CAF2020 w polskiej wersji językowej
24.07.2020
Pod koniec 2019 r. przedstawiciele krajów członkowskich sieci EUPAN przyjęli zaktualizowaną wersję modelu CAF. W Serwisie Służby Cywilnej udostępniamy polską wersję językową broszury CAF2020.
CAF to pierwszy europejski model zarządzania jakością, który został zaprojektowany i opracowany w sektorze publicznym pod kątem potrzeb tego sektora. CAF2020 to już piąta wersja modelu. W latach 2018-2019 Departament Służby Cywilnej KPRM aktywnie uczestniczył w pracach nad aktualizacją CAF.
W tym roku skoncentrowaliśmy się na tłumaczeniu broszury. Naszym celem było jak najlepiej dopasować CAF2020 do wyzwań stojących przed polskimi urzędami. Dlatego dokument został przetłumaczony samodzielnie przez pracowników Departamentu Służby Cywilnej KPRM, przy wsparciu krajowych ekspertów CAF.
Dzięki wsparciu ekspertów CAF, polska wersja językowa została rozszerzona o:
- wyjaśnienia do tłumaczenia pytań do poszczególnych podkryteriów,
- przykłady oceny organizacji pod kątem wybranych podkryteriów,
- komentarze dotyczące sposobu przydzielania punktacji,
- wskazówki na temat tego, jak przeprowadzać ocenę,
- dodatkowe pojęcia w glosariuszu.
Zachęcamy do zapoznania się z polską wersją językową CAF2020 i stosowania modelu w celu ciągłego doskonalenia sposobu funkcjonowania organizacji, w tym jakości świadczonych usług.
Za wkład i uwagi dziękujemy krajowym ekspertom CAF (w kolejności alfabetycznej):
- Andrzejowi Borowskiemu,
- Agnieszce Góreckiej,
- Markowi Jefremienko,
- Markowi Mirosławskiemu,
- dr. Jarosławowi Matli,
- Jackowi Radwanowi,
- Annie Sochackiej,
- Bogdanowi Turowskiemu,
- Sławomirowi Wysockiemu,
- Tadeuszowi Zawistowskiemu.
Więcej informacji nt. CAF w zakładce poświęconej modelowi w Serwisie.
Materiały
Podręcznik CAF2020 (wersja polska)Podręcznik CAF2020 (wersja polska).pdf 2.48MB