W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Przeładowane pojazdy z kontenerami i szambami

22.07.2024

Wszystkie zatrzymane do kontroli zespoły pojazdów okazały się znacznie przeładowane – to efekt nocnych działań kujawsko-pomorskich inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego. Posypały się mandaty karne dla kierowców, a nieuczciwi przewoźnicy mogą spodziewać się wysokich kar pieniężnych.

Pojazd służbowy ITD na tle zatrzymanych pojazdów

W nocy z niedzieli na poniedziałek (z 21 na 22 lipca) inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego z oddziałów w Bydgoszczy i Włocławku przeprowadzili wzmożone działania ukierunkowane na weryfikowanie mas i nacisków osi pojazdów ciężarowych poruszających się po drogach województwa kujawsko-pomorskiego. Efekty kontroli zaskoczyły samych inspektorów, bowiem we wszystkich przypadkach 40-tonowa norma masy całkowitej pojazdów okazała się znacznie przekroczona. Wytypowana do kontroli jako pierwsza tzw. stonoga, czyli ciągnik siodłowy z dwiema złączonymi na sztywno naczepami i przewożąca dwa kontenery morskie z ładunkami drobnicowymi, ważyła ponad 54 tony. Później było tylko gorzej. Trzy kolejne ciężarówki z przyczepami, którymi przewożone były po cztery betonowe szamba z pokrywami ważyły 60,65 ton, 62,15 ton oraz 62,60 ton. Dodatkowo w jednym przypadku obowiązkowy przegląd techniczny samochodu i przyczepy powinien być wykonany kilka miesięcy temu, ale właściciel tego obowiązku nie dopełnił, a kierowcy dwóch ciężarówek wielokrotnie naruszyli normy prowadzenia pojazdów, przerw w prowadzeniu i odpoczynków. Także zespół pojazdów z dwoma kontenerami, w których znajdował się koncentrat pomidorowy w beczkach ważył 61 ton i był o 21 ton za ciężki. Wszystkie te pojazdy – z uwag na ich masy całkowite przekraczające 60 ton – powinny być pilotowane, czego tutaj zabrakło. Tak znaczne przeładowania spowodowały również przekroczenia dopuszczalnych nacisków osi, co szczególnie negatywnie wpływa na stan nawierzchni dróg, których wszyscy jesteśmy użytkownikami. Dlatego wszystkie pojazdy nie mogły dalej jechać. Część ładunków została rozładowana w miejscu kontroli – tak aby masa całkowita i naciski osi pojazdów mieściły się w wartościach zgodnych z przepisami.

Zdjęcia (3)

{"register":{"columns":[]}}