W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Niezbędnik koordynatora dostępności

18.08.2020

Do 30 września każdy urząd powinien wyznaczyć osobę, która będzie koordynowała sprawy związane z dostępnością. Aby pomóc koordynatorom do spraw dostępności podjąć nowe obowiązki, eksperci z Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej (MFiPR) opracowali „Niezbędnik koordynatora dostępności”. Zachęcamy do jego lektury i wspierania działań na rzecz dostępności!

Na żółtej okładce poradnika czytamy tytuł "Niezbędnik koordynatora dostępności". Nad nim jest ikonka . Jest to postać człowieka wpisana w czarny okrąg z białą, a następnie (od zewnątrz) czarną otoczką.

„Niezbędnik koordynatora dostępności” zawiera wskazówki, jak poprawić dostępność urzędu i w urzędzie. Dowiedzą się z niego Państwo, jak ułatwić osobom z niepełnosprawnością dostęp do usług publicznych. Opisuje też narzędzia, przydatne w analizie dostępności i wyjaśnia pojęcia związane z dostępnością.

Poradnik jest dostępny na stronie Koordynatorzy dostępności, na Portalu Funduszy Europejskich i w naszym Serwisie, na podstronie Dostępna  służba cywilna.

Znajdą tam także Państwo:

  • informacje na temat dostępności i działań podejmowanych w ramach rządowego Programu Dostępność Plus,
  • informacje na temat zadań koordynatorów dostępności,
  • listę koordynatorów do spraw dostępności, którzy już działają w instytucjach publicznych, w tym urzędach,
  • odpowiedzi na pytania, które najczęściej pojawiają się w kontekście tematu dostępności.

Materiały

Niezbędnik koordynatora dostępności
Niezbędnik koordynatora dostępności.docx 0.37MB
Niezbędnik koordynatora dostępności
Niezbędnik koordynatora dostępności.pdf 0.67MB
{"register":{"columns":[]}}