CAF w jednostkach samorządu terytorialnego – seminarium
15.12.2021
15 grudnia Narodowy Instytut Samorządu Terytorialnego (NIST) zorganizował seminarium online pt. „Znajomość i wykorzystanie Wspólnej Metody Oceny CAF (ang. Common Assessment Framework) w jednostkach samorządu terytorialnego”. Spotkanie było okazją do promocji zaktualizowanego modelu CAF2020 wśród przedstawicieli administracji samorządowej.
Jakie zagadnienie poruszono?
- Krajowa korespondentka CAF Katarzyna Dudzik, na prośbę NIST omówiła m.in.:
- cele i zasady aktualizacji modelu CAF2020 oraz zakres wprowadzonych zmian,
- kluczowe wnioski z międzynarodowego badania nt. oceny wpływu CAF na doskonalenie jakości usług świadczonych przez urzędy sektora publicznego,
- wstępne wnioski z badania OECD/KE/EIPA nt. roli modelu we wzmocnieniu odporności organizacji na wstrząsy takie, jak kryzys COVID-19.
- Polscy eksperci CAF:
- Andrzej Borowski zastępca dyrektora ds. pojazdów Wydziału Komunikacji Urzędu Miasta Lublina oraz
- Anna Gaik-Ślęzak – naczelnik Wydziału Organizacyjnego w Starostwie Powiatowym w Radomsku
zaprezentowali swoje opinie i doświadczenia na temat skuteczności modelu w doskonaleniu funkcjonowania jednostek samorządu terytorialnego.
- Dr Artur Gajdos z Katedry Ekonometrii Przestrzennej, Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego Uniwersytetu Łódzkiego, podsumował wyniki badania ankietowego nt. znajomości i zainteresowania Wspólną Metodą Oceny w polskiej administracji samorządowej.
Seminarium było także okazją do wymiany dobrych praktyk i doświadczeń związanych ze stosowaniem CAF w jednostkach samorządu terytorialnego.
Badanie nt. CAF w polskiej administracji
Na przełomie maja i czerwca br. Departament Służby Cywilnej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów wspólnie z NIST zbadał poziom znajomości, zainteresowania i stosowania CAF w polskiej administracji. Raport z analizy wyników uzyskanych od wszystkich respondentów, tj. 1081 urzędów administracji rządowej, samorządowej i innej, przygotował zespół ekspertów pod kierunkiem TZ Consultans Tadeusz Zawistowski.