CAF znacznie usprawnia zarządzanie ludźmi – podsumowanie wyników międzynarodowego badania
21.10.2021
KDZ Centrum Badań nad Administracją Publiczną przeprowadziło badanie wśród Skutecznych Użytkowników CAF (ang. Effective CAF Users – ECUs). Taki tytuł mogą uzyskać urzędy, które poświadczą jakość zastosowania modelu w przeprowadzaniu samooceny funkcjonowania organizacji*. Wyniki badania dowodzą, że CAF prowadzi do znacznej poprawy zarządzania ludźmi w organizacji.
Raport z badania zawiera następujące wnioski:
- 58 procent planów doskonalenia, które sporządzono w efekcie przeprowadzenia samooceny organizacji z wykorzystaniem modelu CAF, obejmuje działania na rzecz poprawy zarządzania zasobami ludzkimi.
- Po zastosowaniu CAF ponad 50 procent organizacji obserwuje zmiany w zakresie kultury organizacyjnej, rekrutacji i pomiaru efektów zarządzania zasobami ludzkimi.
- Szczegółowa analiza pokazuje, że CAF ma duży wpływ na działania HR związane z głównymi elementami rozwoju organizacji. CAF znacząco poprawia:
- komunikację wewnętrzną (69 %),
- kompetencje pracowników (63 %),
- pracę zespołową (61 %),
- poziom satysfakcji klientów (56 %),
- wewnętrzne programy szkoleniowe (54 %),
- deklaracje misji (53 %),
- wydajność pracowników (47 %).
Zachęcamy do zapoznania się z całym raportem.
Badanie pt.: "Wpływ CAF na zarządzanie zasobami ludzkimi" przeprowadzono na zlecenie słoweńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej w pierwszej połowie 2021 r. Ankietę skierowano do 244 organizacji. Odpowiedzi udzieliło 59 instytucji z 12 krajów, w tym z Polski.
*W Polsce procedura Poświadczenia Jakości Zastosowania CAF, a tym samym możliwość uzyskania tytułu Skutecznego Użytkownika CAF, jest dostępna dla jednostek samorządu terytorialnego.