Siódme spotkanie HR-owców
03.10.2024
Dziś w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów odbyło się VII spotkanie w ramach Forum HR-owców. Tym razem uczestnicy rozmawiali na temat tego jak wykreować wizerunek urzędy jako dobrego pracodawcy. W spotkaniu wzięło udział blisko 70 osób - przedstawicieli i przedstawicielek urzędów administracji rządowej z całej Polski.
Spotkanie otworzyła szefowa służby cywilnej Anita Noskowska-Piątkowska. Między innymi podkreśliła rolę prostej i skutecznej komunikacji w działaniach komunikacyjnych urzędu.
Następnie uczestnicy spotkania:
- zapoznali się ze wstępnymi wynikami z ankiety "Twoja służba cywilna", którą w maju tego roku szefowa służby cywilnej skierowała do członków i członkiń korpusu służby cywilnej. Materiał ten zaprezentował Mateusz Pawelec z Departamentu Służby Cywilnej KPRM,
- wysłuchali wystąpienia Moniki Waćkowskiej-Kabaczyńskiej z Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi pt. Komunikaty, które wciągają: Jak przyciągnąć uwagę na stronie internetowej?
- na przykładzie dobrej praktyki z Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej dowiedzieli się jak zyskać na współpracy z YouTuberem. Materiał w imieniu KG PSP zaprezentowała Bogna Jobda z Urzędu Lotnictwa Cywilnego,
- od Eweliny Różyło-Błońskiej z Ministerstwa Klimatu i Środowiska oraz Beaty Bryłki z Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej usłyszeli jak skutecznie budować strategię wizerunku pracodawcy w urzędzie.
W drugiej części spotkania uczestnicy wzięli udział warsztatach, w trakcie których:
- planowali komunikację wewnętrzną i zewnętrzną urzędu,
- przygotowywali skuteczne i proste treści na stronę internetową i w mediach społecznościowych,
- dyskutowali jak wykorzystać zasoby urzędu, żeby zbudować jego markę jako dobrego pracodawcy.
Czym jest Forum HR-owców?
Forum HR-owców jest miejscem, gdzie pracownicy, którzy na co dzień zajmują się tzw. „miękkim HR-em” dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniami zawodowymi. Pracownicy ci m.in.:
- prowadzą nabory,
- badają kompetencje miękkie i kierownicze,
- przygotowują opisy stanowisk pracy,
- wspierają rozwój pracowników.