W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Prawo i administracja

Interesujesz się zagadnieniami związanymi z prawem lub administracją? Chcesz poszerzyć swoją wiedzę na temat procesu legislacyjnego lub regulacji prawnych w zakresie informatyzacji administracji publicznej? Sprawdź, jakie oferty staży dla ciebie przygotowaliśmy.

Biuro Budżetowo-Finansowe (BBF)

Dowiedz się więcej o BBF.

Stażysta ds. księgowości

Wymagania:

  • studia na kierunkach takich jak: finanse, rachunkowość, ekonomia,
  • bardzo dobra obsługa komputera,
  • znajomość podstawowych pojęć w rachunkowości,
  • umiejętność analitycznego myślenia,
  • umiejętność pracy w zespole,
  • sprawna organizacja pracy, dokładność i samodzielność,
  • chęć nauki i rozwoju osobistego.

Zadania: 

  • kontrolowanie dowodów księgowych pod względem formalno-rachunkowym,
  • wprowadzanie dowodów księgowych do ewidencji księgowej,
  • pomoc w prowadzeniu pełnej księgowości,
  • udział przy uzgadnianiu kont księgowych,
  • archiwizacja i porządkowanie dokumentacji księgowej,
  • pomoc w innych bieżących pracach.

Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu:

  • opracowanie dowodów księgowych,
  • sporządzanie dokumentacji księgowej,
  • współpraca i odpowiedzialne uczestniczenie w pracach działu księgowości,
  • wiedza:
    • jak funkcjonuje urząd centralny RP i na czym polega praca w finansach publicznych, które mają charakter systemowy,
    • gdzie, zgodnie z ustawą o finansach publicznych, przebiega granica sektora finansów publicznych,
    • o podstawowych regułach gospodarowania publicznymi zasobami finansowymi.

Po odbyciu stażu, biuro księgowe wystawia opinię na temat wykonywanej pracy.

APLIKUJ ONLINE
 

Poznajmy się

Przyjdź na staż do Biura Budżetowo-Finansowego części 27. Dowiesz się na czym polega praca w finansach publicznych. Twoje zadania będą związane z: opracowywaniem planów finansowych, prowadzeniem ksiąg rachunkowych, realizacją procesów gromadzenia środków publicznych (w tym środków europejskich) i ich rozdysponowaniem w ramach realizowanych projektów. Zdobędziesz wiedzę na temat podstawowych reguł gospodarowania zasobami finansowymi.

Nie zwlekaj i dołącz do naszego zespołu!

Stażysta ds. księgowości w wydziale planowania 

Wymagania:

  • studia na kierunkach takich jak: finanse, rachunkowość, ekonomia,
  • bardzo dobra obsługa komputera,
  • umiejętność analitycznego myślenia,
  • umiejętność pracy w zespole,
  • sprawna organizacja pracy, dokładność i samodzielność,
  • chęć nauki i rozwoju osobistego.

Zadania: 

  • pomoc przy prowadzeniu księgowości budżetowej,
  • pomoc w prowadzeniu pełnej księgowości,
  • wprowadzanie dokumentów do systemu księgowego,
  • archiwizacja i porządkowanie dokumentacji księgowej,
  • pomoc w zakresie planowania i sprawozdawczości,
  • pomoc w innych bieżących pracach.

Po odbyciu stażu, biuro księgowe wystawia opinię na temat wykonywanej pracy.

Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu:

  • wiedza:
    • jak funkcjonuje urząd centralny RP i na czym polega praca w finansach publicznych, które mają charakter systemowy,
    • gdzie, zgodnie z ustawą o finansach publicznych, przebiega granica sektora finansów publicznych,
    • o podstawowych regułach gospodarowania publicznymi zasobami finansowymi.
  • umiejętność tworzenia i realizacji planów finansowych jednostki budżetowej.

Po odbyciu stażu, biuro księgowe wystawia opinię na temat wykonywanej pracy.

APLIKUJ ONLINE
 

 

Poznajmy się

Przyjdź na staż do Biura Budżetowo-Finansowego części 27. Dowiesz się na czym polega praca w finansach publicznych. Twoje zadania będą związane z: opracowywaniem planów finansowych, prowadzeniem ksiąg rachunkowych, realizacją procesów gromadzenia środków publicznych (w tym środków europejskich) i ich rozdysponowaniem w ramach realizowanych projektów. Zdobędziesz wiedzę na temat podstawowych reguł gospodarowania zasobami finansowymi.

Nie zwlekaj i dołącz do naszego zespołu!

Biuro Pełnomocnika Rządu ds. Cyberbezpieczeństwa (BPC)


Dowiedz się więcej o BPC.

Stażysta ds. obsługi organizacyjnej

Wymagania:

  • student lub absolwent studiów licencjackich lub magisterskich,
  • preferowane kierunki: prawo, politologia, zarządzanie, ekonomia, administracja, nauki społeczne,
  • umiejętność pracy w zespole, 
  • dobra organizacja pracy,
  • precyzyjność, 
  • kreatywność,
  • wysoka kultura osobista,
  • umiejętność swobodnej komunikacji, 
  • pracowitość i chęć rozwoju,
  • doskonałe zarządzanie czasem i terminowość; 
  • umiejętność organizacji spotkań,
  • znajomość MS Office,
  • znajomość języka angielskiego. 

Zadania:

  • bieżące analizowanie harmonogramu prac Sejmu i Senatu pod kątem zapewnienia uczestnictwa przedstawicieli Ministra Cyfryzacji,
  • organizacja spotkań kierowniczych,
  • przygotowywanie projektów pism, 
  • wsparcie działań Rady ds. Cyfryzacji,
  • sporządzanie notatek służbowych, protokołów ze spotkań, 
  • pomoc przy czynnościach kancelaryjnych związanych z obsługą sekretariatu (obsługa eDok, przyjmowanie i ewidencjonowanie korespondencji, obsługa kont mailowych, nadzór nad obiegiem dokumentów),
  • pomoc przy zamówieniach publicznych biura oraz opisywanie dokumentów finansowo-budżetowych,
  • analizowanie wydarzeń (konferencje, badania naukowe, wydawnictwa) pod kątem zasadności przyznania patronatu Sekretarza Stanu lub Pełnomocnika ds. Cyberbezpieczeństwa.

Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu:

  • wiedza na temat organizacji i struktury urzędu,
  • doświadczenie przy organizacji spotkań wewnętrznych i zewnętrznych,
  • praktyczna wiedza o systemach i programach, które wykorzystywane są w administracji publicznej,
  • poszerzenie wiedzy na temat projektów związanych z obszarem cyfryzacji,
  • umiejętność przygotowywania pism urzędowych, 
  • zapoznanie się z obsługą parlamentarną członków kierownictwa.

APLIKUJ ONLINE
 

Poznajmy się

W naszym zespole czeka na ciebie wiele możliwości. Jesteśmy komórką łączącą pracę wielu departamentów. Przygotowujemy spotkania naszego kierownictwa, pomagamy podczas posiedzeń Sejmu i Senatu, prowadzimy działania edukacyjne związane z wykorzystaniem cyfrowych technologii! To tylko niektóre z naszych zadań. Jeśli chcesz nas poznać i dowiedzieć się więcej, nic prostszego – aplikuj i do zobaczenia!
 Karolina Wieteska
Karolina Wieteska

Departament Cyberbezpieczeństwa (DC)


Dowiedz się więcej o DC.

Stażysta ds. analitycznych i legislacyjnych

Wymagania:

  • student lub absolwent studiów licencjackich lub magisterskich na kierunku prawo lub administracja,
  • znajomość podstawowych zagadnień z zakresu cyberbezpieczeństwa,
  • podstawowa wiedza w zakresie rządowego procesu legislacyjnego,
  • umiejętność sprawnego wyszukiwania informacji,
  • kreatywność,
  • zorientowanie na osiągnięcie celów.

Zadania:

  • udział w przygotowywaniu projektów aktów normatywnych,
  • udział w przygotowywaniu propozycji zmian obowiązujących przepisów aktów normatywnych z zakresu cyberbezpieczeństwa,
  • udział w opiniowaniu aktów prawnych w zakresie ich zgodności z obowiązującym prawem oraz orzecznictwem i doktryną, w szczególności pod katem regulacji obejmujących kwestie cyberbezpieczeństwa,
  • wsparcie prowadzonych prac analitycznych aktów prawnych, w tym aktów Unii Europejskiej, które regulują kwestie cyberbezpieczeństwa na poziomie Unii w celu wprowadzenia niezbędnych zmian do regulacji z obszaru cyberbezpieczeństwa w Polsce,
  • wspieranie członków zespołu w innych bieżacych zadaniach.

Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu:

  • wiedza w zakresie cyberbezpieczeństwa,
  • umiejętność tworzenia dokumentów,
  • wiedza dotycząca przebiegu rządowego procesu legislacyjnego,
  • umiejętność analitycznego myślenia,
  • umiejętność pracy w zespole.

APLIKUJ ONLINE


Poznajmy się

W naszym departamencie zdobędziesz szeroką wiedzę na temat cyberbezpieczeństwa. Dowiesz się m.in.:

  • jakie są najczęstsze cyberzagrożenia i jak sobie z nimi radzić, 
  • jak funkcjonuje krajowy system cyberbezpieczeństwa,
  • jakie są wyzwania cyberbezpieczeństwa we współczesnym świecie,
  • jak wygląda proces legislacyjny związany z krajowym systemem bezpieczeństwa,
  • jak wygląda zarządzanie kryzysowe.

Dołącz do naszego (cyber)zespołu!

Stażysta ds. legislacji i edukacji

Wymagania:

  • absolwenci szkół średnich, studenci,
  • osoby w wieku poniżej 30 lat,
  • preferowane wykształcenie: prawnicze, techniczne, informatyczne lub zainteresowanie tymi dziedzinami.

Zadania:

  • pomoc w pracach legislacyjnych związanych z krajowym systemem cyberbezpieczeństwa,
  • udział w działaniach edukacyjnych z zakresu cyberbezpieczeństwa, które są skierowane do różnych grup odbiorców.

Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu:

  • orientacja w prawnym funkcjonowaniu krajowego systemu cyberbezpieczeństwa,
  • poznanie procesu legislacyjnego na przykładzie procedowanych aktów prawnych w obszarze cyberbezpieczeństwa,
  • poznanie procedur potrzebnych do przygotowywania materiałów edukacyjnych,
  • przygotowywanie działań edukacyjnych,
  • znajomość podstaw cyberhigieny.

APLIKUJ ONLINE


Poznajmy się

W naszym departamencie zdobędziesz szeroką wiedzę na temat cyberbezpieczeństwa. Dowiesz się m.in.:

  • jakie są najczęstsze cyberzagrożenia i jak sobie z nimi radzić, 
  • jak funkcjonuje krajowy system cyberbezpieczeństwa,
  • jakie są wyzwania cyberbezpieczeństwa we współczesnym świecie,
  • jak wygląda proces legislacyjny związany z krajowym systemem bezpieczeństwa,
  • jak wygląda zarządzanie kryzysowe.

Dołącz do naszego (cyber)zespołu!

Departament Polityki Cyfrowej (DPC)


Dowiedz się więcej o DPC.

Stażysta ds. koordynacji międzynarodowej

Wymagania:

  • zainteresowanie polityką międzynarodową, w szczególności funkcjonowaniem UE oraz unijnym procesem legislacyjnym,
  • znajomość języka angielskiego (poziom C1),
  • mile widziana znajomość innego języka urzędowego UE,
  • wysoki poziom kultury osobistej, 
  • odporność na stres, 
  • umiejętność pracy pod presją czasu oraz w nietypowych godzinach pracy,
  • zdolności interpersonalne, kompetencje miękkie,
  • komunikatywność, odpowiedzialność,
  • dobra organizacja pracy oraz umiejętność pracy w zespole. 

Zadania:

  • wspieranie tworzenia polityki cyfrowej Polski, w tym:
    • poszukiwanie informacji na temat polityki innych krajów i ich interesariuszy,
    • analiza dokumentów pod kątem zgodności ze stanowiskiem Polski,
    • skuteczna prezentacja wyników analiz,
  • przygotowywanie delegacji z zagranicznymi gośćmi,
  • przygotowywanie materiałów i projektów,
  • kontakt z placówkami dyplomatycznymi Polski i w Polsce. 

Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu: 

  • zapoznanie się ze sposobem prowadzenia polityki międzynarodowej przez administrację rządową,
  • rozwój zarówno umiejętności organizacyjnych, jak i merytorycznych z obszaru polityki cyfrowej,
  • uczestniczenie w projektach międzynarodowych niedostępnych w sektorze prywatnym.

APLIKUJ ONLINE

 

Poznajmy się

Zajmujemy się polityką międzynarodową w obszarze cyfrowym, realizujemy zadania w zakresie europejskich i międzynarodowych regulacji cyfrowych, koordynujemy działania związane z realizacją polityki cyfrowej wynikającej z członkostwa Polski w Unii Europejskiej. W 2023 roku organizujemy Szczyt Cyfrowy IGF Polska 2023. Chcesz być częścią naszego zespołu? Dołącz do nas!

Stażysta ds. obsługi administracyjnej i wsparcia analitycznego

Wymagania:

  • zainteresowanie polityką międzynarodową, w szczególności kreowaniem cyfrowej polityki międzynarodowej,
  • znajomość języka angielskiego (minimum: poziom B1),
  • wysoki poziom kultury osobistej, 
  • odporność na stres, 
  • umiejętność pracy pod presją czasu oraz w nietypowych godzinach pracy,
  • zdolności interpersonalne, kompetencje miękkie,
  • komunikatywność, odpowiedzialność,
  • dobra organizacja pracy oraz umiejętność pracy w zespole,
  • umiejętność redagowania prostych treści,
  • bardzo dobra znajomość zasad poprawności językowej,
  • znajomość programów graficznych i umiejętność opracowywania materiałów promocyjnych oraz prezentacji,
  • motywacja do rozwoju i otwartość na samodoskonalenie.


Zadania:

  • wspieranie tworzenia polityki cyfrowej Polski, w tym: poszukiwanie informacji na temat polityki innych krajów,
  • przygotowywanie delegacji z zagranicznymi gośćmi,
  • organizacja spotkań zewnętrznych i wewnętrznych,
  • organizacja harmonogramu dnia kierownictwa komórki organizacyjnej,
  • przygotowywanie roboczych notatek i raportów ze spotkań,
  • merytoryczne i graficzne opracowywanie prezentacji na potrzeby organizowanych spotkań.


Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu:

  • zapoznanie się ze sposobem prowadzenia polityki międzynarodowej przez administrację rządową,
  • rozwój zarówno umiejętności organizacyjnych, jak i merytorycznych z obszaru polityki cyfrowej,
  • uczestniczenie w projektach międzynarodowych niedostępnych w sektorze prywatnym,
  • praca w międzynarodowym środowisku,
  • realizacja ciekawych, kompleksowych projektów,
  • praca zespołowa.

APLIKUJ ONLINE

 

Poznajmy się
 

Zajmujemy się polityką międzynarodową w obszarze cyfrowym, realizujemy zadania w zakresie europejskich i międzynarodowych regulacji cyfrowych, koordynujemy działania związane z realizacją polityki cyfrowej wynikającej z członkostwa Polski w Unii Europejskiej. W 2023 roku organizujemy Szczyt Cyfrowy IGF Polska 2023. Chcesz być częścią naszego zespołu? Dołącz do nas!

Stażysta ds. wsparcia dyplomacji cyfrowej

Wymagania:

  • zainteresowanie polityką międzynarodową, w szczególności funkcjonowaniem UE oraz unijnym procesem legislacyjnym,
  • znajomość języka angielskiego (poziom B2),
  • wysoki poziom kultury osobistej,
  • odporność na stres, 
  • umiejętność pracy pod presją czasu oraz w nietypowych godzinach pracy,
  • komunikatywność, odpowiedzialność,
  • dobra organizacja pracy oraz umiejętność pracy w zespole.

Zadania:

  • wsparcie zespołu negocjatorów, którzy odpowiadają za tematy cyfrowe we współpracy z instytucjami UE (Rada, Parlament, Komisja) oraz państwami członkowskimi UE,
  • zadania typu back-office,
  • sprawozdawczość,
  • udział w posiedzeniach grup roboczych jako osoba towarzysząca delegatowi Polski,
  • kontakty z instytucjami, placówkami innych państw członkowskich oraz interesariuszami obecnymi w Brukseli,
  • obsługa delegacji z kraju.

Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu: 

  • zapoznanie się z działaniem placówki zagranicznej,
  • praca za granicą w środowisku międzynarodowym.

APLIKUJ ONLINE

 

Poznajmy się
 

Zajmujemy się polityką międzynarodową w obszarze cyfrowym, realizujemy zadania w zakresie europejskich i międzynarodowych regulacji cyfrowych, koordynujemy działania związane z realizacją polityki cyfrowej wynikającej z członkostwa Polski w Unii Europejskiej. W 2023 roku organizujemy Szczyt Cyfrowy IGF Polska 2023. Chcesz być częścią naszego zespołu? Dołącz do nas!

Departament Regulacji Cyfrowych (DRC)


Dowiedz się więcej o DRC.

Stażysta ds. obsługi legislacyjnej i obsługi prawnej

Wymagania:

  • wykształcenie wyższe prawnicze lub administracyjne – weryfikacja na podstawie dokumentu potwierdzającego ukończenie studiów,
  • podstawowa wiedza w zakresie aktów prawnych, które dotyczą procesu legislacyjnego oraz informatyzacji administracji publicznej – weryfikacja na podstawie testu wiedzy.

Wymagania dodatkowe: 

  • udział w konferencjach, szkoleniach dotyczących procesu legislacyjnego lub informatyzacji – weryfikacja na podstawie oświadczeń.

Zadania:

  • przygotowywanie wstępnych analiz dotyczących prawnych aspektów informatyzacji administracji publicznej,
  • przygotowywanie wstępnych opinii do projektów aktów rządowych, w tym projektów aktów normatywnych, które są opracowywane w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (KPRM) oraz otrzymywane z ministerstw i innych urzędów,
  • wsparcie w opracowywaniu projektów aktów normatywnych i tekstów jednolitych tych aktów,
  • tworzenie sprawozdań, zestawień i raportów,
  • realizowanie innych poleceń opiekuna stażu w zakresie zadań departamentu.

Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu:

  • wiedza w obszarze:
    • zadań Ministra Cyfryzacji,
    • wybranych aspektów informatyzacji administracji publicznej,
    • organizacji wewnętrznej i funkcjonowania KPRM,
    • funkcjonowania systemu elektronicznego obiegu dokumentów,
    • podstaw archiwizacji,
    • informatyzacji administracji publicznej,
    • praktycznych aspektów działalności legislacyjnej w administracji publicznej.
  • umiejętności w obszarze:
    • pracy na stanowisku legislatora,
    • praktycznych aspektów działalności legislacyjnej w administracji publicznej,
    • rozwiązań prawnych dotyczących informatyzacji administracji publicznej.

APLIKUJ ONLINE

 

Poznajmy się

W Departamencie Regulacji Cyfrowych przygotowujemy projekty ustaw i rozporządzeń dla działu informatyzacja. Dbamy o to, aby projekty, które są tworzone przez inne resorty były zgodne z planami w zakresie cyfryzacji kraju. Dodatkowo świadczymy także pomoc prawną dla ministra właściwego do spraw informatyzacji. Nasz zespół to ludzie pracowici, ambitni i z pasją. Dołącz do nas!

Jolanta Sarnowska

Jolanta Sarnowska

Departament Tożsamości Cyfrowej (DTC)


Dowiedz się więcej o DTC.

Stażysta ds. technologii przełomowych

Wymagania:

  • znajomość pakietu MS. Office,
  • znajomość języka angielskiego na poziomie minimum B2,
  • umiejętność przygotowywania wypowiedzi w formie pisemnej,
  • zdolności analityczne,
  • mile widziana znajomość zagadnień dotyczących korzystania z Funduszy Unijnych.

Zadania:

  • udział w analizie krajowych i międzynarodowych aktów prawnych,
  • udział w pracach zespołów i grup roboczych, które zajmują się tematyką rozwoju technologii przełomowych,
  • udział w działaniach związanych z realizacją projektów prowadzonych przez Wydział Projektów Innowacyjnych (WPI).

Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu: 

  • znajomość zagadnień związanych z technicznymi, prawnymi, etycznymi i biznesowymi aspektami rozwoju nowych technologii, gospodarki cyfrowej oraz społeczeństwa informacyjnego,
  • doświadczenie w pracy w administracji publicznej,
  • wpływ na tworzenie przełomowych projektów z obszaru cyfryzacji gospodarki i administracji,
  • wpływ na kształtowanie polityki państwa i UE.

APLIKUJ ONLINE

 

Poznajmy się

Prowadzimy projekty związane z rozwojem nowych technologii m.in. zapewniliśmy polskim naukowcom dostęp do najnowocześniejszej e-infrastruktury obliczeniowej. Naszym celem jest również likwidacja barier prawnych, które hamują wykorzystywanie rozwiązań cyfrowych. Tworzymy grupy robocze, w ramach których współpracujmy z najwyższej klasy ekspertami w Polsce w zakresie nowych technologii. Działamy również na arenie międzynarodowej. Oferujemy Ci program stażowy i możliwość pracy w pełnym wymiarze godzin. Zbuduj solidne podstawy swojej kariery, nawiąż cenne kontakty i baw się dobrze! W naszym zespole to możliwe. Dołącz do nas!

Halszka Suszek-Borowska

Halszka Suszek-Borowska

Departament Zarządzania Danymi (DZD)


Dowiedz się więcej o DZD.
 

Stażysta ds. prawnych i legislacyjnych w zakresie ochrony danych osobowych 

Wymagania:

  • studenci lub absolwenci studiów licencjackich lub magisterskich,
  • znajomość języka angielskiego na poziomie B2 lub wyższym,
  • mile widziane zainteresowanie tematyką ochrony danych osobowych

Zadania:

  • opiniowanie krajowych i zagranicznych dokumentów legislacyjnych i pozalegislacyjnych (w tym dokumentów organów i instytucji UE) w zakresie ochrony danych osobowych,
  • przygotowanie notatek i wkładów merytorycznych w zakresie właściwości departamentu,
  • udział w procesie legislacyjnym,
  • analiza wniosków prejudycjalnych skierowanych do TSUE pod kątem ich wpływu na stan prawny w Polsce w zakresie ochrony danych osobowych,
  • przygotowywanie dokumentów na posiedzenia grup i komitetów (np. w ramach Komisji Prawniczej, Stałego Komitetu Rady Ministrów, Rady Ministrów).

Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu:

  • Wiedza: 
    • znajomość regulacji dotyczących ochrony danych osobowych,
    • znajomość aktualnej polityki krajowej oraz orzecznictwa w obszarze ochrony danych osobowych i kierunków rozwoju,
    • znajomość aktualnych instrumentów Unii Europejskiej, najnowszych inicjatyw legislacyjnych oraz orzecznictwa TSUE w obszarze ochrony danych osobowych,
    • znajomość techniki prawodawczej oraz krajowego procesu prawodawczego,
  • Umiejętności: 
    • formułowanie uwag  do projektów aktów prawnych i dokumentów pozalegislacyjnych,
    • sporządzania notatek i innych materiałów urzędowych,
    • wyszukiwanie informacji pochodzącej z różnych źródeł, analiza informacji oraz formułowanie wniosków.

APLIKUJ ONLINE
 

Poznajmy się

Dołącz do Zespołu polityki danych osobowych! W Zespole opiniujemy projekty ustaw i rozporządzeń pod kątem realizacji przepisów ochrony danych osobowych. Dbamy o to, aby projekty, które są tworzone przez inne resorty były zgodne z RODO oraz ustawą o ochronie danych osobowych. Zajmujemy się też analizą wniosków prejudycjalnych skierowanych do TSUE pod kątem ich wpływu na stan prawny w Polsce w zakresie ochrony danych osobowych. Nasz zespół to ludzie pracowici, ambitni i z pasją. Dołącz do nas!

Departament Zarządzania Systemami (DZS)


Dowiedz się więcej o DZS.

Stażysta ds. archiwizacji

Wymagania:

  • student co najmniej III roku lub absolwent wyższych studiów humanistycznych z zakresu historii, archiwistyki,
  • znajomość ustawy z dnia 14 lipca 1983 roku o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz aktów wykonawczych,
  • znajomość zasad i metod archiwalnych,
  • umiejętność analitycznego myślenia,
  • umiejętności komunikacyjne i współpracy w zespole.

Zadania:
Etap 1:

  • zapoznanie z organizacją i zakresem działania archiwum,
  • zapoznanie z personelem, zasobem i lokalem archiwum zakładowego oraz przedstawicielami komórki organizacyjnej odpowiedzialnej za opracowanie i przekazanie dokumentacji do archiwum zakładowego,
  • zapoznanie z technicznymi i organizacyjnymi zabezpieczeniami zasobu archiwum zakładowego,
  • omówienie normatywów kancelaryjno-archiwalnych: obecnych oraz obowiązujących w czasie wytwarzania dokumentacji.

Etap 2:

  • porządkowanie i opracowanie dokumentacji,
  • segregacja i systematyzacja dokumentacji,
  • klasyfikacja i kwalifikacja akt,
  • archiwizowanie materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej,
  • typowanie dokumentacji przeznaczonej do brakowania,
  • przygotowanie spisów dokumentacji przeznaczonej do brakowania i wniosku o wyrażenie zgody na brakowanie,
  • opisywanie teczek

Etap 3:

  • przygotowanie ewidencji dokumentacji dla archiwum zakładowego (spisy zdawczo-odbiorcze, wykazy spisów zdawczo-odbiorczych),
  • przygotowanie dokumentacji do przekazania do archiwum zakładowego,
  • opracowanie sprawozdania z realizacji prac i stażu.

Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu:

  • wiedza na temat funkcjonowania rejestrów i ewidencji państwowych,
  • zapoznanie się z pracą w administracji rządowej,
  • praktyczne doświadczenie w zakresie opracowywania dokumentacji archiwalnej i niearchiwalnej wytwarzanej przez administrację szczebla centralnego, tj. prawidłowe opisywanie i porządkowanie teczek archiwalnych pod okiem doświadczonyh praktyków, pracowników archiwum,
  • nabycie umiejętności opracowywania dokumentacji projektów finansowanych ze środków UE,
  • zapoznanie się z obowiązującymi trendami w zarządzaniu dokumentacją,
  • wymiana doświadczeń w zakresie praktycznego stosowania prawa archiwalnego,
  • doskonalenie kompetencji w zakresie: funkcjonowania archiwum zakładowego, postępowania z dokumentacją, sposobu kwalifikacji i przechowywania dokumentacji, przygotowania planu pracy archiwisty, opisywania i znakowania teczek, przygotowywania wniosków o brakowanie, prowadzenia ewidencji.

APLIKUJ ONLINE

 

Poznajmy się
Zajmujemy się utrzymaniem i rozwojem rejestrów, ewidencji i systemów oraz udostępnianiem danych.  Pod nasza opieką są m.in. rejestr PESEL, Rejestr Dowodów Osobistych, Rejestr Stanu Cywilnego, Rejestr Danych Kontaktowych, Centralna Ewidencja Wydanych i Unieważnionych Dokumentów Paszportowych, Centralna Ewidencja Kierowców, Centralna Ewidencja Pojazdów, Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (e-PUAP). Ciągle pracujemy nad nowymi rozwiązaniami. Naszym najważniejszym zadaniem jest tworzenie usług opartych na rejestrach oraz nieustanna praca nad jakością danych w rejestrach i ewidencjach. Budujemy Portal RP, który wraz z rządową aplikacją mobilną mObywatel oraz serwisem mobywatel.gov.pl stworzy jedną spójną całość i stanie się centralnym punktem kontaktu obywateli i przedsiębiorców z administracją rządową i samorządową. Dołącz do nas!

Stażysta ds. obsługi prawnej

Wymagania:

  • student co najmniej II roku studiów lub absolwent prawa, 
  • student ukończył zajęcia z prawa administracyjnego lub prawa cywilnego, lub jest w trakcie tych zajęć,
  • umiejętność analitycznego myślenia,
  • umiejętności komunikacyjne i współpracy w zespole.

Zadania:

  • przygotowywanie projektów pism procesowych,
  • analiza akt,
  • przygotowanie projektów umów dotyczących rozwoju i utrzymania systemów IT.

Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu:

  • wiedza z zakresu formułowania umów w obszarze IT,
  • umiejętność przygotowania pism procesowych,
  • wiedza z obszaru funkcjonowania rejestrów i ewidencji państwowych,
  • zapoznanie się z pracą w administracji rządowej.

APLIKUJ ONLINE
 

Poznajmy się
Zajmujemy się utrzymaniem i rozwojem rejestrów, ewidencji i systemów oraz udostępnianiem danych.  Pod nasza opieką są m.in. rejestr PESEL, Rejestr Dowodów Osobistych, Rejestr Stanu Cywilnego, Rejestr Danych Kontaktowych, Centralna Ewidencja Wydanych i Unieważnionych Dokumentów Paszportowych, Centralna Ewidencja Kierowców, Centralna Ewidencja Pojazdów, Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (e-PUAP). Ciągle pracujemy nad nowymi rozwiązaniami. Naszym najważniejszym zadaniem jest tworzenie usług opartych na rejestrach oraz nieustanna praca nad jakością danych w rejestrach i ewidencjach. Budujemy Portal RP, który wraz z rządową aplikacją mobilną mObywatel oraz serwisem mobywatel.gov.pl stworzy jedną spójną całość i stanie się centralnym punktem kontaktu obywateli i przedsiębiorców z administracją rządową i samorządową. Dołącz do nas!

Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa (NASK)


Dowiedz się więcej o NASK.

Stażysta ds. zakupów i zamówień publicznych

Wymagania:

  • preferowany kierunek: administracja, prawo, ekonomia,
  • dostępność minimum 20 godzin tygodniowo,
  • umiejętności tworzenia prezentacji,
  • znajomość MS Office oraz obsługi urządzeń biurowych,
  • bardzo dobra organizacja pracy,
  • umiejętności samodzielnego działania,
  • skrupulatności i dokładność,
  • nastawienie na współpracę,
  • komunikatywność,
  • rzetelność,
  • terminowość,
  • dbałość o szczegóły.

Zadania:

  • weryfikacja i sortowanie dokumentacji archiwalnej dla Pionu Zamówień i Zakupów,
  • wsparcie pionu w pracach administracyjno-biurowych,
  • czuwanie nad obiegiem dokumentów i zadań zleconych do realizacji,
  • pomoc w przygotowywaniu dokumentacji zakupowej,
  • praca w Excelu przy analizie i weryfikacji baz danych w zakresie rejestrów zakupowych.

Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu:

  • znajomość podstaw procesu zakupowego i systemu zamówień publicznych,
  • doświadczenie zdobyte w renomowanym Państwowym Instytucie Badawczym.

APLIKUJ ONLINE

Poznajmy się

NASK to Państwowy Instytut Badawczy, który realizuje zaawansowane projekty badawcze, wprowadza innowacyjne produkty w sektorze cyberbezpieczeństwa i cyfryzacji, współpracuje z prestiżowymi ośrodkami naukowymi w Polsce i na świecie. Prowadzimy badania społeczne oraz nowatorskie projekty w obszarze Big Data i sztucznej inteligencji (AI). Prawie 30 lat temu podłączyliśmy Polskę do internetu, a teraz dostarczamy superszybki i bezpieczny internet do szkół w całej Polsce. Stworzyliśmy aplikację mObywatel – czyli pakiet dokumentów cyfrowych w twoim smartfonie. Cyfryzujemy polską administrację, aby była bardziej przyjazna dla każdego obywatela. Poznaj nasz dział CERT Polska, gdzie zgłaszane są i analizowane wszelkie cyberzagrożenia i cyberataki – obserwujemy, że jest ich coraz więcej, a wojna hybrydowa to nie tylko pusty slogan. Dołącz do NAS(K)! Weź udział w kształtowaniu polskiego bezpiecznego cyberświata i cyfrowej Polski!

{"register":{"columns":[]}}