W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Coraz więcej Polaków załatwia sprawy urzędowe przez Internet

21.03.2019

Tylko przez ostatnie półtora miesiąca z e-usług skorzystało więcej osób niż w całym 2015 roku. Od początku tego roku Polacy odwiedzili portal www.obywatel.gov.pl ponad 3 miliony razy.

Dwoje radosnych, skaczących ludzi. W tle zachód słońca.

Z danych opublikowanych na widok.gov.pl (portalu analitycznym administracji publicznej) wynika, że najchętniej sprawy urzędowe załatwiamy przez Internet w porze drugiego śniadania, czyli między godz. 10 a 11. Co ciekawe, częściej na stronę www.obywatel.gov.pl zaglądają kobiety. Tylko w lutym i marcu Polacy wyświetlili ją ponad 2,3 mln razy, czyli więcej niż w całym 2015 roku (1,9 mln wyświetleń).

W jednym miejscu

Dzięki serwisowi www.obywatel.gov.pl możesz zamienić wizytę w urzędzie na kilka chwil przed komputerem. To najlepsze źródło informacji o przygotowywanych przez nas e-usługach.

To właśnie tam, w jednym miejscu, znajdziecie wszystkie usługi, z których skorzystacie online. Dostaniecie też niezbędne wskazówki, np. co przygotować, ale i odpowiedzi na nurtujące pytania –jak długo będziecie musieli czekać na załatwienie sprawy i czy będziecie musieli za to zapłacić?

- Pracujemy nad tym, by obywatel coraz więcej spraw mógł załatwiać przez Internet. Nie tylko projektujemy usługi przyjazne, wygodne i spełniające konkretne ludzkie potrzeby. Chcemy, aby taki był także cały portal gov.pl - mówi minister cyfryzacji, Marek Zagórski. – Dlatego stale zbieramy opinie na jego temat. Chcemy, by w jak największym stopniu odpowiadał oczekiwaniom jego stałych i nowych użytkowników – dodaje szef Ministerstwa Cyfryzacji.

Co znajdziesz, czego szukać?

Na portalu www.obywatel.gov.pl usługi pogrupowane są tak, by znalezienie interesującej nas sprawy zajęło możliwie najmniej czasu. Od razu po wejściu na stronę rzucą się Wam w oczy kategorie według, których je pogrupowaliśmy.

I tak, jeśli chcesz złożyć wniosek o nowy dowód osobisty, wybierz „Dokumenty i dane osobowe”. Chcesz sprawdzić liczbę swoich punktów karnych? Twoja kategoria to oczywiście „Kierowcy i pojazdy”. Szybką ścieżkę do wyrobienia Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego znajdziesz w części „Wyjazd za granicę”. E-usługę umożliwiającą zgłoszenie online narodzin dziecka znajdziesz w kategorii „Dzieci”. Proste? No właśnie.

Pozostałe kategorie, spośród których możesz wybierać to m.in. „Małżeństwo”, „Edukacja”, „Zaświadczenia i odpisy”, „Podatki”, „Praca i biznes”, „Zasiłki i pomoc finansowa” i wiele innych.

Jeśli intuicja nie podpowiada Ci, w której kategorii znajduje się sprawa, którą chcesz załatwić, skorzystaj z opcji „Szukaj”.

To właśnie na www.obywatel.gov.pl znajdziesz także naszą najnowszą e-usługę, tzw. „podpisywarkę. Dzięki niej, każdy kto ma Profil Zaufany może go wykorzystać do podpisania dokumentu elektronicznego podpisem zaufanym. Może też sprawdzić, czy elektroniczny dokument jest podpisany, a jeśli tak – to przez kogo.

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
21.03.2019 19:01 Kinga Graczyk
Pierwsza publikacja:
21.03.2019 19:01 Kinga Graczyk
{"register":{"columns":[]}}