Rozpoczęła się rekrutacja do Young Leaders’ Program 2021-2022
23.10.2020
Do 30 listopada mogą Państwo przesyłać zgłoszenia do programu kształcenia liderów „Young Leaders’ Program” (YLP) i ubiegać się o udział w rocznym kursie w Japonii. YLP jest skierowany do pracowników administracji publicznej, którzy mają mniej niż 40 lat i odznaczają się potencjałem przywódczym. Stypendyści YLP spędzą rok (od października 2021 roku do września 2022 roku) w National Graduate Institute for Policy Studies (GRIPS) w Tokio.
Czym jest Young Leaders’ Program?
Young Leaders’ Program to inicjatywa japońskiego Ministerstwa Edukacji, Kultury, Sportu, Nauki i Technologii (MEXT), które pokrywa koszty przelotu w obie strony oraz wypłaca w trakcie trwania nauki comiesięczne stypendium w wysokości 242 000 jenów. Uczestnicy programu nie ponoszą żadnych opłat za studia oraz mają zapewnione zakwaterowanie.
Uczestnik programu musi posiadać:
- minimum trzyletnie doświadczenie pracy w administracji publicznej,
- wyższe wykształcenie (co najmniej dyplom licencjata lub równoważny),
- dokument potwierdzający znajomość języka angielskiego (uzyskany w ciągu ostatnich 2 lat), oraz
- poświadczenie dobrego stanu zdrowia.
W ramach przewidzianych zajęć obowiązkowych uczestnicy zdobędą teoretyczną i praktyczną wiedzę dotyczącą:
- systemów politycznych,
- stosunków międzynarodowych,
- gospodarki i administracji.
Oprócz tego każdy będzie mógł wybrać dodatkowe, zgodne z indywidualnymi zainteresowaniami zawodowymi, kursy. Absolwenci programu uzyskają tytuł magistra administracji publicznej/polityk publicznych.
Wszystkie zajęcia w ramach programu prowadzone są w języku angielskim.
Rekrutacja
Osoby zainteresowane udziałem w programie muszą do 30 listopada przesłać poniższe dokumenty na adres: Departament Służby Cywilnej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, al. Ujazdowskie 1/3, 00-001 Warszawa.
- Pismo dyrektora generalnego ze zgodą na udział w programie.
- Wypełniony formularz aplikacyjny (zgodnie ze wzorem, 4 egzemplarze – wszystkie podpisane własnoręcznie).
- Aktualne fotografie w formacie 5 cm x 4 cm podpisane i przypięte do każdego formularza aplikacyjnego (4 sztuki).
- Dwa listy rekomendacyjne od przełożonych, w tym jeden od bezpośredniego przełożonego (zgodnie z formularzem, po 4 egzemplarze).
- Oficjalny odpis albo oficjalna kopia wyciągu ocen ze wszystkich lat studiów – licencjackich, magisterskich, podyplomowych, doktoranckich – ukończonych przez kandydata (4 egzemplarze, wszystkie muszą być opatrzone pieczęcią i podpisem osoby uprawnionej).
- Oficjalna kopia dyplomu/ów albo oficjalny odpis dyplomu/ów ukończenia studiów (4 egzemplarze, wszystkie muszą być opatrzone pieczęcią i podpisem osoby uprawnionej).
- Certyfikat potwierdzający znajomość języka angielskiego na odpowiednim poziomie (TOEFL iBT 79 pkt albo IELTS 6.0 pkt albo FCE 169 pkt albo inny). Certyfikat musi być wydany w ciągu ostatnich dwóch lat, przez jedną z ogólnie uznawanych jednostek, instytucji certyfikujących, np. Cambridge, TOEFL, IELTS itp. (4 uwierzytelnione egzemplarze).
- Cztery kopie paszportu.
- Trzystronicowy list motywacyjny wyjaśniający motywację do udziału w programie YLP, oczekiwania, aspiracje aplikanta i plany na przyszłość (4 egzemplarze).
- Odpowiedzi na pytania (zgodnie z formularzem) do eseju (4 egzemplarze).
- Poświadczenie dobrego stanu zdrowia (zgodnie z formularzem, 4 egzemplarze poświadczenia wystawionego przez publiczną lub prywatną placówkę służby zdrowia).
- Zgoda na przetwarzanie danych medycznych (zgodnie z formularzem).
Przed wypełnieniem dokumentów prosimy zapoznać się z poniższymi materiałami:
Materiały
Opis programu i wymaganiaApplication_guidelines_(School_of_government).pdf 0.60MB Formularz aplikacyjny
Application_form_(School_of_government).pdf 0.42MB Formularz listu rekomendacyjnego
Recommendation_form.pdf 0.22MB Karta badań lekarskich
Health_certificate.pdf 1.30MB Pytania do eseju
Essay_questions_(School_of_government).pdf 0.08MB Klauzula informacyjna
Klauzula_informacyjna_YLP_IOD_ostateczna.pdf 0.51MB Lista sprawdzająca
Lista.docx 0.01MB Zgoda na przetwarzanie danych medycznych
Zgoda_na_przetwarzanie_danych_medycznych2.pdf 0.30MB
Uwaga! Wszystkie wymagane dokumenty/kopie, w języku angielskim, należy uwierzytelnić oraz przygotować zgodnie z instrukcjami zawartymi w opisie programu. Nieprawidłowo przygotowane dokumenty odeślemy aplikantom, co spowoduje wydłużenie procedury rekrutacyjnej. Aby uniknąć błędów formalnych, zachęcamy Państwa do skorzystania z opracowanej przez DSC KPRM listy sprawdzającej. Umożliwia ona samoocenę poprawności zgłoszenia przed jego wysłaniem.
DSC KPRM dokonuje wstępnej, formalnej i merytorycznej, selekcji zgłoszeń. Kryteria oceny merytorycznej są następujące:
- Motywacja do udziału opisana w trzystronicowym eseju (m.in. przydatność uzyskanej wiedzy w wykonywaniu zadań służbowych, dzielenie się nią po powrocie z innymi pracownikami (kaskadowanie wiedzy)).
- Zgodność profilu wykształcenia z celami i zakresem tematycznym programu (punkty dodatkowe).
- Posiadanie statusu urzędnika służby cywilnej (punkty dodatkowe).
Po ocenie, DSC KPRM przesyła wybrane zgłoszenia wraz z listem rekomendacyjnym do Ambasady Japonii w Warszawie. W kolejnym etapie kandydaci oceniani są przez GRIPS (instytucję przyjmującą), a następnie przez specjalny zespół YLP wyznaczony przez MEXT.
Kontakt
Witold Stelmaski (DSC KPRM)
tel.: 22 694 74 61
email: witold.stelmaski@kprm.gov.pl
Jacek Mendyk (Ambasada Japonii)
tel.: 22 584 73 05
e-mail: jacek.mendyk@wr.mofa.go.jp