O funkcji doradcy ds. etyki z pracownikami Ministerstwa Edukacji i Nauki
02.07.2021
Dziś odbyło się spotkanie informacyjne nt. funkcji i zadań doradcy ds. etyki w służbie cywilnej dla pracowników Ministerstwa Edukacji i Nauki (MEiN). Jego głównym celem było przybliżenie zespołowi nowo wybranych doradców MEiN założeń Zalecenia Szefa Służby Cywilnej w sprawie standardów pracy doradcy.
W trakcie spotkania uczestnicy rozmawiali m.in. na temat tego:
- kim jest doradca ds. etyki,
- jaki jest cel ustanawiania tej funkcji w urzędzie,
- jakie są główne zadania doradcy,
- jakie prawa i obowiązki wiążą się z pełnieniem tej funkcji oraz
- w jaki sposób dyrektor generalny/kierownik urzędu może wspierać doradców ds. etyki.
Spotkanie było okazją, aby przekazać doradcom praktyczne wskazówki, które mogą im pomóc w skutecznym doradzaniu pracownikom.
Spotkanie, z inicjatywy koordynatorki zespołu doradców MEiN, przygotowała i poprowadziła Katarzyna Dudzik, koordynatorka zespołu doradców ds. etyki w służbie cywilnej.
Było to już kolejne z cyklu spotkań nt. funkcji doradcy ds. etyki w służbie cywilnej. Są one skierowane do pracowników, którzy zostali powołani do pełnienia tej funkcji lub zajmują się kwestiami etyki w urzędzie. Poprzez te spotkania zwiększamy wiedzę pracowników urzędów nt. zadań i oczekiwań względem doradcy ds. etyki. Wartością dodaną takich spotkań jest budowa sieci kontaktów osób, które mają wspierać dyrektora generalnego/kierownika urzędu we wzmacnianiu kultury uczciwości w urzędzie.