W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Szef Służby Cywilnej

Znak Szefa Służby Cywilnej

Szef Służby Cywilnej jest centralnym organem administracji rządowej właściwym w sprawach służby cywilnej. Jest powoływany, odwoływany oraz nadzorowany przez Prezesa Rady Ministrów. Od 28 lutego 2024 roku Szefem Służby Cywilnej jest Anita Noskowska-Piątkowska.

Zgodnie z ustawą szef służby cywilnej m.in.:

  • czuwa nad przestrzeganiem zasad służby cywilnej;
  • kieruje procesem zarządzania zasobami ludzkimi w służbie cywilnej;
  • gromadzi informacje o korpusie służby cywilnej;
  • przygotowuje projekty aktów normatywnych dotyczących służby cywilnej;
  • monitoruje i nadzoruje wykorzystanie środków finansowych na wynagrodzenia oraz szkolenia członków korpusu służby cywilnej;
  • planuje, organizuje i nadzoruje szkolenia centralne w służbie cywilnej;
  • upowszechnia informacje o służbie cywilnej;
  • prowadzi współpracę międzynarodową w sprawach dotyczących służby cywilnej;
  • przygotowuje i przedstawia Radzie Ministrów projekt strategii zarządzania zasobami ludzkimi w służbie cywilnej.

Obsługę Szefa Służby Cywilnej zapewnia Kancelaria Prezesa Rady Ministrów.

Sprawozdanie Szefa Służby Cywilnej o stanie służby cywilnej i realizacji zadań tej służby

Zgodnie z  art. 15 ust. 7 ustawy o służbie cywilnej, Szef Służby Cywilnej przedstawia Prezesowi Rady Ministrów, do końca marca każdego roku, sprawozdanie o stanie służby cywilnej i o realizacji zadań tej służby za rok poprzedni. Prezes Rady Ministrów w terminie 3 miesięcy przyjmuje je albo odrzuca. Sprawozdanie jest opiniowane przez działający przy Prezesie Rady Ministrów organ opiniodawczo-doradczy, jakim jest Rada Służby Publicznej (art. 19 ust. 1 i 2 pkt. 9 ustawy).

Sprawozdanie Szefa Służby Cywilnej o stanie służby cywilnej i realizacji zadań tej służby - dokument aktualny i wersje archiwalne.

Życiorys

Anita Noskowska-Piątkowska jest absolwentką Krajowej Szkoły Administracji Publicznej i filologii polskiej. Ukończyła studia podyplomowe z europeistyki, marketingu medialnego i politycznego oraz konsultacji publicznych. Doświadczona menedżerka w instytucjach publicznych, w których realizowała projekty edukacyjne, komunikacyjne i promocyjne. Urzędnik służby cywilnej.

Pracę w służbie cywilnej rozpoczęła w Urzędzie Służby Cywilnej w 2000 roku. Związana z USC, a później z Departamentem Służby Cywilnej KPRM - do 2008 roku. W latach 2008-2014 odpowiadała za politykę informacyjno-promocyjną funduszy europejskich w Polsce. Od 2014 do 2020 roku, ponownie w KPRM, zaangażowana w obszar zarządzania służbą cywilną. W latach 2021-2024, jako zastępca dyrektora ds. kształcenia w Krajowej Szkole Skarbowości, odpowiadała za szkolenia w Krajowej Administracji Skarbowej. Współpracowała z administracją rządową i samorządową, mediami i organizacjami pozarządowymi. 

Interesuje się nowymi technologiami, e-administracją i rozwojem zawodowym urzędników. Kocha kino, koncerty, psy i książki - najbardziej biografie. Mężatka, ma dwoje dzieci i psa.

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}