Ważne kontakty - infolinie
-
Dyżury telefoniczneDyżury inspektorów WITD w Bydgoszczy: W każdy piątek od godz. 9.00 do godz. 15.00 pod numerem telefonu 665 602 900 czynny jest telefoniczny punkt informacyjny. Dyżurujący inspektorzy transportu drogowego udzielają wyjaśnień oraz informacji w zakresie transportu drogowego. Zapraszamy do kontaktu.
-
CANARDCentrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) to komórka organizacyjna Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego. Została ona utworzona w celu prowadzenia nadzoru nad ruchem drogowym. CANARD, dzięki automatycznej rejestracji wykroczeń, ujawnia naruszenia przepisów w zakresie przekraczania przez kierowców ustalonych limitów prędkości oraz niestosowania się do sygnalizacji świetlnej. Centrum rozpoczęło działalność kontrolną 1 lipca 2011 roku i od tego momentu prowadzi działania mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach oraz redukcję liczby śmiertelnych ofiar wypadków. W 2015 roku zakończono rozbudowę infrastruktury systemowej, prowadzonej w ramach projektu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ). Łącznie, w systemie funkcjonuje 400 fotoradarów, 29 mobilnych urządzeń rejestrujących, 29 urządzeń do odcinkowego pomiaru prędkości oraz urządzenia rejestrujące wjazd na czerwonym świetle, zainstalowane na 20 skrzyżowaniach. Infrastruktura zarządzana przez GITD, rozbudowywana dzięki projektowi POIiŚ, montowana jest w ramach sieci dróg krajowych, ze szczególnym uwzględnieniem stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego.
-
ETOLLO systemie e-TOLL System e-TOLL to nowoczesne rozwiązanie zbudowane, wdrażane, utrzymywane i nadzorowane przez Szefa Krajowej Administracji Skarbowej, w celu realizacji poboru opłaty za przejazd po płatnych odcinkach dróg w Polsce, zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. System oparty jest o technologię wyznaczania pozycji użytkownika przy zastosowaniu pozycjonowania satelitarnego z wykorzystaniem wirtualnych bramownic. Każdy użytkownik pojazdu o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t może wybrać najdogodniejszy dla siebie sposób przekazania danych lokalizacyjnych do systemu: za pomocą darmowej aplikacji instalowanej na urządzeniu mobilnym, lokalizatorów fabrycznie zamontowanych w pojazdach (ZSL) lub urządzeń pokładowych (OBU). Użytkownicy systemu mogą korzystać z bezpłatnej aplikacji, która umożliwia wniesienie opłaty elektronicznej oraz realizację obowiązków przewoźników towarów wrażliwych w systemie SENT-GEO. Dostęp do urządzeń przekazujących dane lokalizacyjne oparty jest o otwarty model dystrybucji i sprzedaży urządzeń pokładowych (OBU) oraz Zewnętrznych Systemów Lokalizacyjnych (ZSL), przy możliwie szerokim wyborze form prawnych, tj. np. w modelu kaucyjnym, sprzedaży, wynajmu. Oznacza to, że OBU i ZSL można nabyć na zasadach wolnorynkowych.
-
KREPTD