10. Europejska Konferencja Użytkowników CAF – rusza nabór dobrych praktyk
12.08.2024
Do 30 września br. czekamy na skrócone opisy dobrych praktyk, które urzędy wdrożyły w efekcie zastosowania Wspólnej Metody Oceny (CAF). Najlepsze rozwiązania z krajów Unii Europejskiej (w tym z Polski), krajów kandydujących do Unii i państw Partnerstwa Wschodniego oceni międzynarodowy Komitet Sterujący. Autorzy 18 najlepszych praktyk z całej Europy zaprezentują swoje rozwiązania w trakcie 10. Europejskiej Konferencji Użytkowników CAF 10 kwietnia 2025 r. w Centrum Konferencyjnym na Stadionie Narodowym w Warszawie.
Ogólne zasady i termin przesyłania skróconych opisów
Opisy dobrych praktyk należy przesłać:
- zgodnie z załączonym poniżej formularzem,
- w języku angielskim,
- w nieprzekraczalnym terminie do 30 września br.,
- na adres mailowy: cafevent_eupan2025pl@kprm.gov.pl.
Kryteria oceny dobrych praktyk
Kryteria oceny formalnej:
- opis jest przygotowany w języku angielskim, zgodnie z załączonym formularzem,
- formularz został przesłany w terminie do 30 września na wskazany adres mailowy.
Kryteria oceny merytorycznej:
- dobra praktyka jest związana z tzw. zagadnieniami kluczowymi Konferencji, które opisujemy w punkcie nr 2 załączonego formularza,
- rozwiązanie jest innowacyjne i łatwe do wdrożenia w innych organizacjach (uniwersalność innowacji),
- wdrożone rozwiązanie przyniosło konkretne, pozytywne rezultaty dla organizacji, pracowników, klientów lub środowiska naturalnego.
Innowacje w dziedzinie ekologizacji administracji publicznej i transformacji cyfrowej, w tym zastosowania sztucznej inteligencji w sposób etyczny, będziemy premiować (punktować dodatkowo).
Dwa etapy naboru praktyk
Pierwszy etap wyboru dobrych praktyk odbędzie się na szczeblu krajowym.
W celu identyfikacji najlepszych rozwiązań z Polski, przeprowadzimy formalną i merytoryczną, selekcję Państwa zgłoszeń.
Do 15 października br. wybierzemy nie więcej niż 4 polskie rozwiązania, które w naszej ocenie spełniają kryteria formalne i w największym stopniu kryteria merytoryczne.
Autorzy wszystkich nadesłanych praktyk otrzymają informację o wynikach oceny skróconych opisów praktyk.
Drugi etap wyboru dobrych praktyk odbędzie się na szczeblu międzynarodowym.
W drugiej połowie października opisy dobrych praktyk z całej Europy (nie więcej niż 4 praktyki z każdego kraju, w tym nie więcej niż 4 z Polski) przekażemy członkom międzynarodowego Komitetu Sterującego w składzie:
- przedstawiciele Centrum Zasobów CAF przy Europejskim Instytucie Administracji Publicznej w Maastricht,
- przedstawiciele europejskiej Sieci Krajowych Korespondentów CAF,
- przedstawiciele prezydencji Polski w Sieci EUPAN .
Komitet oceni nadesłane praktyki w oparciu o ww. kryteria merytoryczne.
Na początku lutego 2025 r. ogłosimy listę najlepszych praktyk europejskich. Ich autorzy zostaną poproszeni, aby przygotowali pełne opisy swoich dobrych praktyk i prezentację w PowerPoint. Następnie poprosimy ich, żeby przedstawili rozwiązania i swoje urzędy 10 kwietnia br. w Warszawie, w trakcie 10. Europejskiej Konferencji Użytkowników CAF.
Co jeszcze warto wiedzieć?
10. Europejską Konferencję Użytkowników CAF zorganizujemy w ramach przewodnictwa Polski w Europejskiej Sieci Administracji Publicznej (ang. European Public Administration Network – EUPAN) w związku prezydencją naszego kraju w Radzie Unii Europejskiej.
Językiem roboczym konferencji będzie język angielski. Dlatego opisy, a docelowo również prezentacje muszą być przygotowane (wygłoszone) w języku angielskim.
W razie pytań prosimy o kontakt z Witoldem Stelmaskim, głównym specjalistą w Zespole Współpracy Międzynarodowej i Etyki Służby Cywilnej DSC KPRM (tel. 22 694 74 61, witold.stelmaski@kprm.gov.pl)
Serdecznie zachęcamy, żeby podzielili się Państwo swoimi dobrymi praktykami i wsparli nas w promocji naszego kraju w trakcie tego ważnego dla nas wydarzenia międzynarodowego!
Materiały
Formularz do skróconego opisu dobrej praktykiShort_application_form_10_CAF_Users'_Event_10_April_2025.docx 3.18MB