W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Panel OECD o powrocie do pracy w urzędach

03.06.2020

2 czerwca odbyło się wirtualne spotkanie Grupy Roboczej ds. Zatrudnienia i Zarządzania Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (PEM OECD), z udziałem członków Sieci Szkół Rządowych OECD. Motywem przewodnim panelu był powrót do pracy po COVID-19 oraz związane z tym działania w kontekście pracowników służby publicznej.

Logo OECD. Od lewej rysunek kuli ziemskiej w barwach błękitnych, kontynenty zaznaczone jaśniejszym odcieniem. Dalej w prawo dwa zielono-szare elementy graficzne, przypominające otwarte okładki książek, skierowane grzbietami w prawo. Dalej w prawo napis szarymi literami: OECD.

W sesji uczestniczyło ponad 170 osób z 54 krajów, w tym przedstawiciele Departamentu Służby Cywilnej KPRM reprezentujący Szefa Służby Cywilnej w PEM, Centrum Oceny Administracji KPRM oraz dyrektor Krajowej Szkoły Administracji Publicznej im. Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego uczestniczący w pracach Sieci Szkół Rządowych OECD.

Daniel Gerson, szef zespołu PEM, moderował dyskusję panelową, w której uczestniczyli: 

  • Beatrix Behrens, szefowa departamentu ds. Polityki HR i Rozwoju, Niemieckiej Agencji Zatrudnienia,
  • prof. Geert Bouckaert z Katolickiego Uniwersytetu w Leuven (Belgia) – Instytut Zarządzania Publicznego i przewodniczący Sieci Szkół Rządowych OECD, oraz
  • Simon Claydon, dyrektor zespołu roboczego ds. COVID-19 w brytyjskiej administracji celnej i skarbowej (HMRC), przewodniczący PEM OECD.

W ankiecie przeprowadzonej w trakcie sesji 80% uczestników zadeklarowało, że wciąż wykonuje pracę zdalnie, a tylko dla ok. 20% miejscem pracy był urząd. Z kolei na pytanie o największe wyzwanie, z którym organizacje uczestników zmagają się obecnie, najczęstszymi odpowiedziami były:

  • planowanie procesu bezpiecznego powrotu do biura (lub/oraz zarządzanie procesem) – 59%,
  • dostosowanie/kontynuacja wdrażania strategicznych wizji i wcześniej zaplanowanych reform – 41%,
  • zapewnienie wydajności i zaangażowania pracowników w środowisku pracy zdalnej – 40%,

Pozostałe odpowiedzi: poszukiwanie nowych sposobów zarządzania zasobami ludzkimi i rozwojem (27%), zarządzanie zdrowiem psychicznym pracowników, stresem i wypaleniem zawodowym (22%), wzmocnienie zdolności instytucjonalnych i kadrowych związane ze skokowym wzrostem zapotrzebowania na usługi (5%).

{"register":{"columns":[]}}