Rekrutacja kandydatów do Young Leaders’ Program 2023-2024
01.09.2022
Do 21 października mogą Państwo przesyłać zgłoszenia do programu kształcenia liderów „Young Leaders’ Program” (YLP) i ubiegać się o udział w rocznym kursie w Japonii. YLP jest skierowany do pracowników administracji publicznej, którzy mają mniej niż 40 lat i odznaczają się potencjałem przywódczym. Stypendyści YLP spędzą rok (od października 2023 roku do września 2024 roku) w National Graduate Institute for Policy Studies (GRIPS) w Tokio.
Czym jest Young Leaders’ Program?
Young Leaders’ Program to inicjatywa japońskiego Ministerstwa Edukacji, Kultury, Sportu, Nauki i Technologii (MEXT), które pokrywa koszty przelotu w obie strony oraz wypłaca w trakcie trwania nauki comiesięczne stypendium w wysokości 242 000 jenów. Uczestnicy programu nie ponoszą żadnych opłat za studia oraz mają zapewnione zakwaterowanie.
Uczestnik programu musi posiadać:
- minimum trzyletnie doświadczenie pracy w administracji publicznej,
- wyższe wykształcenie (co najmniej dyplom licencjata lub równoważny),
- dokument potwierdzający znajomość języka angielskiego (uzyskany w ciągu ostatnich 2 lat),
- poświadczenie dobrego stanu zdrowia.
W ramach przewidzianych zajęć obowiązkowych uczestnicy zdobędą teoretyczną i praktyczną wiedzę dotyczącą:
- systemów politycznych,
- stosunków międzynarodowych,
- gospodarki i administracji.
Oprócz tego każdy będzie mógł wybrać dodatkowe, zgodne z indywidualnymi zainteresowaniami zawodowymi, kursy.
Absolwenci programu uzyskają tytuł magistra administracji publicznej/polityk publicznych.
Wszystkie zajęcia w ramach programu prowadzone są w języku angielskim.
Rekrutacja
Jeżeli są Państwo zainteresowani udziałem w programie, prosimy przesłać do 21 października 2022 r., na adres: Departament Służby Cywilnej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, al. Ujazdowskie 1/3, 00-583 Warszawa, dokumenty:
- Pismo dyrektora generalnego ze zgodą na udział w programie.
- Wypełniony formularz aplikacyjny (zgodnie ze wzorem).
- Aktualna fotografia w formacie 6 cm x 4 cm, podpisana i przypięta do formularza aplikacyjnego.
- Dwa listy rekomendacyjne od przełożonych, w tym jeden od bezpośredniego przełożonego (zgodnie z formularzem).
- Oficjalny odpis albo oficjalna kopia wyciągu ocen ze wszystkich lat studiów – licencjackich, magisterskich, podyplomowych, doktoranckich – ukończonych przez kandydata (dokument musi być opatrzony pieczęcią i podpisem uprawnionej osoby).
- Oficjalna kopia dyplomu/ów albo oficjalny odpis dyplomu/ów ukończenia studiów (dokument musi być opatrzony pieczęcią i podpisem uprawnionej osoby).
- Certyfikat potwierdzający znajomość języka angielskiego na odpowiednim poziomie (TOEFL iBT 79 pkt lub IELTS 6.0 pkt, lub inny). Certyfikat musi być wydany w ciągu ostatnich dwóch lat, przez jedną z ogólnie uznawanych jednostek, instytucji certyfikujących, np. Cambridge, TOEFL, IELTS itp.
- Kopia paszportu.
- Trzystronicowy list motywacyjny wyjaśniający motywację do udziału w programie YLP, oczekiwania, aspiracje aplikanta i plany na przyszłość.
- Odpowiedzi na pytania (zgodnie z formularzem) do eseju.
- Poświadczenie dobrego stanu zdrowia (wystawione przez publiczną lub prywatną placówkę służby zdrowia zgodnie z formularzem).
- Zgoda na przetwarzanie danych medycznych (zgodnie z formularzem).
Uwaga! Wszystkie wymagane dokumenty/kopie, w języku angielskim, przygotuj zgodnie z instrukcjami zawartymi w opisie programu. Aby uniknąć błędów formalnych, zachęcamy, aby skorzystali Państwo z opracowanej przez DSC KPRM listy sprawdzającej.
Departament Służby Cywilnej KPRM dokona wstępnej, formalnej i merytorycznej, selekcji zgłoszeń. Kryteria oceny merytorycznej są następujące:
- Motywacja do udziału opisana w trzystronicowym eseju (m.in. przydatność uzyskanej wiedzy w wykonywaniu zadań służbowych, dzielenie się nią po powrocie z innymi pracownikami – kaskadowanie wiedzy).
- Zgodność profilu wykształcenia z celami i zakresem tematycznym programu (punkty dodatkowe).
- Posiadanie statusu urzędnika służby cywilnej (punkty dodatkowe).
Po ocenie wybrane zgłoszenia prześlemy wraz z listem rekomendacyjnym do Ambasady Japonii w Warszawie. W kolejnym etapie kandydaci oceniani są przez GRIPS (instytucję przyjmującą), a następnie przez specjalny zespół YLP wyznaczony przez MEXT.
Kontakt
Jeżeli mają Państwo pytania, prosimy się z nami skontaktować::
- Witold Stelmaski (KPRM)
tel.: 22 694 74 61
email: witold.stelmaski@kprm.gov.pl - Jacek Mendyk (Ambasada Japonii)
tel.: 22 584 73 05
e-mail: jacek.mendyk@wr.mofa.go.jp
Prosimy, aby zapoznali się Państwo z poniższymi materiałami przed wypełnieniem dokumentów.
Materiały
Formularz aplikacyjnyFormularz_aplikacyjny_0909.pdf 0.24MB Formularz listu rekomendacyjnego
Formularz_listu_rekomendacyjnego_0909.pdf 0.14MB Karta badań lekarskich
Karta_badań_lekarskich.pdf 0.43MB Klauzula informacyjna YLP
Klauzula_informacyjna_YLP.pdf 0.51MB Lista sprawdzająca
Lista_sprawdzająca.docx 0.01MB Opis programu i wymagania
Opis_programu_i_wymagania.pdf 0.30MB Pytania do eseju
Pytania_do_eseju.pdf 0.07MB Zgoda na przetwarzanie danych medycznych
Zgoda_na_przetwarzanie_danych_medycznych.pdf 0.30MB