Podsumowujemy kwietniowe szkolenia dla doradców ds. etyki z Krajowej Administracji Skarbowej
30.04.2021
Dziś odbyło się szkolenie z etyki i przeciwdziałania konfliktowi interesów w służbie cywilnej dla pracowników KAS. W kwietniu zorganizowaliśmy łącznie cztery takie warsztaty dla 48 osób, które od początku tego miesiąca pełnią funkcję doradcy ds. etyki w jednostkach organizacyjnych KAS.
W trakcie szkoleń uczestnicy dyskutowali m.in. na temat praw, obowiązków oraz ograniczeń członka korpusu służby cywilnej, które wynikają z przepisów prawa. Program ponad 4-godzinnych warsztatów uwzględniał m.in.:
- rzeczywisty, potencjalny i postrzegany konflikt interesów również w kontekście zamówień publicznych,
- kwestię świadczeń niematerialnych, przysług czy prezentów,
- profesjonalizmu, który obejmuje stosowanie wysokich standardów zarządzania publicznego oraz godnego zachowania się w służbie i poza nią,
- przejrzystość działania administracji,
- lojalności i neutralności politycznej członków korpusu, które mają kluczowe znaczenie dla budowania wizerunku rzetelnej i bezstronnej służby cywilnej.
Dzięki udziałowi w warsztatach nowi doradcy odświeżyli i pogłębili wiedzę na temat kluczowych zagadnień związanych z etyką i przeciwdziałaniem konfliktowi interesów w korpusie. Liczymy, że dzięki nim będą jeszcze lepiej przygotowani do pełnienia tej ważnej funkcji, a tym samym będą skutecznie wspierać pracowników w jednostkach organizacyjnych KAS w całym kraju w sytuacjach etycznie trudnych lub wątpliwych.
Warsztaty nt. etyki i przeciwdziałania konfliktowi interesów z inicjatywy Ministerstwa Finansów (MF), przeprowadzili przedstawiciele Departamentu Służby Cywilnej KPRM:
- Katarzyna Dudzik, koordynatorka Zespołu Współpracy międzynarodowej i Etyki Służby Cywilnej,
- Szymon Serek, starszy specjalista z Wydziału Analiz Prawnych.