W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zespół zadaniowy ds. opracowania projektu zalecenia Szefa Służby Cywilnej w zakresie aktywności członków korpusu służby cywilnej w Internecie

W marcu 2021 roku zorganizowaliśmy pierwsze spotkanie zespołu zadaniowego ds. opracowania projektu zalecenia Szefa Służby Cywilnej w zakresie aktywności członków korpusu służby cywilnej w Internecie.

Zespół miał wypracować dokument, który będzie:

  • wspierał członków korpusu we właściwym rozumieniu zasad służby cywilnej i zasad etyki korpusu w kontekście aktywności w internecie,
  • pomagał członkom korpusu i ich pracodawcom we wzmacnianiu wizerunku profesjonalnej, rzetelnej, bezstronnej i politycznie neutralnej służby cywilnej oraz
  • budował zaufania obywateli do korpusu i instytucji publicznych, które ma zasadnicze znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania państwa.

Wciągu dwóch miesięcy zespół zadaniowy opracował projekt zalecenia, który uwzględnił:

  • wytyczne skierowane do wszystkich członków korpusu służby cywilnej, w tym wskazówki: na co należy zwrócić uwagę przed podjęciem aktywności w internecie? O czym warto pamiętać w jej trakcie? Na co w sposób szczególny uważać?
  • dodatkowe wytyczne, adresowane do pracodawców, na których spoczywa szczególna odpowiedzialność za promowanie właściwych postaw i zachowań, również  w internecie.

Opracowany projekt był następnie przedmiotem prac:

  • członków całego zespołu doradców ds. etyki w służbie cywilnej i ekspertów Departamentu Służby Cywilnej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, którzy opiniowali projekt, opracowany przez zespół zadaniowy oraz
  • dyrektorów generalnych, Komendantów Głównych i kierowników innych urzędów, którzy wzięli udział w konsultacjach treści projektu.

Dzięki tej szerokiej współpracy, w lipcu 2021 roku Szef Służby Cywilnej wydał zalecenie w zakresie aktywności członków korpusu służby cywilnej w Internecie.

W październiku 2021 roku wznowiliśmy prace zespołu zadaniowego. Tym razem celem było zebranie najczęściej pojawiających się wątpliwości/ pytań związanych w aktywnością członków korpusu w internecie i opracowanie projektu odpowiedzi na nie.

W efekcie zespół wypracował projekt odpowiedzi na często zadawane pytania z tego zakresu. Ta była następnie przedmiotem:

  • dyskusji w trakcie 10. spotkania zespołu doradców ds. etyki w służbie cywilnej
  • analizy ekspertów Departamentu Służby Cywilnej KPRM.

Pod koniec 2021 roku materiał opublikowaliśmy w zakładce Etyka w urzędzie/ Często zadawane pytania Serwisu służby Cywilnej.

W skład 7-osobowego zespołu weszli zainteresowani współpracą członkowie zespołu doradców ds. etyki w służbie cywilnej, przedstawiciele:

  • Ministerstwa Finansów,
  • Ministerstwa Sprawiedliwości,
  • Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych,
  • Biura Rzecznika Praw Pacjenta,
  • Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu,
  • dwóch pracowników Departamentu Służby Cywilnej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Zespołem zadaniowym, który pracował wyłącznie online i zdalnie, kierowała Katarzyna Dudzik.

{"register":{"columns":[]}}