W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Dlaczego w służbie cywilnej potrzebni są urzędnicy mianowani? Zapraszamy na transmisję z debaty

10.01.2025

W środę - 15 stycznia - o godzinie 17:00 na kanale YouTube służby cywilnej odbędzie się transmisja z debaty , którą organizuje szefowa służby cywilnej. Przedstawiciele środowiska naukowego oraz urzędniczego będą starać się odpowiedzieć na pytanie "Dlaczego w służbie cywilnej potrzebni są urzędnicy mianowani?". Współorganizatorami wydarzenia są Krajowa Szkoła Administracji Publicznej oraz Centrum Polityki Publicznej Collegium Civitas.

Grafika promocyjna. Napis Dlaczego w służbie cywilnej potrzebni są urzędnicy mianowani? na środku, powyżej logo KSAP, służby cywilnej i Collegium Civitas

Co administracji rządowej dają urzędnicy mianowani? Jaka powinna być ich rola? Czego można od nich wymagać? Między innymi na to pytanie będą starali się odpowiedzieć uczestnicy środowej debaty.

Transmisja

Transmisja z debaty odbędzie się na nowo otwartym kanale YouTube służby cywilnej. Każdy będzie mógł na żywo śledzić jej przebieg oraz zadawać uczestnikom pytania.

Link do transmisji: https://youtube.com/live/7O4gb_zwamU?feature=share

Kod QR do kanału Służba Cywilna na YouTube

Kod QUR kanału YouTube Służba Cywilna

Uczestnicy debaty

Prof. dr hab. Hubert Izdebski

Wszechstronny prawnik, radca prawny, adwokat. Specjalizuje się w zagadnieniach dotyczących prawa publicznego i jego styku z prawem cywilnym. Posiada ponad 30-letnie doświadczenie w przygotowywaniu projektów ustaw, pracy radcy prawnego i prowadzeniu spraw z zakresu prawa administracyjnego oraz konstytucyjnego. Koncentruje się na aksjologii i genezie rozwiązań prawnych, a także na problematyce zarządzania publicznego. Jest współtwórcą ustaw o samorządzie terytorialnym i szkolnictwie wyższym w Polsce. Brał udział w pracach nad reformą administracji publicznej w latach 90. Został odznaczony Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski za wybitne zasługi w pracy dydaktyczno-wychowawczej oraz Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski za zasługi w działalności publicznej, umacnianiu praworządności oraz wkład w unowocześnianie administracji i rozwój samorządu w Polsce, jak również Odznaką Honorową za zasługi dla samorządu terytorialnego.

Monika Dziadkowiec

Absolwentka Wydziału Inżynierii Środowiska Politechniki Wrocławskiej, Prawa Ochrony Środowiska na Uniwersytecie Wrocławskim oraz Krajowej Szkoły Administracji Publicznej. Ukończyła także Akademię Psychologii Przywództwa w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej oraz Szkołę Filozoficzną prof. T. Gadacza w Collegium Civitas. Doświadczona menadżerka administracji rządowej z wieloletnim stażem jako dyrektor generalna, dyrektorka Departamentu Służby Cywilnej w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, a także szefowa komórek audytu wewnętrznego w Ministerstwie Środowiska i KPRM. Pracowała także w Urzędzie Patentowym RP. Stypendystka Fundacji prof. Macieja Nowickiego i Fundacji Deutsche Bundesstiftung Umwelt dla absolwentów kierunków środowiskowych, Fundacji Roberta Boscha dla kadr administracyjnych z krajów Europy Środkowej oraz Fundacji The German Marshall Fund of the United States.

Dr Liwiusz Laska

Absolwent prawa i stosunków międzynarodowych. Ukończył studia LL.M. na Uniwersytecie w Kilonii. Doktor nauk prawnych, wykonujący przez 18 lat zawód adwokata I tłumacza przysięgłego. Od stycznia 2020 r. do grudnia 2023 r. członek Państwowej Komisji Wyborczej. W latach 2016-2018 pełnił funkcję Zastępcy Przewodniczącego Komisji Kodyfikacyjnej Prawa Pracy. Jest przewodniczącym Rady Nadzorczej ZUS. Posiada bogate doświadczenie w zakresie prac legislacyjnych oraz obsługi prawnej związków zawodowych. Przez 12 lat pełnił funkcje członka Państwowej Komisji Egzaminacyjnej do przeprowadzania egzaminu na tłumacza przysięgłego. Ekspert z zakresu prawa pracy, administracyjnego i wyborczego. Mediator w Sądzie Polubownym przy Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej.

Jan Pastwa

Przewodniczący Rady Krajowej Szkoły Administracji Publicznej. Absolwent prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego (1990), Krajowej Szkoły Administracji Publicznej (1994), oraz studiów podyplomowych Executive MBA Międzynarodowego Centrum Zarządzania Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego (2017). Urzędnik służby cywilnej. W latach 1994-1996 był dyrektorem Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku, a następnie w roku 1997 kierownikiem Urzędu Rejonowego w Gdyni. Od 1997 do 2006 Szef Służby Cywilnej. W latach 2007-2012 Ambasador RP w Republice Czeskiej. Od 2012 do 2016 dyrektor Krajowej Szkoły Administracji Publicznej. W roku 2000 nominowany do Nagrody im. Andrzeja Bączkowskiego. W 2012 roku odznaczony Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski

R. pr. Magdalena Żebrowska

Radca Prawny, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, związana ze służbą cywilną od 10 lat. Praktyk prawa cywilnego, prawa zamówień publicznych oraz prawa pracy. Zainteresowana reformą służby cywilnej. Zwolenniczka innowacji, cyfryzacji i prostego języka. Prywatnie jako członek inicjatywy Nasz Rzecznik działa na rzecz praw osób z niepełnosprawnościami.

Joanna Jurkiewicz

Stowarzyszenie Absolwentów KSAP reprezentuje kilkuset członków – absolwentów Szkoły i urzędników mianowanych. SAKSAP posiada ponadto dorobek intelektualny w postaci uzgodnionego z członkami Stowarzyszenia stanowiska względem wielu zagadnień w ramach służby cywilnej, zawarty przede wszystkim w projekcie ustawy o służbie cywilnej. Nie mniej istotne są raporty Stowarzyszenia z ostatnich paru lat oraz na bieżąco wypracowywane opinie dotyczące najbardziej aktualnych problemów służby cywilnej, urzędników mianowanych i absolwentów KSAP. Należy także podkreślić, że SAKSAP istnieje nieprzerwanie od ponad trzydziestu lat, zachowując niezależność finansową i znaczącą bazę członków.

Moderator dyskusji - dr Robert Sobiech

Dyrektor Centrum Polityki Publicznej w Collegium Civitas. Zajmuje się badaniami opinii publicznej, analizami i ewaluacją polityk publicznych oraz komunikacją społeczną. Autor badań i analiz dla administracji rządowej i samorządowej, organizacji pozarządowych oraz organizacji międzynarodowych. W Collegium Civitas jest także zastępcą dyrektora Centrum Badań nad Demokracją, Społeczeństwem Obywatelskim i Elitami Politycznym.

{"register":{"columns":[]}}