Nowi doradcy ds. etyki w dwóch ministerstwach
25.01.2022
24 stycznia odbyło się pierwsze w tym roku spotkanie informacyjne dla nowo wybranych doradców ds. etyki. Tym razem rozpoczynają oni pełnienie swoich funkcji w 3-osobowych zespołach w Ministerstwie Klimatu i Środowiska (MKiŚ) oraz Ministerstwie Infrastruktury (MI). Spotkanie online przybliżyło tym pracownikom Zalecenia Szefa Służby Cywilnej w sprawie standardów pracy doradcy.
Uczestnicy spotkania rozmawiali o tym:
- kim jest doradca ds. etyki i jaki jest cel ustanowienia tej funkcji w urzędzie,
- jakie są główne zadania doradcy i zasady ich realizacji,
- jak prowadzić rozmowę z pracownikami potrzebującymi porady,
- jakie prawa i obowiązki wiążą się z pełnieniem tej funkcji,
- w jaki sposób dyrektor generalny może wspierać doradców ds. etyki,
- oraz od czego warto zacząć pełnienie funkcji doradcy w ramach zespołu.
Wydarzenie było też okazją do podzielenia wiedzą, doświadczeniem i dobrymi praktykami w zakresie realizacji zadań doradcy.
Funkcja doradcy ds. etyki
Zgodnie z Zaleceniem Szefa Służby Cywilnej w sprawie standardów pracy doradcy ds. etyki, funkcja doradcy jest funkcją kadencyjną. Z inicjatywy urzędów Katarzyna Dudzik, koordynatorka zespołu doradców ds. etyki w służbie cywilnej, zapoznaje nowych doradców z zasadami pełnienia tej funkcji. Nowi doradcy z urzędów kierowanych przez dyrektorów generalnych i Komendanta Głównego Policji, Straży Granicznej i Państwowej Straży Pożarnej dodatkowo poznają zasady funkcjonowania zespołu doradców ds. etyki w służbie cywilnej.
Od 2017 r. w ramach zespołu współpracujemy z doradcami ds. etyki, którzy pełnią swoją funkcję w KPRM, ministerstwach, urzędach centralnych oraz urzędach wojewódzkich.
Więcej na temat zespołu doradców ds. etyki w służbie cywilnej znajdą Państwo w zakładce Etyka w urzędzie.