Kampania „mObywatel ma łatwiej” z nowym rozmachem
10.02.2025
Ministerstwo Cyfryzacji rusza z kontynuacją kampanii promującej aplikację mObywatel. Po pozytywnym odbiorze pierwszej odsłony, przyszedł czas na kolejne działania. Kampania pod hasłem „mObywatel ma łatwiej” rozpoczęła się 8 lutego i będzie realizowana w telewizji, a także w Internecie i mediach społecznościowych.
Koncepcja kreatywna kampanii skupia się na prezentacji mObywatela jako narzędzia dostępnego dla każdego, bez względu na wiek czy poziom zaawansowania cyfrowego. Bohaterowie spotów dzielą się historiami pokazującymi, jak aplikacja pozwala im zaoszczędzić czas i poczuć się bezpiecznie w cyfrowej przestrzeni.
– Kampania „mObywatel ma łatwiej” udowadnia, że cyfrowa tożsamość to coś więcej niż technologia – to rzeczywiste wsparcie w codziennych sprawach. Po sukcesie pierwszej części kampanii chcemy jeszcze bardziej zmotywować Polaków do korzystania z tego narzędzia – podkreśla Krzysztof Gawkowski, wicepremier i minister cyfryzacji.
mObywatel to jedna z najpopularniejszych aplikacji rządowych w Europie. Już 8,75 miliona Polaków posługuje się mDowodem dostępnym w aplikacji. Od rozpoczęcia kampanii w listopadzie 2024 r. aż kolejne 500 tysięcy Polaków zaczęło go używać. Oznacza to, że niebawem już 9 milionów naszych rodaków będzie otwartych na korzystanie z tożsamości cyfrowej. Co więcej, użytkownicy pozostają wierni aplikacji, gdyż codziennie odnotowuje się aż 600 tysięcy unikalnych logowań. Aplikacja rozwijana przez Centralny Ośrodek Informatyki (COI) zbiera bardzo dobre oceny na platformach iOS i Android (4,8 na 5 gwiazdek, opinie ponad 300 tysięcy użytkowników).
Making of: za kulisami kampanii
Aby przybliżyć widzom kulisy powstawania spotów, Ministerstwo Cyfryzacji przygotowało materiały „making of”, w których widzowie będą mogli zobaczyć pracę nad ujęciami do spotów. Warto je obejrzeć szczególnie ze względu na fakt, że część ujęć zostało zrealizowanych na Stadionie Narodowym w Warszawie – jednym z najważniejszych miejsc na mapie Polski, nie tylko dla fanów sportu. Dynamiczne sceny na tle stadionu idealnie oddają energię i radość korzystania z aplikacji, która ułatwia codzienne życie milionów Polaków.
Materiał 1: https://www.youtube.com/shorts/JxEGTvpDLYs
Materiał 2: https://www.youtube.com/shorts/qxgFy_XmZB0
Materiał 3: https://www.youtube.com/shorts/TnXz_aHJv3E
Materiał 4: https://www.youtube.com/shorts/mlAUoyu8z5Q
Założenia mediowe kampanii
W kampanii zostaną wykorzystane 15-sekundowe spoty z pierwszej odsłony emitowanej w listopadzie i grudniu 2024. Kampania będzie realizowana w największych stacjach telewizyjnych, a także w internecie i na kanałach własnych Ministerstwa Cyfryzacji oraz Centralnego Ośrodka Informatyki. Ministerstwo planuje także kolejne etapy kampanii, które będą prowadzone do końca 2025 r.
Za koncepcję kreatywną i produkcję materiałów reklamowych odpowiada agencja GoldenSubmarine. Zakup emisji telewizyjnej realizuje zespół Ministerstwa Cyfryzacji, a kampanii internetowej dom mediowy Carat Polska, który w styczniu tego roku wygrał przetarg na obsługę mediową Ministerstwa.
Rozpoczęcie nowego etapu kampanii to kolejny krok w stronę upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych w Polsce. Ministerstwo Cyfryzacji zachęca wszystkich Polaków do pobrania aplikacji mObywatel i korzystania z jej funkcji, w szczególności tych związanych z bezpieczeństwem tj. zastrzegania PESEL oraz powiadomień o zagrożeniach w internecie dostępnych w aplikacji.
Więcej informacji o aplikacji można znaleźć na stronie info.mobywatel.pl oraz na kanałach społecznościowych Ministerstwa Cyfryzacji.
Finansowanie kampanii
Kampania jest finansowana w dużej mierze ze środków Unii Europejskiej. Jest częścią projektu pn. „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych”, realizowanego przez Ministerstwo Cyfryzacji. Link do projektu:
#FunduszeUE