Rozpoczynamy rekrutację kandydatów do Young Leaders’ Program 2024-2026
21.07.2023
Do 15 października czekamy na Państwa zgłoszenia do programu kształcenia liderów „Young Leaders’ Program” (YLP). Jest to roczny kurs skierowany do pracowników administracji publicznej, którzy mają mniej niż 40 lat i odznaczają się potencjałem przywódczym. Stypendyści YLP spędzą rok (od października 2024 roku do września 2025 roku) w National Graduate Institute for Policy Studies (GRIPS) w Tokio.
Rekrutacja
Jeżeli są Państwo zainteresowani udziałem w programie, prosimy przesłać do 15 października 2023 r., na adres: Departament Służby Cywilnej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, al. Ujazdowskie 1/3, 00-583 Warszawa, następujące dokumenty:
- Pismo dyrektora generalnego ze zgodą na udział w programie.
- Wypełniony formularz aplikacyjny (zgodnie ze wzorem).
- Aktualną fotografię w formacie 6 cm x 4 cm, podpisaną i przypiętą do formularza aplikacyjnego.
- Dwa listy rekomendacyjne od przełożonych, w tym jeden od bezpośredniego przełożonego (zgodnie z formularzem).
- Oficjalny odpis albo oficjalną kopię wyciągu ocen ze wszystkich lat studiów – licencjackich, magisterskich, podyplomowych, doktoranckich – ukończonych przez kandydata (dokument musi być opatrzony pieczęcią i podpisem uprawnionej osoby).
- Oficjalną kopię dyplomu/ów albo oficjalny odpis dyplomu/ów ukończenia studiów (dokument musi być opatrzony pieczęcią i podpisem uprawnionej osoby).
- Certyfikat potwierdzający znajomość języka angielskiego na odpowiednim poziomie (TOEFL iBT 79 pkt lub IELTS 6.0 pkt, lub inny). Certyfikat musi być wydany w ciągu ostatnich dwóch lat, przez jedną z ogólnie uznawanych jednostek, instytucji certyfikujących, np. Cambridge, TOEFL, IELTS itp.
- Kopię paszportu.
- Trzystronicowy list motywacyjny wyjaśniający motywację do udziału w programie YLP, oczekiwania, aspiracje aplikanta i plany na przyszłość.
- Odpowiedzi na pytania (zgodnie z formularzem) do eseju.
- Poświadczenie dobrego stanu zdrowia (wystawione przez publiczną lub prywatną placówkę służby zdrowia zgodnie z formularzem).
- Zgodę na przetwarzanie danych medycznych (zgodnie z formularzem).
Wszystkie wymagane dokumenty/kopie, w języku angielskim, należy przygotować zgodnie z instrukcjami zawartymi w opisie programu.
Departament Służby Cywilnej KPRM dokona wstępnej, formalnej i merytorycznej, selekcji Państwa zgłoszeń. Kryteria oceny merytorycznej są następujące:
- Motywacja do udziału opisana w trzystronicowym eseju (m.in. przydatność uzyskanej wiedzy w wykonywaniu zadań służbowych, dzielenie się nią po powrocie z innymi pracownikami – kaskadowanie wiedzy).
- Zgodność profilu wykształcenia z celami i zakresem tematycznym programu (punkty dodatkowe).
- Posiadanie statusu urzędnika służby cywilnej (punkty dodatkowe).
Po ocenie wybrane zgłoszenia prześlemy wraz z listem rekomendacyjnym do Ambasady Japonii w Warszawie. W kolejnym etapie kandydaci oceniani są przez GRIPS (instytucję przyjmującą), a następnie przez specjalny zespół YLP wyznaczony przez MEXT.
Czym jest Young Leaders’ Program?
Young Leaders’ Program to inicjatywa japońskiego Ministerstwa Edukacji, Kultury, Sportu, Nauki i Technologii (MEXT).
W ramach przewidzianych zajęć obowiązkowych uczestnicy zdobędą teoretyczną i praktyczną wiedzę dotyczącą:
- systemów politycznych,
- stosunków międzynarodowych,
- gospodarki i administracji.
Oprócz tego każdy będzie mógł wybrać dodatkowe, zgodne z indywidualnymi zainteresowaniami zawodowymi, kursy.
Wszystkie zajęcia w ramach programu prowadzone są w języku angielskim.
Absolwenci programu uzyskają tytuł magistra administracji publicznej/polityk publicznych.
MEXT pokrywa koszty przelotu w obie strony oraz wypłaca w trakcie trwania nauki comiesięczne stypendium w wysokości 242 000 jenów. Uczestnicy programu nie ponoszą żadnych opłat za studia oraz mają zapewnione zakwaterowanie.
Wymagania
Uczestnik programu musi posiadać:
- minimum trzyletnie doświadczenie pracy w administracji publicznej,
- wyższe wykształcenie (co najmniej dyplom licencjata lub równoważny),
- dokument potwierdzający znajomość języka angielskiego (uzyskany w ciągu ostatnich 2 lat),
- poświadczenie dobrego stanu zdrowia.
Kontakt
Jeżeli mają Państwo pytania, prosimy się z nami skontaktować:
- Witold Stelmaski (KPRM)
tel.: 22 694 74 61
email: witold.stelmaski@kprm.gov.pl - Jacek Mendyk (Ambasada Japonii)
tel.: 22 584 73 05
e-mail: jacek.mendyk@wr.mofa.go.jp
Przydatne informacje dot. wymaganych dokumentów
- Jako "Official transcripts of academic record" i "Official graduation/degree certificates" (punkt 4 oraz 5 na liście dokumentów w instrukcji) nie muszą być koniecznie przedłożone suplementy dyplomów oraz dyplomy. Wystarczające będą wyciąg ocen oraz zaświadczenie o ukończeniu studiów, wystawione przez dziekanat.
- Zgodnie z instrukcją, strona japońska nie uznaje kopii dyplomów/wyciągów ocen poświadczonych przez notariusza. Poświadczenia musi dokonać uczelnia wystawiająca oryginalny dokument.
- "Essay explaining applicant's aspirations and future plans following program completion" (punkt 8) oraz "Answer to essay questions" (punkt 9) to dwa różne dokumenty.
Materiały
Application Form (School of Government)Application_Form_(School_of_Government).pdf 0.25MB Application Instructions (School of Government)
Application_Instructions_(School_of_Government).pdf 0.30MB Certificate of Health
Certificate_of_Health.pdf 0.43MB Essay Questions
Essay_Questions.pdf 0.07MB Klauzula informacyjna YLP
Klauzula_informacyjna_YLP.pdf 0.51MB Recommendation Letter
Recommendation_Letter.pdf 0.15MB Zgoda na przetwarzanie danych medycznych
Zgoda_na_przetwarzanie_danych_medycznych.pdf 0.34MB