Nowi doradcy ds. etyki w Podkarpackim Urzędzie Wojewódzkim w Rzeszowie
20.09.2021
Dziś odbyło się spotkanie informacyjne z zespołem wybranych ostatnio doradców ds. etyki Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Rzeszowie (PUW). Katarzyna Dudzik, koordynatorka zespołu doradców w służbie cywilnej, rozmawiała z uczestnikami spotkania o konstrukcji funkcji doradcy etycznego, a także o wybranych elementach Zalecenia Szefa Służby Cywilnej w sprawie standardów pracy doradcy.
W trakcie spotkania uczestnicy rozmawiali m.in. na temat tego:
- kim jest doradca ds. etyki,
- jaki jest cel ustanowienia tej funkcji w urzędzie,
- jakie są główne zadania doradcy,
- jak prowadzić rozmowę z pracownikami potrzebującymi porady,
- jakie prawa i obowiązki wiążą się z pełnieniem tej funkcji oraz
- w jaki sposób dyrektor generalny/kierownik urzędu może wspierać doradców ds. etyki.
Z inicjatywy i na prośbę zainteresowanych urzędów, Departament Służby Cywilnej cyklicznie organizuje tego typu spotkania z nowo wybranymi doradcami ds. etyki. W ich trakcie przekazujemy praktyczne wskazówki jak najlepiej doradzać pracownikom urzędów w rozumieniu i przestrzeganiu zasad. Dzięki temu wspieramy dyrektorów generalnych albo kierowników urzędów w budowaniu kultury uczciwości.
Spotkania pracowników Departamentu Służby Cywilnej z nowo wybranymi doradcami ds. etyki m.in. ukazują ich uczestnikom perspektywy współpracy, wzajemnego wsparcia i wymiany doświadczeń – np. na forum zespołu doradców ds. etyki służby cywilnej powołanego przez Szefa Służby Cywilnej.