Poznajcie mistrzów algorytmiki i programowania!
24.06.2020
Poznaliśmy zwycięzców naszych Mistrzostw w Algorytmice i Programowaniu. W rywalizacji wzięło udział 396 uczestników. Każda drużyna zmagała się z 15 zadaniami. Na ich rozwiązanie miała 5 godzin.
Na podium
- Od lat aktywnie wspieramy rozwój młodych talentów informatycznych. Specjalnie dla nich przygotowaliśmy program rozwoju zaawansowanych kompetencji cyfrowych. Dzięki niemu studenci oraz uczniowie szkół ponadpodstawowych zdobywają cenną wiedzę i umiejętności z zakresu algorytmicznego rozwiązywania problemów, programowania oraz projektowania gier komputerowych – przypomina minister cyfryzacji Marek Zagórski.
W ostatnią sobotę odbyły się finały tegorocznej, pilotażowej, edycji Mistrzostw w Algorytmice i Programowaniu, skierowanych do uczniów szkół ponadpodstawowych. W rywalizacji wzięło udział 396 uczestników. Każda drużyna zmagała się z 15 zadaniami. Na ich rozwiązanie miała 5 godzin. Kto poradził sobie najlepiej?
Oto nasi zwycięzcy:
- I miejsce – Posse Computrae z XIV LO z Warszawy (Jonasz Aleszkiewicz, Jakub Bachurski, Paweł Pilarski),
- II miejsce – Wojownicze Żółwie Ninja z XIII LO ze Szczecina (Michał Staniewski, Tomasz Nowak, Justyna Jaworska),
- III miejsce - Moje Pole z XIV LO z Wrocławia (Adam Górkiewicz, Marcel Szelwiga, Tytus Grodzicki).
Gratulujemy!
Stawiamy na młodych
Realizację pierwszej, pilotażowej edycji Mistrzostw powierzyliśmy Fundacji Rozwoju Informatyki, która zorganizowała wiele aktywności, takich jak: kółka informatyczne, wykłady, webinaria, sparingi indywidualne i zespołowe. Tym sposobem młodzież ze szkół ponadpodstawowych - pod czujnym okiem nauczycieli, profesorów i uznanych wykładowców akademickich - zgłębiała tajniki algorytmiki i programowania.
W nowym roku szkolnym kolejni uczniowie mogą dołączyć do Programu Rozwoju Talentów Informatycznych, których częścią są „Mistrzostwa Algorytmiki i Programowania”. Inny obszar mogą rozwijać w ramach „Mistrzostw w Projektowaniu Gier Komputerowych”. Tym razem udział będą mogli wziąć nie tylko uczniowie szkół ponadpodstawowych, ale również studenci szkół wyższych! Na ten cel przeznaczyliśmy ponad 82 miliony złotych.
Liczą się kompetencje
W ramach rozwoju kompetencji cyfrowych młodych ludzi, mamy też coś dla nieco młodszych. W tym przypadku postawiliśmy na naukę programowania. W 2018 r., w 16 miastach Polski otworzyliśmy Kluby Młodego Programisty, czyli punkty warsztatowe, w których uczniowie z klas 1-6 szkół podstawowych mogą wziąć udział w bezpłatnych zajęciach programowania. Obecnie, ze względów bezpieczeństwa, zajęcia odbywają się online. Mogą wziąć w nich udział wszyscy chętni. Warsztaty dla uczniów klas 1-3 odbywają się we wtorki o godz. 17.30, a dla uczniów klas 4-6 w środy o godz. 17.30.
Koniecznie dołączcie, warto: https://www.facebook.com/KlubMlodegoProgramistyPl/live/
Więcej o Klubach Młodego Programisty na www.klubmlodegoprogramisty.pl