Centrum Rozwoju Kompetencji Cyfrowych
Działa na rzecz kształtowania i rozwijania kompetencji cyfrowych wszystkich Polaków. Przygotowuje najmłodszych do korzystania z nowych technologii oraz podnosi kwalifikacje osób dorosłych. Jednocześnie – w tym zakresie – wspiera m.in.: osoby z niepełnosprawnością, seniorów oraz osoby, które mają utrudniony dostęp do narzędzi cyfrowych w związku z sytuacją życiową. Współpracuje z urzędami, organizacjami pozarządowymi i podmiotami komercyjnymi.
Dyrektorka: Katarzyna Nosalska
Zastępca Dyrektora: Przemysław Kalinowski
Zadania departamentu
- Inicjowanie, koordynowanie i realizowanie działań z zakresu rozwoju społeczeństwa informacyjnego, w szczególności w obszarze podnoszenia kompetencji cyfrowych.
- Realizacja zadań wynikających z ustawy o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji oraz prowadzenie działań na rzecz dostępności cyfrowej.
- Prowadzenie badań i analiz z zakresu problematyki społeczeństwa informacyjnego z uwzględnieniem zagadnienia kompetencji cyfrowych. Określanie wyzwań związanych z rozwojem technologii cyfrowych i koordynacja polityk publicznych w tym obszarze.
- Przeciwdziałanie negatywnym zjawiskom w sieci, w tym dezinformacji.
- Prowadzenie działań na rzecz zwiększania kompetencji sektora publicznego.
Kontakt
Centrum Rozwoju Kompetencji Cyfrowych
ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa
telefon: +48 22 245 54 50
e-mail: sekretariat.CRKC@cyfra.gov.pl
Podstawa prawna
Zarządzenie nr 2 Ministra Cyfryzacji z dnia 27 stycznia 2020 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Cyfryzacji DZ. URZ. MC. 2020.3