Ruszyły warsztaty w ramach projektu „Procedury bez barier”
23.07.2021
W tym tygodniu zainaugurowaliśmy pierwsze warsztaty w ramach projektu „Procedury bez barier” (PBB). Poprzez realizację projektu upowszechniamy ideę dostępności w urzędach administracji publicznej. Wypracowujemy nowe procedury, a te, które już funkcjonują będą lepsze. Naszymi priorytetami jest otwarcie urzędów i świadczonych przez nie usług publicznych na klientów z różnymi potrzebami oraz wsparcie procesu zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami w urzędach.
O projekcie
Projekt PBB składa się z dwóch komponentów: obsługa klienta i zatrudnienie pod kątem dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami. Do udziału w projekcie wybraliśmy 120 urzędów na podstawie kryteriów takich jak m.in.:
- różnorodność grup urzędów (realizacja różnych zadań),
- rozproszenie geograficzne – w celu włączenia urzędów z całego kraju,
- świadczenie usług powszechnych.
W warsztatach uczestniczą przedstawiciele wybranych urzędów – 90 w komponencie obsługa klienta i 30 w komponencie zatrudnienie.
Komponent „zatrudnienie”
W trakcie pierwszych warsztatów, które odbyły się 20 lipca, uczestnicy poznali zagadnienia związane z problematyką dostępności. Przedstawione zostały również główne etapy projektu pod kątem zapewnienia jak największej efektywności działań w urzędach. Kolejne warsztaty w komponencie „zatrudnienie” zorganizujemy 27 lipca. Będą to warsztaty przygotowujące zespoły projektowe w urzędach do współpracy w ramach projektu. W tym komponencie przeprowadzimy przegląd procedur zatrudnienia w kontekście osób ze szczególnymi potrzebami oraz przeszkolimy 1000 osób, które uczestniczą w procesach zatrudnienia.
Komponent „obsługa klienta”
W tym komponencie zorganizujemy warsztaty, przeglądy procedur obsługi klienta oraz zapewnimy bezpośrednie doradztwo dla każdego urzędu wybranego do udziału w tym komponencie. Następnie wdrożymy wnioski i rekomendacje w obszarze nowych optymalnych rozwiązań. Zgodnie z koncepcją projektowania uniwersalnego zwiększą one dostępność usług publicznych dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Pierwsze warsztaty – dla kadry kierowniczej urzędów – odbyły się dziś. Kolejne planujemy na 29-30 lipca dla zespołów projektowych.
Kontakt
Kontakt do wykonawcy zamówienia – spółki PwC Advisory – w sprawach związanych z organizacją warsztatów:
- nr tel.: 519 508 368
- e-mail: pl_pbb.zatrudnienie@pwc.com, pl_pbb.obslugaklienta@pwc.com
Więcej informacji o projekcie znajdą Państwo na stronie projektu w Serwisie Służby Cywilnej. Realizacja Projektu wpisuje się w działania zaplanowane w rządowym Programie Dostępność Plus.