Departament GovTech Polska
Zajmuje się zwiększaniem efektywności wdrażania innowacji i rozwiązań cyfrowych w dialogu ze społeczeństwem, sektorem prywatnym oraz zagranicznymi podmiotami działającymi w obszarze GovTech. Dba o współpracę między instytucjami publicznymi we wdrażaniu innowacji technologicznych, procesowych i prawnych. Doradza podmiotom publicznym w zapewnianiu obywatelom najwyższej jakości usług i narzędzi cyfrowych. Organizuje hackathony, konkursy oraz service jamy.
Dyrektor: Krystian Olchowik
Zastępca Dyrektora: Izabela Kalita-Kopacz
Zadania departamentu:
- koordynacja prac Zespołu do spraw Programu GovTech Polska oraz wspieranie go w wykonywaniu zadań określonych w zarządzeniu nr 55 Prezesa Rady Ministrów, a także realizacja uchwały nr 7/2024 Rady Ministrów z dnia 13 lutego 2024 r. w sprawie Programu GovTech Polska oraz z dnia 20 kwietnia 2018 r. w sprawie Zespołu do spraw Programu GovTech Polska,
- nawiązywanie i utrzymywanie relacji z krajowymi i zagranicznymi podmiotami działającymi w obszarze GovTech,
- wyznaczanie kierunków rozwoju ekosystemu innowacji w sektorze publicznym we współpracy z Departamentem Badań i Innowacji oraz Departamentem Projektów i Strategii,
- podnoszenie zdolności administracji publicznej do współpracy z podmiotami opracowującymi nowoczesne rozwiązania techniczne oraz wsparcie i aktywizacja tych podmiotów we współpracy z Departamentem Badań i Innowacji oraz Departamentem Projektów i Strategii, w tym poprzez udział w tworzeniu narzędzi cyfrowych,
- angażowanie podmiotów publicznych, prywatnych oraz osób fizycznych w proces popularyzacji standardów, narzędzi i innych rozwiązań realizowanych przez Departament we współpracy z Centrum Rozwoju Kompetencji Cyfrowych.
Kontakt
Departament GovTech Polska
ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa
telefon: +48 886 282 062
e-mail: govtech@cyfra.gov.pl