Bezpłatna pomoc radców prawnych dla instytucji publicznych korzystających z środków POPC na projekty informatyczne
12.12.2018
Centrum Kompetencyjne „POPC Wsparcie”, działające w imieniu resortu cyfryzacji, przygotowało ofertę bezpłatnego wsparcia prawnego dla beneficjentów II osi POPC, czyli instytucji publicznych, które realizują projekty informatyczne finansowane z II osi Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa (POPC).
Dzięki Centrum Kompetencyjnemu „POPC Wsparcie” instytucje publiczne otrzymują pomoc przy pozyskiwaniu środków finansowych, realizacji, rozliczaniu projektów informatycznych, projektów digitalizacji zasobów nauki i kultury w ramach środków II osi POPC.
Przypominamy, że centrum kompetencyjne „POPC Wsparcie” zapewnia pomoc na każdym etapie projektu: począwszy od pomysłu, poprzez jego realizację, aż po zamknięcie i rozliczenie. Z usług Centrum Kompetencyjnego „POPC Wsparcie” mogą skorzystać wszyscy zainteresowani, czyli:
- wnioskodawcy – instytucje zainteresowane pozyskaniem środków unijnych na projekty informatyczne,
- beneficjenci – instytucje publiczne korzystające z pozyskanych środków na projekty informatyczne.
Projekt realizuje Centralny Ośrodek Informatyki (COI).
Oferta bezpłatnego wsparcia radców prawnych obejmuje:
- prawo nowych technologii
- prawo autorskie
- prawo własności przemysłowej
- prawo do baz danych
- prawo konkurencji
- prawo gospodarcze, w tym umowy w IT
- prawo Unii Europejskiej i regulacji krajowych dotyczących realizacji projektów współfinansowanych ze środków Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa 2014-2020, w szczególności w zakresie kwalifikowalności wydatków i prawidłowości wyboru partnera projektu
- zagadnienia pomocy publicznej
- zamówienia publiczne
- zagadnienia ochrony danych osobowych
- wykorzystanie w projektach utworów udostępnianych na otwartych licencjach (open source)
- prawne aspekty przetwarzania danych w chmurze (cloud computing)
- zarządzanie licencjami
- prawne aspekty wykorzystania metodyk zwinnych w projektach IT
- prawne aspekty prowadzenia sporów i zawierania ugód
- prawne aspekty funkcjonowania publicznych rejestrów i ewidencji
- prawne aspekty informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, w tym tworzenie i udostępnianie e-usług publicznych
- prawne aspekty funkcjonowania infrastruktury informacji przestrzennej
- prawne aspekty cyfrowego udostępniania informacji sektora publicznego ze źródeł administracyjnych, zasobów nauki oraz zasobów kultury
Wsparcie udzielane jest poprzez:
- przygotowywanie opracowań, opinii prawnych i innych dokumentów (umów, porozumień, dokumentacji dotyczącej wyboru kontrahentów, dokumentów postępowań przetargowych)
- organizację spotkań z udziałem radcy prawnego
Ze wsparcia radców prawnych można skorzystać m.in. kiedy:
- projekt stara się o dofinansowanie ze środków II osi POPC lub już je otrzymał
- w projekcie pojawiły się problemy natury prawnej, których nie potrafi rozwiązać zespół projektowy
- brakuje pewności, czy przyjęte przez projekt rozwiązania są zgodne z prawem
- planowane jest uruchomienie zamówień publicznych na dostarczenie oprogramowania, dostawę infrastruktury itd.
- zespół projektowy napotkał inne problemy, nad którymi powinien pochylić się doświadczony prawnik.
By skorzystać z nowych usług prawnych zapraszamy do kontaktu z Centrum Kompetencyjnym POPC Wsparcie działającym w Centralnym Ośrodku Informatyki:
tel. +48 22 250 18 03 lub +48 22 250 28 85
e-mail: popcwsparcie@coi.gov.pl
O czym należy pamiętać:
- Centralny Ośrodek Informatyki przed udzieleniem wsparcia prawnego może poprosić beneficjenta II osi POPC, by podpisał Umowę o świadczenie usług wsparcia opiniodawczo-doradczego w przygotowaniu lub realizacji projektu informatycznego.
- Usługi wsparcia prawnego przy udziale wynajętej kancelarii prawnej nie mogą być powtórnie przedstawione przez Beneficjenta lub partnerów do sfinansowania z POPC, innego programu operacyjnego lub krajowych bezzwrotnych środków publicznych w formie dotacji (zakaz podwójnego finansowania).
- Usługi mają charakter opiniodawczo-doradczy. Centralny Ośrodek Informatyki nie ponosi odpowiedzialności za efekt wykorzystania produktów udzielonego wsparcia, w szczególności nie gwarantuje przyznania dofinansowania, akceptacji przyjętych rozwiązań projektowych przez właściwą instytucję oceniającą wniosek o dofinansowanie i skutecznego rozliczenia projektu.
- Centralny Ośrodek Informatyki może odmówić wykonania usługi wsparcia prawnego z uwagi na szczególne okoliczności danego przypadku, w szczególności gdy wyczerpano środki przeznaczone na wynagrodzenie kancelarii prawnej lub wolumen godzin wynikający z umowy z kancelarią prawną.
Centrum Kompetencyjne POPC Wsparcie finansowane jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz środków budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.
Materiały
Umowa o świadczenie usług wsparciaUmowa_o_świadczenie_usług_wsparcia.pdf 0.86MB
- Ostatnia modyfikacja:
- 13.12.2018 11:37 Kinga Graczyk
- Pierwsza publikacja:
- 13.12.2018 11:37 Kinga Graczyk