W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Pierwsze spotkanie zespołu doradców ds. etyki w służbie cywilnej

5 lipca 2017 r. w KPRM spotkali się doradcy etyczni ministerstw, urzędów centralnych i urzędów wojewódzkich. Nieformalny zespół doradców etycznych w służbie cywilnej ma stanowić forum wymiany wiedzy i dobrych praktyk. Są one ukierunkowane na budowę kultury uczciwości w służbie cywilnej i mają pogłębiać zaufanie społeczne do administracji.

Minister Dobrosław Dowiat-Urbański, który otworzył spotkanie, zwrócił uwagę na ważną rolę doradcy etycznego w służbie cywilnej. Podkreślił, że każdy członek korpusu powinien mieć możliwość zwrócenia się do zaufanego doradcy w sytuacji etycznie wątpliwej lub po prostu dla niego trudnej.

W skład zespołu wchodzą osoby, które wspierają członków korpusu służby cywilnej i pomagają im nie tylko zrozumieć, ale i stosować zasady służby cywilnej i zasady etyki korpusu służby cywilnej we właściwy sposób.

Podczas pierwszego spotkania zespołu doradców etycznych 42 osoby z 24 urzędów dyskutowały na temat:

  • zasad współpracy,
  • narzędzi niezbędnych do wymiany wiedzy, doświadczeń i wzajemnej inspiracji.

Swoimi doświadczeniami podzielili się z pozostałymi członkami zespołu:

  • przedstawiciel Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego - Marcin Kowalski, który zaprezentował działania urzędu w zakresie etyki;
  • przedstawicielki zespołu doradców etycznych KPRM: Monika Dziadkowiec, Anna Sobiesiak-Buczulak i Katarzyna Dudzik, które zaprezentowały sposób wyboru i powołania zespołu, a także efekty pierwszych miesięcy funkcjonowania jego prac. 

Szef Służby Cywilnej, swoją decyzją o powołaniu zespołu, nawiązuje do Rekomendacji Rady Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (Organisation for Economic Cooperation and Development, OECD), które dotyczą uczciwości w sektorze publicznym. Dokument mówi m.in. o tym, jak ważne jest, aby zapewnić formalne i nieformalne mechanizmy, które umożliwią konsultacje na temat stosowania standardów. Kultura uczciwości to jeden z trzech filarów, wokół których OECD koncentruje system uczciwości.

Zdjęcia (4)

{"register":{"columns":[]}}