W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Bezpłatna pomoc radców prawnych dla instytucji publicznych korzystających z środków POPC na projekty informatyczne

12.12.2018

Centrum Kompetencyjne „POPC Wsparcie”, działające w imieniu resortu cyfryzacji, przygotowało ofertę bezpłatnego wsparcia prawnego dla beneficjentów II osi POPC, czyli instytucji publicznych, które realizują projekty informatyczne finansowane z II osi Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa (POPC).

Ilustracja przedstawiająca zapaloną żarówkę

Dzięki Centrum Kompetencyjnemu „POPC Wsparcie” instytucje publiczne otrzymują pomoc przy pozyskiwaniu środków finansowych, realizacji, rozliczaniu projektów informatycznych, projektów digitalizacji zasobów nauki i kultury w ramach środków II osi POPC.

Przypominamy, że centrum kompetencyjne „POPC Wsparcie” zapewnia pomoc na każdym etapie projektu: począwszy od pomysłu, poprzez jego realizację, aż po zamknięcie i rozliczenie. Z usług Centrum Kompetencyjnego „POPC Wsparcie” mogą skorzystać wszyscy zainteresowani, czyli:

  • wnioskodawcy – instytucje zainteresowane pozyskaniem środków unijnych na projekty informatyczne,
  • beneficjenci – instytucje publiczne korzystające z pozyskanych środków na projekty informatyczne.

Projekt realizuje Centralny Ośrodek Informatyki (COI).

Oferta bezpłatnego wsparcia radców prawnych obejmuje:

  1. prawo nowych technologii
  2. prawo autorskie
  3. prawo własności przemysłowej
  4. prawo do baz danych
  5. prawo konkurencji
  6. prawo gospodarcze, w tym umowy w IT
  7. prawo Unii Europejskiej i regulacji krajowych dotyczących realizacji projektów współfinansowanych ze środków Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa 2014-2020, w szczególności w zakresie kwalifikowalności wydatków i prawidłowości wyboru partnera projektu
  8. zagadnienia pomocy publicznej
  9. zamówienia publiczne
  10. zagadnienia ochrony danych osobowych
  11. wykorzystanie w projektach utworów udostępnianych na otwartych licencjach (open source)
  12. prawne aspekty przetwarzania danych w chmurze (cloud computing)
  13. zarządzanie licencjami
  14. prawne aspekty wykorzystania metodyk zwinnych w projektach IT
  15. prawne aspekty prowadzenia sporów i zawierania ugód
  16. prawne aspekty funkcjonowania publicznych rejestrów i ewidencji
  17. prawne aspekty informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, w tym tworzenie i udostępnianie e-usług publicznych
  18. prawne aspekty funkcjonowania infrastruktury informacji przestrzennej
  19. prawne aspekty cyfrowego udostępniania informacji sektora publicznego ze źródeł administracyjnych, zasobów nauki oraz zasobów kultury

Wsparcie udzielane jest poprzez:

  • przygotowywanie opracowań, opinii prawnych i innych dokumentów (umów, porozumień, dokumentacji dotyczącej wyboru kontrahentów, dokumentów postępowań przetargowych)
  • organizację spotkań z udziałem radcy prawnego

Ze wsparcia radców prawnych można skorzystać m.in. kiedy:

  1. projekt stara się o dofinansowanie ze środków II osi POPC lub już je otrzymał
  2. w projekcie pojawiły się problemy natury prawnej, których nie potrafi rozwiązać zespół projektowy
  3. brakuje pewności, czy przyjęte przez projekt rozwiązania są zgodne z prawem
  4. planowane jest uruchomienie zamówień publicznych na dostarczenie oprogramowania, dostawę infrastruktury itd.
  5. zespół projektowy napotkał inne problemy, nad którymi powinien pochylić się doświadczony prawnik.

By skorzystać z nowych usług prawnych zapraszamy do kontaktu z Centrum Kompetencyjnym POPC Wsparcie działającym w Centralnym Ośrodku Informatyki:

tel. +48 22 250 18 03 lub +48 22 250 28 85

e-mail: popcwsparcie@coi.gov.pl

www.popcwsparcie.gov.pl

O czym należy pamiętać:

  1. Centralny Ośrodek Informatyki przed udzieleniem wsparcia prawnego może poprosić beneficjenta II osi POPC, by podpisał Umowę o świadczenie usług wsparcia opiniodawczo-doradczego w przygotowaniu lub realizacji projektu informatycznego. 
  2. Usługi wsparcia prawnego przy udziale wynajętej kancelarii prawnej nie mogą być powtórnie przedstawione przez Beneficjenta lub partnerów do sfinansowania z POPC, innego programu operacyjnego lub krajowych bezzwrotnych środków publicznych w formie dotacji (zakaz podwójnego finansowania).
  3. Usługi mają charakter opiniodawczo-doradczy. Centralny Ośrodek Informatyki nie ponosi odpowiedzialności za efekt wykorzystania produktów udzielonego wsparcia, w szczególności nie gwarantuje przyznania dofinansowania, akceptacji przyjętych rozwiązań projektowych przez właściwą instytucję oceniającą wniosek o dofinansowanie i skutecznego rozliczenia projektu.
  4. Centralny Ośrodek Informatyki może odmówić wykonania usługi wsparcia prawnego z uwagi na szczególne okoliczności danego przypadku, w szczególności gdy wyczerpano środki przeznaczone na wynagrodzenie kancelarii prawnej lub wolumen godzin wynikający z umowy z kancelarią prawną.

Centrum Kompetencyjne POPC Wsparcie finansowane jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz środków budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.

Materiały

Umowa o świadczenie usług wsparcia
Umowa​_o​_świadczenie​_usług​_wsparcia.pdf 0.86MB
Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
13.12.2018 11:37 Kinga Graczyk
Pierwsza publikacja:
13.12.2018 11:37 Kinga Graczyk
{"register":{"columns":[]}}