W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Nowi doradcy ds. etyki w Podkarpackim Urzędzie Wojewódzkim w Rzeszowie

20.09.2021

Dziś odbyło się spotkanie informacyjne z zespołem wybranych ostatnio doradców ds. etyki Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Rzeszowie (PUW). Katarzyna Dudzik, koordynatorka zespołu doradców w służbie cywilnej, rozmawiała z uczestnikami spotkania o konstrukcji funkcji doradcy etycznego, a także o wybranych elementach Zalecenia Szefa Służby Cywilnej w sprawie standardów pracy doradcy.

Grafika symbolizuje pracę zespołową. Na zdjęciu widzimy zarys dziesięciu postaci, każda innego koloru, pod nimi duży napis TEAMWORK

W trakcie spotkania uczestnicy rozmawiali m.in. na temat tego:

  • kim jest doradca ds. etyki,
  • jaki jest cel ustanowienia tej funkcji w urzędzie,
  • jakie są główne zadania doradcy,
  • jak prowadzić rozmowę z pracownikami potrzebującymi porady,
  • jakie prawa i obowiązki wiążą się z pełnieniem tej funkcji oraz
  • w jaki sposób dyrektor generalny/kierownik urzędu może wspierać doradców ds. etyki.

Z inicjatywy i na prośbę zainteresowanych urzędów, Departament Służby Cywilnej cyklicznie organizuje tego typu spotkania z nowo wybranymi doradcami ds. etyki. W ich trakcie przekazujemy praktyczne wskazówki jak najlepiej doradzać pracownikom urzędów w rozumieniu i przestrzeganiu zasad. Dzięki temu wspieramy dyrektorów generalnych albo kierowników urzędów w budowaniu kultury uczciwości.

Spotkania pracowników Departamentu Służby Cywilnej z nowo wybranymi doradcami ds. etyki m.in. ukazują ich uczestnikom perspektywy współpracy, wzajemnego wsparcia  i wymiany doświadczeń – np. na forum zespołu doradców ds. etyki służby cywilnej powołanego przez Szefa Służby Cywilnej. 

 

{"register":{"columns":[]}}