Niezbędnik koordynatora dostępności
18.08.2020
Do 30 września każdy urząd powinien wyznaczyć osobę, która będzie koordynowała sprawy związane z dostępnością. Aby pomóc koordynatorom do spraw dostępności podjąć nowe obowiązki, eksperci z Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej (MFiPR) opracowali „Niezbędnik koordynatora dostępności”. Zachęcamy do jego lektury i wspierania działań na rzecz dostępności!
„Niezbędnik koordynatora dostępności” zawiera wskazówki, jak poprawić dostępność urzędu i w urzędzie. Dowiedzą się z niego Państwo, jak ułatwić osobom z niepełnosprawnością dostęp do usług publicznych. Opisuje też narzędzia, przydatne w analizie dostępności i wyjaśnia pojęcia związane z dostępnością.
Poradnik jest dostępny na stronie Koordynatorzy dostępności, na Portalu Funduszy Europejskich i w naszym Serwisie, na podstronie Dostępna służba cywilna.
Znajdą tam także Państwo:
- informacje na temat dostępności i działań podejmowanych w ramach rządowego Programu Dostępność Plus,
- informacje na temat zadań koordynatorów dostępności,
- listę koordynatorów do spraw dostępności, którzy już działają w instytucjach publicznych, w tym urzędach,
- odpowiedzi na pytania, które najczęściej pojawiają się w kontekście tematu dostępności.
Materiały
Niezbędnik koordynatora dostępnościNiezbędnik koordynatora dostępności.docx 0.37MB Niezbędnik koordynatora dostępności
Niezbędnik koordynatora dostępności.pdf 0.67MB