W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kluczowe wnioski z raportu eGovernment Benchmark 2024

19.07.2024

Raport eGovernment Benchmark 2024 ocenia cyfrowe usługi publiczne w Europie. Polska uzyskała wynik 69 punktów, co oznacza wzrost o 7 punktów w porównaniu do poprzedniego roku.

eGovernment

Polska wyróżnia się poprawą w kilku kluczowych obszarach:

  • Wsparcie użytkownika: 100 punktów, powyżej średniej EU27 (94 punkty).
  • Przejrzystość projektowania usług: 75 punktów, powyżej średniej EU27 (59 punktów).
  • eDokumenty: 92 punkty, powyżej średniej EU27 (83 punkty).

Mimo tych sukcesów, nadal istnieją obszary wymagające poprawy, takie jak:

  • Transgraniczna dostępność online: 44 punkty, poniżej średniej EU27 (69 punktów).
  • Transgraniczna identyfikacja elektroniczna (eID): 22 punkty, poniżej średniej EU27 (33 punkty).

Polska znalazła się również w czołówce państw z największą poprawą wyników ogólnych w ujęciu czteroletnim (+14 punktów).

W raporcie wyróżniono trzy polskie inicjatywy:

  • portal biznes.gov.pl,
  • e-Urząd Skarbowy,
  • program Firma Bezpieczna Cyfrowo.

Aplikacja mObywatel została uznana za przykład dobrej praktyki w kategorii przejrzystości świadczenia usług.

Zapraszamy do zapoznania się z pełnym raportem tutaj.

{"register":{"columns":[]}}