Zalecenie Szefa Służby Cywilnej w zakresie zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami w służbie cywilnej
09.02.2024
9 lutego 2024 r. Szef Służby Cywilnej wydał „Zalecenie w zakresie zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami w służbie cywilnej". Skierowane jest ono do dyrektorów generalnych i kierowników urzędów zatrudniających członków korpusu służby cywilnej.
„Zalecenie..." ma wesprzeć działania nastawione na wspieranie osób z niepełnosprawnościami na wszystkich etapach zatrudnienia, począwszy od przygotowania procesu rekrutacji i ogłoszenia po etap świadczenia pracy. Prace nad „Zaleceniem..." wpisują się w działania na rzecz zwiększenia zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami w służbie cywilnej.
W „Zaleceniu..." podkreślono potrzebę zwiększania dostępności środowiska pracy oraz poszerzania kompetencji pracowników urzędów. Zaprezentowano działania, które każdy urząd może uwzględnić podczas wdrażania zmian pod kątem zwiększania dostępności zatrudnienia.
Dokument powstał na bazie Raportu systemowego – podsumowania przeglądu procedur zatrudnieniowych, opracowanego w ramach projektu „Procedury bez barier”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Działanie 2.16 „Usprawnienie procesu stanowienia prawa” Programu Operacyjnego Europejskiego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020.
Materiały
Zalecenie Szefa Służby Cywilnej w sprawie zatrudnienia OzNZalecenie Szefa Służby Cywilnej w sprawie zatrudnienia OzN.pdf 0.49MB