Z pracownikami urzędów o funkcji doradcy ds. etyki
29.11.2021
Dzisiaj zorganizowaliśmy ostatnie już w tym roku spotkanie z pracownikami urzędów terenowych. Uczestnicy rozmawiali o tym jak realizować obligatoryjny standard zarządzania zasobami ludzkimi oraz jak wzmacniać kulturę uczciwości w służbie cywilnej. Zasadniczym punktem była prezentacja standardów pracy doradcy ds. etyki.
Celem spotkań jest dyskusja na temat przykładowych mechanizmów wsparcia pracowników w sytuacjach, które budzą ich wątpliwości etyczne. Szef służby cywilnej zobowiązał kierowników urzędów do ich ustanowienia w Zarządzeniu nr 6 w sprawie standardów zarządzania zasobami ludzkimi w służbie cywilnej. Doradca ds. etyki w urzędzie zapewnia realizację tego standardu.
W trakcie takich wydarzeń wyjaśniamy:
- dlaczego warto powołać doradcę ds. etyki w służbie cywilnej,
- kim jest taki doradca i na czym polega pełnienie tej funkcji,
- jakie są jego zadania, prawa i obowiązki.
Poprzez organizację spotkań zespół ds. etyki zachęca kierownictwo, aby:
- ustanowić doradcę ds. etyki w urzędach,
- zapewnić mu warunki do realizacji zadań, zgodnie ze standardami pracy doradcy ds. etyki.
W listopadzie odbyły się spotkania z pracownikami:
- Archiwów Państwowych – we współpracy z doradcami ds. etyki w Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych oraz
- Wojewódzkich Inspektoratów Nadzoru Budowlanego – we współpracy z doradcami ds. etyki w Głównym Urzędzie Nadzoru Budowalnego.
Spotkania przygotowała i poprowadziła Katarzyna Dudzik, koordynatorka zespołu doradców ds. etyki w służbie cywilnej.