W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Dom mediowy Carat (dentsu Polska) wygrywa przetarg Ministerstwa Cyfryzacji

06.02.2025

Ministerstwo Cyfryzacji rozpoczyna współpracę z domem mediowym Carat Polska przy emisji kampanii nt. aplikacji mObywatel i e-usług publicznych. Zawarcie umowy poprzedziła kilkumiesięczna procedura przetargowa, realizowana przy wsparciu doradczym renomowanego audytora mediowego Stars.

ministerstwo_cyfryzacji_z_nowym_domem_mediowym

Ministerstwo Cyfryzacji z nowym domem mediowym

W sumie w przetargu wzięło udział 8 czołowych domów mediowych. Wybór najlepszej oferty, zarówno pod kątem cenowym, jak i jakościowym, nastąpił w grudniu 2024 r. Ministerstwo Cyfryzacji jako zwycięzcę wskazało dom mediowy Carat Polska, jednak współpraca między podmiotami oficjalnie została podjęta w styczniu 2025 r. Przyczyną było odwołanie do wyniku jednego z uczestników przetargu, Sigmy Bis, co poskutkowało rozprawą przed Krajową Izbą Odwoławczą. Ta jednak oddaliła zaskarżenie i tym samym umożliwiła rozpoczęcie działań.

Dom mediowy Carat Polska będzie obsługiwał emisję kampanii nt. e-usług publicznych co najmniej do końca 2025 roku. Od lutego przejmie m.in. odpowiedzialność za emisję uruchomionej w listopadzie 2024 r. kampanii „mObywatel ma łatwiej”. 

– Kampania promująca mObywatela ma szczególne znaczenie dla Ministerstwa Cyfryzacji, ponieważ ma pokazać obywatelom, jak wiele ważnych spraw mogą zrealizować dzięki aplikacji rządowej i e-usługom administracji. Doceniamy przy tym zaangażowanie i profesjonalizm, jakie wszystkie domy mediowe włożyły w przygotowanie swoich ofert w naszym przetargu. Liczymy, że kolejne przetargi będą się cieszyć równie dużym zainteresowaniem – podkreślił dyrektor Biura Komunikacji w Ministerstwie Cyfryzacji, Marek Gieorgica.

Carat Polska najwyżej oceniony

Domy mediowe rywalizowały o obsługę budżetu na poziomie 10 mln zł brutto, który uwzględnia wszystkie media poza telewizją. Każda z przedstawionych ofert w przetargu została starannie przeanalizowana przez komisję przetargową – nie tylko pod względem cenowym, ale także pod względem jakości przedstawionej propozycji strategii kampanii (40% wartości oceny). Oferta Carat Polska została oceniona najwyżej.

– Niezmiernie się cieszymy, że Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło nam odpowiedzialność za realizację kampanii promującej aplikację mObywatel oraz e-usługi publiczne. W Carat Polska stawiamy na innowacyjne podejście i precyzyjne dopasowanie strategii mediowej do oczekiwań naszych partnerów. Cieszymy się, że nasza oferta została doceniona zarówno pod kątem jakości, jak i efektywności. Mamy nadzieję, że nasza współpraca z Ministerstwem Cyfryzacji przyczyni się do jeszcze szerszego dotarcia do obywateli z informacjami o korzyściach płynących z cyfryzacji usług publicznych – komentuje Elżbieta Kudelska, Client Partner, Carat (dentsu Polska). Jej zespół będzie odpowiedzialny za emisję kampanii.

Doradztwo audytorów mediowych Stars

Ministerstwu Cyfryzacji zależało na przeprowadzeniu przetargu na wysokim poziomie, dlatego komisja skorzystała ze wsparcia audytora mediowego, firmy "Stars", która zaangażowana była w całą procedurę przetargową. Ogromne doświadczenie audytora na rynku polskim i zagranicznym pozwoliło przeprowadzić przetarg zgodnie z najlepszą praktyką.

Dzięki szczegółowym tabelom kosztowym opracowanym przez audytorów, Ministerstwo Cyfryzacji przeanalizowało szereg parametrów, które zadecydowały o wyborze domu mediowego. Zespół stanowiący komisję przetargową mógł liczyć na wsparcie m.in. w weryfikowaniu poprawności wypełnienia tabel kosztowych oraz analizowaniu cen pod kątem benchmarków rynkowych (porównanie kosztów z politykami handlowymi dostawców). Audytorzy w wymierny sposób wsparli także zamawiającego na rozprawie przed Krajową Izbą Odwoławczą.

– Gratulujemy Ministerstwu Cyfryzacji pomyślnego zakończenia przetargu i wyboru domu mediowego! Cieszymy się, że jako STARS mogliśmy wspierać ten proces, zapewniając niezależne porównanie wyników oraz, co kluczowe, wspomagając konstrukcję zapytania i dobór odpowiedniej liczby KPI do rzetelnej oceny ofert. Transparentność i precyzyjne kryteria wyboru to fundament niepodważalnych i skutecznych decyzji, dlatego cieszymy się, że mogliśmy wnieść naszą ekspertyzę w ten strategiczny projekt. Mamy nadzieję, że inne ministerstwa będą mogły czerpać z doświadczeń tego przetargu, co podniesie ogólną jakość tego rodzaju procesów, z pozytywnym skutkiem dla Skarbu Państwa – mówi Rafał Szysz, CEO/Founder w Stars.

Kampania „mObywatel ma łatwiej”

Koncepcję kreatywną oraz materiały promocyjne do kampanii „mObywatel ma łatwiej” przygotowała agencja GoldenSubmarine. Kampania ruszyła w listopadzie 2024 r. Spoty reklamowe z tej kampanii można zobaczyć pod linkiem.

W następnych odsłonach promowane będą kolejne funkcje aplikacji mObywatel, a także portal internetowy mObywatel oraz profil zaufany. Prace kreatywne będą po stronie GoldenSubmarine, natomiast emisja kampanii i propozycja kanałów mediowych po stronie Carat Polska. Obecna odsłona kampanii potrwa co najmniej do końca 2025 roku.

 

***

Kampania i umowy z wykonawcami są współfinansowana z funduszy unijnych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021-2027. Link do opisu projektu.

{"register":{"columns":[]}}