Kursy z dostępności
Nazwa kursu |
Czas |
Opis |
---|---|---|
Dostępność cyfrowa - kurs dla redaktorów merytorycznych stron internetowych urzędów |
4:00 |
Kurs kierujemy do redaktorów merytorycznych odpowiedzialnych za przygotowywanie treści materiałów zamieszczanych na stronach internetowych, a także innych osób odpowiedzialnych za jakość, prezentację i czytelność serwisów. Dowiesz się z niego m.in. czym jest dostępność cyfrowa, jak tworzyć audiodeskrypcję, napisy rozszerzone oraz treści przyjazne dla użytkownika. |
Dostępność cyfrowa - kurs dla redaktorów technicznych stron internetowych urzędów |
4:00 |
Kurs kierujemy do redaktorów technicznych odpowiedzialnych za rozwiązania techniczne, za pomocą których są udostępniane w serwisach internetowych materiały/publikacje, tj. m.in. twórców i administratorów stron i serwisów. Zawiera on informacje o zapewnianiu dostępności cyfrowej przy tworzeniu tekstów oraz opis narzędzi dla administratorów technicznych i technologii, z których mogą korzystać osoby ze szczególnymi potrzebami |
Dostępność w zatrudnieniu i obsłudze klientów ze szczególnymi potrzebami |
1:30 |
Kurs jest wprowadzeniem do zagadnień związanych z dostępnością pod kątem szczególnych potrzeb pracowników urzędów oraz ich klientów. Jest przeznaczony dla osób, które chcą wiedzieć na co zwrócić uwagę podczas nawiązywania kontaktu i obsługi klientów z różnymi szczególnymi potrzebami. Porusza także kwestie zatrudnienia w administracji publicznej osób ze szczególnymi potrzebami, w tym z niepełnosprawnościami. |
Dostępny urząd - szkolenie dla koordynatorów |
6:00 |
Kurs jest przeznaczony dla osób, które chcą dowiedzieć się o zagadnieniach związanych z dostępnością architektoniczną, informacyjno-komunikacyjną i cyfrową. Kurs zawiera informacje m.in. zadaniach koordynatora ds. dostępności, audycie architektonicznym, ewakuacji osób ze szczególnymi potrzebami oraz planie i raporcie o stanie zapewniania dostępności osób ze szczególnymi potrzebami. |
Obsługa klienta z niepełnosprawnościami |
3:30 |
Dla osób, które chcą poznać metody i sposoby nawiązywania kontaktu i obsługi klientów z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Kurs zawiera opis sposobów radzenia sobie w sytuacjach trudnych w procesie obsługi klienta oraz zasady i standardy dostępności usług dla osób z niepełnosprawnościami. |
Obsługa klienta ze szczególnymi potrzebami |
5:30 |
Kurs kierujemy do osób, które zajmują się bezpośrednią obsługą klienta oraz ich przełożonych i współpracowników. Jest przeznaczony dla osób, które chcą w sposób praktyczny dowiedzieć na co zwrócić uwagę podczas nawiązywania kontaktu i obsługi klientów z różnymi szczególnymi potrzebami. W trakcie kursu nauczysz się jak radzić sobie w różnych sytuacjach w kontaktach z klientami oraz przyswoisz zasady i możliwości komunikacji, m.in. z: seniorami, osobami z niepełnosprawnością wzroku, słuchu, ruchu, z niepełnosprawnością intelektualną, |
Projektowanie usług publicznych dostępnych dla osób z niepełnosprawnościami |
4:00 |
Dla osób, które chcą zwiększyć swoje umiejętności w projektowaniu usług publicznych z zastosowaniem rozwiązań uwzględniających indywidualne potrzeby osób z różnego rodzaju niepełnosprawnością oraz dowiedzieć się więcej o dostępności usług publicznych zaprojektowanych zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. |
Zatrudnienie osób ze szczególnymi potrzebami |
4:00 |
Kurs kierujemy do osób, które biorą udział w procesie zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami i szczególnymi potrzebami, w tym do osób z komórek kadrowych. Zawiera cenne wskazówki jak przygotować i przeprowadzić proces rekrutacji pracowników ze szczególnymi potrzebami. Pozwala poznać korzyści wynikające z zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami oraz porusza zagadnienia dotyczące odpowiedniego przystosowania miejsca pracy dla osób ze szczególnymi potrzebami. |