W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Z Inspekcją o kampanii cukrowniczej w Kruszwicy

27.08.2024

W związku ze zbliżająca się tegoroczną kampanią buraczaną w przedsiębiorstwie „Cukrownia Kruszwica” inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego przypomnieli najważniejsze zasady realizacji przewozów drogowych buraków cukrowych zapewniające bezpieczeństwo w ruchu drogowym oraz minimalizujące utrudnienia dla mieszkańców Kruszwicy i okolicznych miejscowości.

Uczestnicy spotkania na wspólnej fotografii

Każdego roku rozpoczynająca się we wrześniu i trwająca przez kilka kolejnych miesięcy kampania cukrownicza powoduje istotnie zwiększone natężenie ruchu pojazdów ciężarowych. Proces produkcji cukru w ruchu ciągłym wymaga, aby co 2 minuty dostarczanych było 25 ton buraków. To oznacza, że każdej doby na plac cukrowni wjeżdża kilkaset pojazdów dostarczających łącznie kilkanaście tysięcy ton buraków. Pojazdy te poruszają się głównie drogami lokalnymi, przy których znajdują się plantacje, a także drogami dojazdowymi do zakładu produkcyjnego. Odpowiadając na zaproszenie dyrekcji przedsiębiorstwa „Cukrownia Kruszwica”, Kujawsko-Pomorski Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego Marcin Mroczkowski oraz kierownik Oddziału Terenowego w Inowrocławiu Bartosz Kowalski przedstawili przedsiębiorcom organizującym tegoroczne zbiory, załadunki i transport buraków cukrowych najważniejsze przepisy regulujące zasady utrzymania dróg publicznych w czystości, przewożenie ładunków sypkich, czas pracy kierowców oraz użytkowanie tachografów samochodowych, stan techniczny pojazdów, a także normy dotyczące dopuszczalnych mas całkowitych i nacisków osi pojazdów. Inspektorzy omówili również sankcje za nieprzestrzeganie tych przepisów przez poszczególne podmioty zaangażowane w przewozy (kierowców, przewoźników, zarządzających transportem oraz załadowców), a także odpowiadali na liczne pytania przewoźników i załadowców. Wszyscy uczestnicy spotkania doszli do zgodnego wniosku, że spełnienie stosunkowo niewielu wymagań pozwala na wykonywanie transportu buraków cukrowych w sposób niezakłócający cyklu produkcyjnego zakładu, z poszanowaniem obowiązujących przepisów, nie powoduje nadmiernej uciążliwości dla mieszkańców okolic plantacji i cukrowni, ale przede wszystkim zapewnia bezpieczeństwo w ruchu drogowym.   

Zdjęcia (3)

{"register":{"columns":[]}}