnym od pracy, wnioski będą przyjmowane do kolejnego najbliższego dnia roboczego, tj. do 7 stycznia 2025 r.).
  3. Każdy Oferent może złożyć tylko jedną ofertę.
  4. Złożenia Oferty dokonuje się wyłącznie za pomocą Systemu Obsługi Dokumentów (SOD), dostępnego na stronie internetowej pod adresem: https://sod.mf.gov.pl/ .
  5. Do Oferty należy dołączyć dokumenty, z których wynika umocowanie osób do jej złożenia w ramach Konkursu, a także dokumenty potwierdzające, że Oferent nie działa w celu osiągnięcia zysku oraz przeznacza całość dochodu na realizację celów statutowych i nie przeznacza zysku do podziału między swoich członków, udziałowców, akcjonariuszy ani pracowników (np. statut).
  6. Przed złożeniem Oferty należy zapoznać się z załączonymi informacjami, w tym szczegółową listą co powinna zawierać oferta.

 

Kryteria oceny ofert

  1. Ocena Oferty składa się z oceny formalnej i merytorycznej.
  2. Pod względem merytorycznym oceniane są jedynie kompletne Oferty, tzn. takie, które zostały przesłane przez podmioty uprawnione, określone w Regulaminie Konkursu (dalej Regulamin) zawierają wszystkie wymagane elementy opisane w punkcie VIII Regulaminu, a także zostały przesłane za pośrednictwem SOD w terminie wskazanym w niniejszym ogłoszeniu oraz w punkcie XII.1. Regulaminu.
  3. Przy ocenie Ofert brane będzie po uwagę, czy Oferent zrobił analizę rynku pod kątem kampanii informacyjnych, które dotyczą tematu cyberbezpieczeństwa finansowego oraz oszustw finansowych (np. piramidy finansowe, wyłudzenia na rynku walutowym i kapitałowym).

4. Ocenie merytorycznej podlegają:

4.1. Możliwość realizacji Zadania objętego Konkursem w szczególności na podstawie:

4.1.1. doświadczenia, potencjału i specjalizacji Oferenta w realizacji Zadania objętego Konkursem na podstawie informacji o wcześniejszej działalności Oferenta,

4.1.2. zasobu kadrowego Oferenta, zapewniającego właściwą realizację Zadania objętego Konkursem, a jeżeli Oferent planuje współpracę z innym podmiotem przy realizacji Zadania również doświadczenie tego podmiotu,

4.1.3. zasobów rzeczowych i lokalowych Oferenta umożliwiających realizację Zadania objętego Konkursem.

4.2. Jakość Oferty złożonej w ramach Konkursu, w szczególności:

4.2.1 opis sposobu realizacji Zadania objętego Konkursem,

4.2.2. spójność i przejrzystość Oferty,

4.2.3. możliwość osiągnięcia celów Zadania objętego Konkursem na podstawie przedstawionego kosztorysu i harmonogramu.

4.3. Innowacyjność i kreatywność elementów Oferty, w szczególności języka i kanałów komunikacji, zaproponowanych Działań, pomysłu kreatywnego.

4.4. Adekwatność proponowanych Działań, języka i kanałów komunikacji w odniesieniu do określonych przez Oferenta grup odbiorców.

4.5. Dopasowanie i zgodność hasła/sloganu Kampanii z celem ogólnym i celami szczegółowymi.

4.6 Możliwość zmierzenia osiągnięcia założonych w Kampanii celów na podstawie zaproponowanych wskaźników dotarcia dla każdego z zagadnień Kampanii).

4.7. Koszty realizacji zadania objętego Ofertą.

4.8. Harmonogram realizacji Zadania objętego Ofertą.

4.9. W zakresie opisu rozwiązań technicznych strony internetowej oferowane rozwiązanie powinno być oparte na sprawdzonych i solidnych technologiach, spełniać standardy branżowe oraz być odporne na awarie. Oceniane będzie:

4.9.1. adekwatność proponowanych rozwiązań do określonych w Załączniku nr 1 wymagań,

4.9.2. efektywność proponowanych rozwiązań w stosunku do celu, prognozowane korzyści i rezultaty, prognozowane koszty i wysiłek związane z wdrożeniem proponowanego rozwiązania,

4.9.3. sposoby zabezpieczenia strony przed zagrożeniami związanymi z bezpieczeństwem danych lub infrastruktury,

4.9.4. zgodność zaproponowanego rozwiązania z obowiązującymi przepisami i regulacjami branżowymi.

 

Termin ogłoszenia wyniku Konkursu

Przewidywany termin oceny Ofert – do trzech miesięcy od upływu terminu ich składania, w tym 21 dni jest przeznaczone na wydanie opinii przez Radę Edukacji Finansowej (zgodnie z § 7 ust. 2 Rozporządzenia).

 

Złóż wniosek

https://sod.mf.gov.pl/

 

W przypadku dodatkowych pytań lub wątpliwości proszę kontaktować się:

Monika Wojciechowska       532 517 404

Piotr Włusek                         538 504 763 (w przypadku problemów technicznych dot. SOD)

Materiały

Regulamin otwartego konkursu ofert na ogólnopolską medialną kampanię informacyjną
Regulamin​_otwartego​_konkursu​_ofert​_na​_ogólnopolską​_medialną​_kampanię​_informacyjną.pdf 0.16MB
Załącznik nr 1 do Regulaminu konkursu - wytyczne dotyczące bezpieczeństwa strony internetowej
Załącznik​_nr​_1​_do​_Regulaminu​_konkursu​_-​_wytyczne​_dotyczące​_bezpieczeństwa​_strony​_internetowej.docx 0.02MB
Załącznik nr 2 do Regulaminu konkursu - źródła informacji – katalog otwarty
Załącznik​_nr​_2​_do​_Regulaminu​_konkursu​_-​_źródła​_informacji​_–​_katalog​_otwarty.docx 0.03MB
Załącznik nr 3a do Regulaminu konkursu - Wzór umowy zawieranej w formie pisemnej
Załącznik​_nr​_3a​_do​_Regulaminu​_konkursu​_-​_Wzór​_umowy​_zawieranej​_w​_formie​_pisemnej.docx 0.07MB
Załącznik nr 3b do Regulaminu konkursu - Wzór umowy zawieranej w formie elektronicznej
Załącznik​_nr​_3b​_do​_Regulaminu​_konkursu​_-​_Wzór​_umowy​_zawieranej​_w​_formie​_elektronicznej.docx 0.07MB
Załącznik nr 4 do Regulaminu - Klauzula informacyjna MF
Załącznik​_nr​_4​_do​_Regulaminu​_-​_Klauzula​_informacyjna​_MF.docx 0.03MB
Załącznik nr 1 do umowy - Upoważnienie MF - Fundusz Edukacji Finansowej
Załącznik​_nr​_1​_do​_umowy​_-​_Upoważnienie​_MF​_-​_Fundusz​_Edukacji​_Finansowej.pdf 0.14MB
Załącznik nr 3 do Umowy - wzór rozliczenia końcowego
Załącznik​_nr​_3​_do​_Umowy​_-​_wzór​_rozliczenia​_końcowego.xlsx 0.01MB
Załącznik nr 4 do Umowy - wzór sprawozdania
Załącznik​_nr​_4​_do​_Umowy​_-​_wzór​_sprawozdania.docx 0.02MB
Załącznik nr 5 do Umowy - klauzula informacyjna MF
Załącznik​_nr​_5​_do​_Umowy​_-​_klauzula​_informacyjna​_MF.docx 0.03MB
Załącznik nr 7 do Umowy - wykaz utworów
Załącznik​_nr​_7​_do​_Umowy​_-​_wykaz​_utworów.docx 0.02MB
{"register":{"columns":[]}}