W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Warsztaty w projekcie „Procedury bez barier”

31.03.2023

Rozpoczęliśmy drugą edycję projektu „Procedury bez barier” w komponencie „obsługa klienta”. 30 marca odbyły się w Warszawie warsztaty dla kierownictwa 90 urzędów z całej Polski. Miały one na celu zapoznać urzędy z przebiegiem projektu, poszczególnymi jego etapami i harmonogramem.

Logo projektu Procedury Bez Barier - kolorowe kwadraty ułożone w poziomie. Na każdym kwadracie prosta grafika - ludzik, kartka papieru, koło zębate, znacznik "zrobione"

Na początku słowo do wszystkich uczestników skierował szef służby cywilnej Dobrosław Dowiat-Urbański. Wspomniał, że Departament Służby Cywilnej KPRM prowadzi obecnie trzy programy dostępnościowe. Wszystkie mają za cel likwidowanie barier – architektonicznych czy proceduralnych. Jednak najważniejsza jest zmiana podejścia urzędów do osób ze szczególnymi potrzebami. Wiele można dokonać bez zmian przepisów, czasem wystarczy zmiana świadomości i dotychczasowej praktyki. Minister zachęcił urzędy do aktywnego zaangażowania się w projekt.

Uczestnicy mieli okazję zapoznać się z efektami, jakie przyniosła pierwsza edycja projektu. W czasie panelu dyskusyjnego swoimi doświadczeniami podzielili się eksperci z zakresu dostępności. Ostatnim punktem były sesje warsztatowe, podczas których przedstawiciele urzędów w grupach dyskutowali o wyzwaniach, jakie stawia przed nimi projekt.

W drugiej edycji bierze udział 90 urzędów. W tej grupie znalazły się:

  • urzędy skarbowe,
  • izby administracji skarbowej,
  • archiwa państwowe,
  • powiatowe inspektoraty nadzoru budowlanego,
  • urzędy statystyczne,
  • okręgowe urzędy miar,
  • wojewódzkie urzędy ochrony zabytków.

Jeszcze w kwietniu odbędą się kolejne warsztaty, tym razem dla zespołów realizujących projekt w urzędach.

O projekcie

Projekt „Procedury bez barier” upowszechnia ideę dostępności w urzędach administracji publicznej. Jego priorytetami są także: otwarcie urzędów i świadczonych przez nie usług publicznych na klientów z różnymi potrzebami oraz wsparcie procesu zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami w urzędach.

Wykonawcą drugiej edycji projektu jest Polski Instytut Rozwoju.

Więcej o „Procedurach bez barier” mogą Państwo przeczytać w Serwisie Służby Cywilnej.

Zdjęcia (4)

{"register":{"columns":[]}}