Cyfrowa Gmina
Status: 3 nabór zakończony
Wniosek rozliczający - instrukcja dla Grantobiorców
Wytyczne do tworzenia paczek i plików do Generatora Wniosków Grantowych
Jak promować projekt? Wytyczne dla Grantobiorców
Pandemia COVID-19 pokazała, że sprawne wykorzystywanie technologii cyfrowych przez samorządy ma kluczowe znaczenie dla zaspokojenia potrzeb mieszkańców. Wiele urzędów szybko i sprawnie przeniosło swoje działanie do sieci. Przygotowanie gmin do realizacji tego typu działań nie zawsze jest jednak możliwe i nie zawsze odpowiada oczekiwaniom mieszkańców. Problemy są różne – czasem to braki sprzętowe, czasem niewystarczające kompetencje cyfrowe urzędników. Dzięki unijnemu programowi "Cyfrowa Gmina" chcemy odpowiedzieć na ten problem.
Projekt realizowany jest przez Centrum Projektów Polska Cyfrowa (Beneficjent Projektu) w Partnerstwie z Politechniką Łódzką.
Cel
Wsparcie rozwoju cyfrowego instytucji samorządowych oraz zwiększenie cyberbezpieczeństwa.
Dofinansowanie będzie można otrzymać na zadania związane z:
- Cyfryzacją urzędów JST i jednostek im podległych oraz nadzorowanych poprzez nabycie sprzętu IT i oprogramowania, licencji niezbędnych do realizacji e-usług, pracy i edukacji zdalnej.
- Edukację cyfrową dla JST w zakresie obsługi nabytego sprzętu oraz oprogramowania i licencji.
- Analizą stanu cyberbezpieczeństwa JST, a także zapewnieniem cyberbezpieczeństwa samorządowych systemów informatycznych.
Dla kogo
Konkurs kierujemy do wszystkich gmin w Polsce (miejskich, miejsko-wiejskich, wiejskich).
Budżet i poziom dofinansowania
Gminy otrzymają dofinansowanie w formie grantu do 100% wydatków kwalifikowanych.
Minimalna wysokość grantu dla jednej gminy wynosić będzie 100 000 zł, natomiast maksymalna to 2 000 000 zł.
Maksymalna kwota dofinansowania będzie wskazana dla każdej gminy w dokumentacji konkursowej z chwilą uruchomienia naboru. Kwota zostanie wyliczona w oparciu o następujący wzór:
Wyznaczanie poziomu dofinansowania dla podmiotów uprawnionych wraz z przykładem
Harmonogram konkursu
I runda: 18.10 - 17.11.2021
II runda: 22.11 - 22.12.2021
III runda: 11.01 - 10.02.2022
Konkurs podzielony był na 3 rundy, każda gmina miała wyznaczoną dla siebie rundę, listy gmin uprawnionych do ubiegania się o dofinansowanie zostały opublikowane w dniu uruchomienia każdej rundy zamieszczonej w dokumentacji konkursowej.
Sposób składania wniosków
Zapoznaj się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych tutaj.
Wniosek o przyznanie Grantu należy wypełnić za pomocą Generatora Wniosków Grantowych, zamieszczonego na stronie internetowej tutaj.
Pytania i odpowiedzi
Pytania i odpowiedzi (aktualizacja XI 2022)
Pytania dotyczące konkursu lub sposobu składania wniosku można zadawać mailowo lub dzwoniąc na infolinię.
! Podczas rejestracji w generatorze należy podać kod TERYT. Numer ten można pozyskać z dokumentu Lista JST uprawnionych do udziału w konkursie, który jest dostępny w DOKUMENTACJI KONKURSOWEJ w części Regulamin konkursu.
Zachęcamy również do obejrzenia webinaru.
Kontakt
Infolinia działa w godzinach 8:00-15:00 od poniedziałku do piątku.
Tel.: +48 42 631 21 05
e-mail: cyfrowagmina@cppc.gov.pl
Materiały do pobrania
Logotypy - wersja z logiem CPPC
Logotypy - wersja z miejscem na herb gminy
Papier do pism wersja kolorowa