Oferty Pracy - Wydział Finansowo Księgowy
18.10.2024
Poszukujemy jednej/ego kandydatki/kandydata na stanowisko: Zastępca Głównego Księgowego
Osoba na tym stanowisku:
- prowadzi nadzór nad całością rachunkowości Inspektoratu zgodnie z zasadami rachunkowości, (znajomość Ustawy o rachunkowości, Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 13.09.2017 r. w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej)
- wykonuje dyspozycje środkami pieniężnymi w celu prawidłowego i terminowego regulowania zobowiązań jednostki oraz dokonywania rozliczeń finansowych,
- dokonuje wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
- prowadzi nadzór w zakresie kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
- kompletuje dokumenty księgowe dotyczące wydatków budżetowych, majątku trwałego i ZFŚS, zatwierdza je, dekretuje i wprowadza je do systemu księgowego w układzie rodzajowym, w układzie klasyfikacji budżetowej i zadaniowej,
- dekretuje, wprowadza do systemu dowody księgowe dot. dochodów,
- nadzoruje gospodarowanie środkami finansowymi,
- prowadzi księgi rachunkowe przy użyciu profesjonalnych programów użytkowanych przez Inspektorat,
- sporządza sprawozdania finansowe jednostki oraz sprawozdania budżetowe w zakresie wydatków,
- sporządza analizy finansowe na potrzeby wewnętrzne i na potrzeby jednostek nadrzędnych,
- opracowuje projekt planów finansowych dochodów i wydatków budżetu Inspektoratu oraz na bieżąco dokonuje zmian w planie finansowym jednostki,
- opracowuje harmonogram wydatków oraz dokonuje – w miarę potrzeb – jego modyfikacji,
- przygotowuje dane do wpłat na PFRON,
- sporządza sprawozdania do GUS w zakresie majątku trwałego,
- przygotowuje dane w zakresie wynagrodzeń do sprawozdań GUS,
- nadzoruje czynności związane z obsługą elektronicznego systemu budżetu państwa TREZOR w celu zapewnienia szybkiego przepływu informacji dotyczących budżetu państwa,
- przygotowuje materiały zespołom spisowym (arkusze spisu), wycenia arkusze spisu, rozlicza inwentaryzację aktywów i pasywów, w tym inwentaryzacje majątku trwałego,
- opracowuje i aktualizuje zarządzenia wewnętrzne w zakresie prowadzenia rachunkowości – politykę rachunkowości,
- przygotowuje projekty zarządzeń wewnętrznych o przeprowadzaniu inwentaryzacji,
- zatwierdza dowody księgowe w systemie księgowym, zamyka miesiące sprawozdawcze w systemie księgowym, zamyka i otwiera rok sprawozdawczy w systemie księgowym,
- zastępuje Głównego Księgowego podczas jego nieobecności.
Kogo poszukujemy:
Potrzebne Ci będą (wymagania niezbędne):
- Posiadanie obywatelstwa państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym,
- Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- Nieskazanie prawomocnie za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe,
- Znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków Zastępcy Głównego Księgowego,
- w zakresie wykształcenia i doświadczenia zawodowego, spełnia jeden z poniższych warunków a)-d):
- ukończone ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiadanie co najmniej 3-letniej praktyki na stanowiskach kierowniczych w księgowości;
- ukończona średnia, policealną lub pomaturalna szkoła ekonomiczna i posiadanie co najmniej 6-letniej praktyki na stanowiskach kierowniczych w księgowości;
- legitymowanie się wpisem do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów;
- posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo posiadanie świadectwa kwalifikacyjnego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydanego na podstawie odrębnych przepisów,
- znajomość i umiejętność stosowania w praktyce aktualnie obowiązujących ustaw: o rachunkowości, o finansach publicznych, o klasyfikacji budżetowej wydatków i dochodów oraz rozporządzenia o szczególnych zasadach prowadzenia rachunkowości w jednostkach budżetowych,
- znajomość programu Płatnik,
- umiejętność obsługi komputera, w tym programów Word, Excel,
- zdolność analitycznego myślenia,
- odpowiedzialność, umiejętność pracy w zespole, terminowość, kreatywność, odporność na stres.
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe):
- Doświadczenie na stanowiskach kierowniczych w działach finansowych, ekonomicznych, księgowych w jednostce budżetowej,
- Znajomość zagadnień dotyczących wynagrodzeń (opodatkowanie, ubezpieczenie społeczne),
- Umiejętność obsługi Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa TREZOR,
- Znajomość bankowości elektronicznej NBP.
Co oferujemy:
- ciekawą i stabilną pracę w jednostce administracji publicznej,
- zatrudnienie na podstawie umowy o pracę,
- dodatek za wieloletnią pracę w wysokości od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy,
- możliwość przystąpienia do ubezpieczenia grupowego na życie i zdrowie,
- możliwość przystąpienie do Pracowniczych Programów Kapitałowych,
- dofinansowanie do wypoczynku pracowników,
- dodatkowe wynagrodzenie roczne,
- nagrody jubileuszowe,
- perspektywę objęcia stanowiska Głównego Księgowego po zdobyciu doświadczenia na stanowisku Zastępcy Głównego Księgowego.
Dostępność:
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną, czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.
Warunki pracy:
- praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie,
- siedziba WITD w Bydgoszczy mieści się w pomieszczeniach na III i IV piętrze w budynku bez windy.
Dodatkowe informacje:
Dokumenty aplikacyjne składane w formie papierowej muszą być opatrzone własnoręcznym podpisem kandydata. Dokumenty aplikacyjne składane w formie elektronicznej przez E-PUAP muszą być opatrzone profilem zaufanym lub elektronicznym podpisem kwalifikowanym. Dokumenty aplikacyjne składane w formie elektronicznej przez e-mail muszą być opatrzone elektronicznym podpisem kwalifikowanym.
Oferty złożone po terminie, a także niespełniające wymagań formalnych określonych w ogłoszeniu, nie będą rozpatrywane. Uzupełnienie oferty nie jest możliwe po upływie terminu wyznaczonego do składania ofert. Za kompletne oferty uznane będą oferty zawierające wszystkie wymagane dokumenty.
W ofercie należy podać dane kontaktowe: numer telefonu, adres e-mail, adres do korespondencji. Dokumenty nieodebrane w terminie 3 miesięcy od dnia zatrudnienia kandydata wyłonionego w drodze naboru zostaną komisyjnie zniszczone. Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu /52/ 323-83-50,
W trakcie naboru planowane są następujące techniki i metody:
- rozmowa kwalifikacyjna z elementami wywiadu behawioralnego,
Wzory oświadczeń znajdują się na stronie internetowej Inspektoratu: www.witd.bydgoszcz.pl
W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych w dniu 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie
lustracyjne, jeżeli urodziła się przed dniem 1 sierpnia 1972 r.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne rozporządzenie o ochronie danych), informuję, że:
- Administratorem Pana/i danych osobowych jest Kujawsko-Pomorski Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego w Bydgoszczy, z siedzibą przy ulicy Hetmańskiej 28.
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych (IOD), z którym może się Pani/Pan kontaktować w sprawach dotyczących swoich danych osobowych pod adresem e-mail: iod@witd.bydgoszcz.pl lub tradycyjnie pod adresem: ul. Hetmańska 28, 85-039 Bydgoszcz (z dopiskiem ochrona danych osobowych).
Twoja aplikacja musi zawierać (dokumenty niezbędne):
- życiorys/CV,
- list motywacyjny;
- kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagań niezbędnych w zakresie wykształcenia i doświadczenia zawodowego;
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji;
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA);
- oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
- oświadczenie o nieskazaniu za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów i za przestępstwa skarbowe;
Dołącz, jeśli posiadasz (dokumenty dodatkowe):
Dokumenty aplikacyjne: CV, list motywacyjny, świadectwo/dyplom potwierdzający wykształcenie.
Termin składania ofert: 30.10.2024r.
Kontakt w sprawie : 52 323 83 50
email: bydgoszcz@witd.bydgoszcz.pl
Materiały
Oświadczenie w związku z ubieganiem się o stanowisko niebędące wyższym stanowiskiem w służbie cywilnejowiadczenie-w-zwizku-z-ubieganiem-si-o-stanowisko-niebdce-wyszym-stanowiskiem-w-subie-cywilnej_VIII_2024.pdf 0.17MB Oświadczenie lustracyjne
Oświadczenie_lustracyjne.pdf 0.33MB