Kursy analityczne
Nazwa kursu |
Czas |
Opis |
---|---|---|
Analiza kontrfaktyczna jako narzędzie badania efektywności interwencji - poziom podstawowy |
3:00 |
Kurs stanowi przegląd najważniejszych zagadnień dotyczących analizy kontrfaktycznej jako narzędzia badania efektywności interwencji, podając definicję, opisując metodologię badań oraz przedstawia podejście eksperymentalne oraz quasi-eksperymentalne w kontrfaktycznej ewaluacji wpływu. Kurs zawiera wprowadzenie do modeli PSM/PSW poprzez przedstawienie statystycznej regresji: liniowej i logistycznej. |
Analiza kontrfaktyczna jako narzędzie badania efektywności interwencji - poziom zaawansowany |
3:00 |
Kurs stanowi przegląd zaawansowanych zagadnień dotyczących podejścia eksperymentalnego oraz quasi eksperymentalnego w kontrfaktycznej ewaluacji wpływu. Kurs zawiera omówienie metod DiD, RDD oraz SPSM oraz estymatorów z rodziny *ATE (Average Treatment Effect). Zawiera również podstawy metod segmentacyjnych oraz analizy dyskryminacji. |
Prezentacja wyników analizy danych |
4:00 |
Kurs jest przeznaczony dla osób, które chcą poznać lub utrwalić zasady prezentowania danych, w tym na potrzeby oceny skutków regulacji. |
Wnioskowanie na podstawie małych prób - poziom podstawowy |
3:30 |
Kurs ma przybliżyć uczestnikom problematykę wnioskowania na podstawie danych pochodzących od małych grup osób badanych. Kurs zawiera omówienie metod doboru prób do badań oraz analizy danych ilościowych zebranych w badaniach ilościowych i jakościowych. |
Wnioskowanie na podstawie małych prób - poziom zaawansowany |
4:00 |
Kurs ma przybliżyć uczestnikom problematykę wnioskowania na podstawie danych pochodzących od małych grup osób badanych. Kurs zawiera omówienie metod analizy danych ilościowych oparte na statystykach parametrycznych i nieparametrycznych z wykorzystaniem pakietu R. Kurs jest przeznaczony dla osób, które miały już styczność z analizą statystyczną i posługują się pakietem R. |
Wybrane metody analizy danych jakościowych i prezentacja wyników takich badań – poziom podstawowy |
3:30 |
Celem kursu jest przedstawienie podstawowych zagadnień związanych z prowadzeniem badań metodami jakościowymi. Uczestnicy zapoznają się z wykorzystaniem zróżnicowanych technik badań jakościowych, problematyką doboru tych technik do konkretnych sytuacji badawczych oraz planowaniem efektywnych badań jakościowych. Po ukończeniu kursu uczestnik będzie znał podstawy prowadzenia badań jakościowych i potrafił wykorzystać odpowiednie narzędzia badawcze. |
Wybrane metody analizy danych jakościowych i prezentacja wyników takich badań – poziom zaawansowany |
3:30 |
Celem kursu jest przedstawienie zaawansowanych zagadnień związanych z prowadzeniem badań metodami jakościowymi. Uczestnicy zapoznają się z wykorzystaniem zróżnicowanych technik i narzędzi do badań jakościowych, problematyką doboru tych technik do konkretnych sytuacji badawczych oraz planowaniem efektywnych badań jakościowych. Po ukończeniu kursu uczestnik będzie potrafił przygotować i przeprowadzić projekt badawczy z wykorzystaniem metod jakościowych i odpowiednich narzędzi analitycznych. |
Wyszukiwanie informacji |
3:30 |
Kurs jest przeznaczony dla osób, które chcą pogłębić swoją wiedzę z zakresu technik oraz sposobów wyszukiwania informacji na bazie metody OSINT (ang. Open Source Intelligence), czyli metody pozyskiwania informacji ze źródeł ogólnodostępnych. |
Źródła danych ze szczególnym uwzględnieniem możliwości pozyskania danych jednostkowych niezbędnych do oszacowania wpływu regulacji - poziom podstawowy |
4:00 |
Kurs jest przeznaczony dla osób, które chcą zdobyć wiedzę w zakresie zawartości wybranych baz danych oraz odnośnie wpływu metodologii gromadzenia danych jednostkowych na zakres, jakość i interpretację danych. Kurs zawiera omówienie możliwości i ograniczenia poszczególnych źródeł i baz danych; kwestii etycznych i prawnych związanych z wykorzystaniem danych jednostkowych. |
Źródła danych ze szczególnym uwzględnieniem możliwości pozyskania danych jednostkowych niezbędnych do oszacowania wpływu regulacji - poziom zaawansowany |
3:30 |
Kurs jest przeznaczony dla osób, które chcą pogłębić wiedzę w zakresie sposobów tworzenia baz danych, zasad udostępniania oraz odnośnie wpływu metodologii gromadzenia danych jednostkowych na zakres, jakość i interpretację danych. Uczestnicy zwiększą także swoje umiejętności praktyczne w zakresie wyszukiwania informacji, identyfikacji problemów technicznych i metodologicznych, oceny jakości danych, a także przekształcania danych oraz łączenia danych z różnych źródeł. |