Prawo i administracja
Interesujesz się zagadnieniami związanymi z prawem lub administracją? Chcesz poszerzyć swoją wiedzę na temat procesu legislacyjnego lub regulacji prawnych w zakresie informatyzacji administracji publicznej? Sprawdź, jakie oferty staży dla ciebie przygotowaliśmy.
Biuro Budżetowo-Finansowe (BBF)
Stażysta ds. księgowości
Wymagania:
- studia na kierunkach takich jak: finanse, rachunkowość, ekonomia,
- bardzo dobra obsługa komputera,
- znajomość podstawowych pojęć w rachunkowości,
- umiejętność analitycznego myślenia,
- umiejętność pracy w zespole,
- sprawna organizacja pracy, dokładność i samodzielność,
- chęć nauki i rozwoju osobistego.
Zadania:
- kontrolowanie dowodów księgowych pod względem formalno-rachunkowym,
- wprowadzanie dowodów księgowych do ewidencji księgowej,
- pomoc w prowadzeniu pełnej księgowości,
- udział przy uzgadnianiu kont księgowych,
- archiwizacja i porządkowanie dokumentacji księgowej,
- pomoc w innych bieżących pracach.
Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu:
- opracowanie dowodów księgowych,
- sporządzanie dokumentacji księgowej,
- współpraca i odpowiedzialne uczestniczenie w pracach działu księgowości,
- wiedza:
- jak funkcjonuje urząd centralny RP i na czym polega praca w finansach publicznych, które mają charakter systemowy,
- gdzie, zgodnie z ustawą o finansach publicznych, przebiega granica sektora finansów publicznych,
- o podstawowych regułach gospodarowania publicznymi zasobami finansowymi.
Po odbyciu stażu, biuro księgowe wystawia opinię na temat wykonywanej pracy.
Poznajmy się
Przyjdź na staż do Biura Budżetowo-Finansowego części 27. Dowiesz się na czym polega praca w finansach publicznych. Twoje zadania będą związane z: opracowywaniem planów finansowych, prowadzeniem ksiąg rachunkowych, realizacją procesów gromadzenia środków publicznych (w tym środków europejskich) i ich rozdysponowaniem w ramach realizowanych projektów. Zdobędziesz wiedzę na temat podstawowych reguł gospodarowania zasobami finansowymi.
Nie zwlekaj i dołącz do naszego zespołu!
Stażysta ds. księgowości w wydziale planowania
Wymagania:
- studia na kierunkach takich jak: finanse, rachunkowość, ekonomia,
- bardzo dobra obsługa komputera,
- umiejętność analitycznego myślenia,
- umiejętność pracy w zespole,
- sprawna organizacja pracy, dokładność i samodzielność,
- chęć nauki i rozwoju osobistego.
Zadania:
- pomoc przy prowadzeniu księgowości budżetowej,
- pomoc w prowadzeniu pełnej księgowości,
- wprowadzanie dokumentów do systemu księgowego,
- archiwizacja i porządkowanie dokumentacji księgowej,
- pomoc w zakresie planowania i sprawozdawczości,
- pomoc w innych bieżących pracach.
Po odbyciu stażu, biuro księgowe wystawia opinię na temat wykonywanej pracy.
Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu:
- wiedza:
- jak funkcjonuje urząd centralny RP i na czym polega praca w finansach publicznych, które mają charakter systemowy,
- gdzie, zgodnie z ustawą o finansach publicznych, przebiega granica sektora finansów publicznych,
- o podstawowych regułach gospodarowania publicznymi zasobami finansowymi.
- umiejętność tworzenia i realizacji planów finansowych jednostki budżetowej.
Po odbyciu stażu, biuro księgowe wystawia opinię na temat wykonywanej pracy.
Poznajmy się
Przyjdź na staż do Biura Budżetowo-Finansowego części 27. Dowiesz się na czym polega praca w finansach publicznych. Twoje zadania będą związane z: opracowywaniem planów finansowych, prowadzeniem ksiąg rachunkowych, realizacją procesów gromadzenia środków publicznych (w tym środków europejskich) i ich rozdysponowaniem w ramach realizowanych projektów. Zdobędziesz wiedzę na temat podstawowych reguł gospodarowania zasobami finansowymi.
Nie zwlekaj i dołącz do naszego zespołu!
Biuro Pełnomocnika Rządu ds. Cyberbezpieczeństwa (BPC)
Stażysta ds. obsługi organizacyjnej
Wymagania:
- student lub absolwent studiów licencjackich lub magisterskich,
- preferowane kierunki: prawo, politologia, zarządzanie, ekonomia, administracja, nauki społeczne,
- umiejętność pracy w zespole,
- dobra organizacja pracy,
- precyzyjność,
- kreatywność,
- wysoka kultura osobista,
- umiejętność swobodnej komunikacji,
- pracowitość i chęć rozwoju,
- doskonałe zarządzanie czasem i terminowość;
- umiejętność organizacji spotkań,
- znajomość MS Office,
- znajomość języka angielskiego.
Zadania:
- bieżące analizowanie harmonogramu prac Sejmu i Senatu pod kątem zapewnienia uczestnictwa przedstawicieli Ministra Cyfryzacji,
- organizacja spotkań kierowniczych,
- przygotowywanie projektów pism,
- wsparcie działań Rady ds. Cyfryzacji,
- sporządzanie notatek służbowych, protokołów ze spotkań,
- pomoc przy czynnościach kancelaryjnych związanych z obsługą sekretariatu (obsługa eDok, przyjmowanie i ewidencjonowanie korespondencji, obsługa kont mailowych, nadzór nad obiegiem dokumentów),
- pomoc przy zamówieniach publicznych biura oraz opisywanie dokumentów finansowo-budżetowych,
- analizowanie wydarzeń (konferencje, badania naukowe, wydawnictwa) pod kątem zasadności przyznania patronatu Sekretarza Stanu lub Pełnomocnika ds. Cyberbezpieczeństwa.
Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu:
- wiedza na temat organizacji i struktury urzędu,
- doświadczenie przy organizacji spotkań wewnętrznych i zewnętrznych,
- praktyczna wiedza o systemach i programach, które wykorzystywane są w administracji publicznej,
- poszerzenie wiedzy na temat projektów związanych z obszarem cyfryzacji,
- umiejętność przygotowywania pism urzędowych,
- zapoznanie się z obsługą parlamentarną członków kierownictwa.
Poznajmy się
W naszym zespole czeka na ciebie wiele możliwości. Jesteśmy komórką łączącą pracę wielu departamentów. Przygotowujemy spotkania naszego kierownictwa, pomagamy podczas posiedzeń Sejmu i Senatu, prowadzimy działania edukacyjne związane z wykorzystaniem cyfrowych technologii! To tylko niektóre z naszych zadań. Jeśli chcesz nas poznać i dowiedzieć się więcej, nic prostszego – aplikuj i do zobaczenia!
Karolina Wieteska
Departament Cyberbezpieczeństwa (DC)
Stażysta ds. analitycznych i legislacyjnych
Wymagania:
- student lub absolwent studiów licencjackich lub magisterskich na kierunku prawo lub administracja,
- znajomość podstawowych zagadnień z zakresu cyberbezpieczeństwa,
- podstawowa wiedza w zakresie rządowego procesu legislacyjnego,
- umiejętność sprawnego wyszukiwania informacji,
- kreatywność,
- zorientowanie na osiągnięcie celów.
Zadania:
- udział w przygotowywaniu projektów aktów normatywnych,
- udział w przygotowywaniu propozycji zmian obowiązujących przepisów aktów normatywnych z zakresu cyberbezpieczeństwa,
- udział w opiniowaniu aktów prawnych w zakresie ich zgodności z obowiązującym prawem oraz orzecznictwem i doktryną, w szczególności pod katem regulacji obejmujących kwestie cyberbezpieczeństwa,
- wsparcie prowadzonych prac analitycznych aktów prawnych, w tym aktów Unii Europejskiej, które regulują kwestie cyberbezpieczeństwa na poziomie Unii w celu wprowadzenia niezbędnych zmian do regulacji z obszaru cyberbezpieczeństwa w Polsce,
- wspieranie członków zespołu w innych bieżacych zadaniach.
Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu:
- wiedza w zakresie cyberbezpieczeństwa,
- umiejętność tworzenia dokumentów,
- wiedza dotycząca przebiegu rządowego procesu legislacyjnego,
- umiejętność analitycznego myślenia,
- umiejętność pracy w zespole.
Poznajmy się
W naszym departamencie zdobędziesz szeroką wiedzę na temat cyberbezpieczeństwa. Dowiesz się m.in.:
- jakie są najczęstsze cyberzagrożenia i jak sobie z nimi radzić,
- jak funkcjonuje krajowy system cyberbezpieczeństwa,
- jakie są wyzwania cyberbezpieczeństwa we współczesnym świecie,
- jak wygląda proces legislacyjny związany z krajowym systemem bezpieczeństwa,
- jak wygląda zarządzanie kryzysowe.
Dołącz do naszego (cyber)zespołu!
Stażysta ds. legislacji i edukacji
Wymagania:
- absolwenci szkół średnich, studenci,
- osoby w wieku poniżej 30 lat,
- preferowane wykształcenie: prawnicze, techniczne, informatyczne lub zainteresowanie tymi dziedzinami.
Zadania:
- pomoc w pracach legislacyjnych związanych z krajowym systemem cyberbezpieczeństwa,
- udział w działaniach edukacyjnych z zakresu cyberbezpieczeństwa, które są skierowane do różnych grup odbiorców.
Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu:
- orientacja w prawnym funkcjonowaniu krajowego systemu cyberbezpieczeństwa,
- poznanie procesu legislacyjnego na przykładzie procedowanych aktów prawnych w obszarze cyberbezpieczeństwa,
- poznanie procedur potrzebnych do przygotowywania materiałów edukacyjnych,
- przygotowywanie działań edukacyjnych,
- znajomość podstaw cyberhigieny.
Poznajmy się
W naszym departamencie zdobędziesz szeroką wiedzę na temat cyberbezpieczeństwa. Dowiesz się m.in.:
- jakie są najczęstsze cyberzagrożenia i jak sobie z nimi radzić,
- jak funkcjonuje krajowy system cyberbezpieczeństwa,
- jakie są wyzwania cyberbezpieczeństwa we współczesnym świecie,
- jak wygląda proces legislacyjny związany z krajowym systemem bezpieczeństwa,
- jak wygląda zarządzanie kryzysowe.
Dołącz do naszego (cyber)zespołu!
Departament Polityki Cyfrowej (DPC)
Stażysta ds. koordynacji międzynarodowej
Wymagania:
- zainteresowanie polityką międzynarodową, w szczególności funkcjonowaniem UE oraz unijnym procesem legislacyjnym,
- znajomość języka angielskiego (poziom C1),
- mile widziana znajomość innego języka urzędowego UE,
- wysoki poziom kultury osobistej,
- odporność na stres,
- umiejętność pracy pod presją czasu oraz w nietypowych godzinach pracy,
- zdolności interpersonalne, kompetencje miękkie,
- komunikatywność, odpowiedzialność,
- dobra organizacja pracy oraz umiejętność pracy w zespole.
Zadania:
- wspieranie tworzenia polityki cyfrowej Polski, w tym:
- poszukiwanie informacji na temat polityki innych krajów i ich interesariuszy,
- analiza dokumentów pod kątem zgodności ze stanowiskiem Polski,
- skuteczna prezentacja wyników analiz,
- przygotowywanie delegacji z zagranicznymi gośćmi,
- przygotowywanie materiałów i projektów,
- kontakt z placówkami dyplomatycznymi Polski i w Polsce.
Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu:
- zapoznanie się ze sposobem prowadzenia polityki międzynarodowej przez administrację rządową,
- rozwój zarówno umiejętności organizacyjnych, jak i merytorycznych z obszaru polityki cyfrowej,
- uczestniczenie w projektach międzynarodowych niedostępnych w sektorze prywatnym.
Poznajmy się
Zajmujemy się polityką międzynarodową w obszarze cyfrowym, realizujemy zadania w zakresie europejskich i międzynarodowych regulacji cyfrowych, koordynujemy działania związane z realizacją polityki cyfrowej wynikającej z członkostwa Polski w Unii Europejskiej. W 2023 roku organizujemy Szczyt Cyfrowy IGF Polska 2023. Chcesz być częścią naszego zespołu? Dołącz do nas!
Stażysta ds. obsługi administracyjnej i wsparcia analitycznego
Wymagania:
- zainteresowanie polityką międzynarodową, w szczególności kreowaniem cyfrowej polityki międzynarodowej,
- znajomość języka angielskiego (minimum: poziom B1),
- wysoki poziom kultury osobistej,
- odporność na stres,
- umiejętność pracy pod presją czasu oraz w nietypowych godzinach pracy,
- zdolności interpersonalne, kompetencje miękkie,
- komunikatywność, odpowiedzialność,
- dobra organizacja pracy oraz umiejętność pracy w zespole,
- umiejętność redagowania prostych treści,
- bardzo dobra znajomość zasad poprawności językowej,
- znajomość programów graficznych i umiejętność opracowywania materiałów promocyjnych oraz prezentacji,
- motywacja do rozwoju i otwartość na samodoskonalenie.
Zadania:
- wspieranie tworzenia polityki cyfrowej Polski, w tym: poszukiwanie informacji na temat polityki innych krajów,
- przygotowywanie delegacji z zagranicznymi gośćmi,
- organizacja spotkań zewnętrznych i wewnętrznych,
- organizacja harmonogramu dnia kierownictwa komórki organizacyjnej,
- przygotowywanie roboczych notatek i raportów ze spotkań,
- merytoryczne i graficzne opracowywanie prezentacji na potrzeby organizowanych spotkań.
Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu:
- zapoznanie się ze sposobem prowadzenia polityki międzynarodowej przez administrację rządową,
- rozwój zarówno umiejętności organizacyjnych, jak i merytorycznych z obszaru polityki cyfrowej,
- uczestniczenie w projektach międzynarodowych niedostępnych w sektorze prywatnym,
- praca w międzynarodowym środowisku,
- realizacja ciekawych, kompleksowych projektów,
- praca zespołowa.
Poznajmy się
Zajmujemy się polityką międzynarodową w obszarze cyfrowym, realizujemy zadania w zakresie europejskich i międzynarodowych regulacji cyfrowych, koordynujemy działania związane z realizacją polityki cyfrowej wynikającej z członkostwa Polski w Unii Europejskiej. W 2023 roku organizujemy Szczyt Cyfrowy IGF Polska 2023. Chcesz być częścią naszego zespołu? Dołącz do nas!
Stażysta ds. wsparcia dyplomacji cyfrowej
Wymagania:
- zainteresowanie polityką międzynarodową, w szczególności funkcjonowaniem UE oraz unijnym procesem legislacyjnym,
- znajomość języka angielskiego (poziom B2),
- wysoki poziom kultury osobistej,
- odporność na stres,
- umiejętność pracy pod presją czasu oraz w nietypowych godzinach pracy,
- komunikatywność, odpowiedzialność,
- dobra organizacja pracy oraz umiejętność pracy w zespole.
Zadania:
- wsparcie zespołu negocjatorów, którzy odpowiadają za tematy cyfrowe we współpracy z instytucjami UE (Rada, Parlament, Komisja) oraz państwami członkowskimi UE,
- zadania typu back-office,
- sprawozdawczość,
- udział w posiedzeniach grup roboczych jako osoba towarzysząca delegatowi Polski,
- kontakty z instytucjami, placówkami innych państw członkowskich oraz interesariuszami obecnymi w Brukseli,
- obsługa delegacji z kraju.
Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu:
- zapoznanie się z działaniem placówki zagranicznej,
- praca za granicą w środowisku międzynarodowym.
Poznajmy się
Zajmujemy się polityką międzynarodową w obszarze cyfrowym, realizujemy zadania w zakresie europejskich i międzynarodowych regulacji cyfrowych, koordynujemy działania związane z realizacją polityki cyfrowej wynikającej z członkostwa Polski w Unii Europejskiej. W 2023 roku organizujemy Szczyt Cyfrowy IGF Polska 2023. Chcesz być częścią naszego zespołu? Dołącz do nas!
Departament Regulacji Cyfrowych (DRC)
Stażysta ds. obsługi legislacyjnej i obsługi prawnej
Wymagania:
- wykształcenie wyższe prawnicze lub administracyjne – weryfikacja na podstawie dokumentu potwierdzającego ukończenie studiów,
- podstawowa wiedza w zakresie aktów prawnych, które dotyczą procesu legislacyjnego oraz informatyzacji administracji publicznej – weryfikacja na podstawie testu wiedzy.
Wymagania dodatkowe:
- udział w konferencjach, szkoleniach dotyczących procesu legislacyjnego lub informatyzacji – weryfikacja na podstawie oświadczeń.
Zadania:
- przygotowywanie wstępnych analiz dotyczących prawnych aspektów informatyzacji administracji publicznej,
- przygotowywanie wstępnych opinii do projektów aktów rządowych, w tym projektów aktów normatywnych, które są opracowywane w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (KPRM) oraz otrzymywane z ministerstw i innych urzędów,
- wsparcie w opracowywaniu projektów aktów normatywnych i tekstów jednolitych tych aktów,
- tworzenie sprawozdań, zestawień i raportów,
- realizowanie innych poleceń opiekuna stażu w zakresie zadań departamentu.
Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu:
- wiedza w obszarze:
- zadań Ministra Cyfryzacji,
- wybranych aspektów informatyzacji administracji publicznej,
- organizacji wewnętrznej i funkcjonowania KPRM,
- funkcjonowania systemu elektronicznego obiegu dokumentów,
- podstaw archiwizacji,
- informatyzacji administracji publicznej,
- praktycznych aspektów działalności legislacyjnej w administracji publicznej.
- umiejętności w obszarze:
- pracy na stanowisku legislatora,
- praktycznych aspektów działalności legislacyjnej w administracji publicznej,
- rozwiązań prawnych dotyczących informatyzacji administracji publicznej.
Poznajmy się
W Departamencie Regulacji Cyfrowych przygotowujemy projekty ustaw i rozporządzeń dla działu informatyzacja. Dbamy o to, aby projekty, które są tworzone przez inne resorty były zgodne z planami w zakresie cyfryzacji kraju. Dodatkowo świadczymy także pomoc prawną dla ministra właściwego do spraw informatyzacji. Nasz zespół to ludzie pracowici, ambitni i z pasją. Dołącz do nas!
Jolanta Sarnowska
Departament Tożsamości Cyfrowej (DTC)
Stażysta ds. technologii przełomowych
Wymagania:
- znajomość pakietu MS. Office,
- znajomość języka angielskiego na poziomie minimum B2,
- umiejętność przygotowywania wypowiedzi w formie pisemnej,
- zdolności analityczne,
- mile widziana znajomość zagadnień dotyczących korzystania z Funduszy Unijnych.
Zadania:
- udział w analizie krajowych i międzynarodowych aktów prawnych,
- udział w pracach zespołów i grup roboczych, które zajmują się tematyką rozwoju technologii przełomowych,
- udział w działaniach związanych z realizacją projektów prowadzonych przez Wydział Projektów Innowacyjnych (WPI).
Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu:
- znajomość zagadnień związanych z technicznymi, prawnymi, etycznymi i biznesowymi aspektami rozwoju nowych technologii, gospodarki cyfrowej oraz społeczeństwa informacyjnego,
- doświadczenie w pracy w administracji publicznej,
- wpływ na tworzenie przełomowych projektów z obszaru cyfryzacji gospodarki i administracji,
- wpływ na kształtowanie polityki państwa i UE.
Poznajmy się
Prowadzimy projekty związane z rozwojem nowych technologii m.in. zapewniliśmy polskim naukowcom dostęp do najnowocześniejszej e-infrastruktury obliczeniowej. Naszym celem jest również likwidacja barier prawnych, które hamują wykorzystywanie rozwiązań cyfrowych. Tworzymy grupy robocze, w ramach których współpracujmy z najwyższej klasy ekspertami w Polsce w zakresie nowych technologii. Działamy również na arenie międzynarodowej. Oferujemy Ci program stażowy i możliwość pracy w pełnym wymiarze godzin. Zbuduj solidne podstawy swojej kariery, nawiąż cenne kontakty i baw się dobrze! W naszym zespole to możliwe. Dołącz do nas!
Halszka Suszek-Borowska
Departament Zarządzania Danymi (DZD)
Stażysta ds. prawnych i legislacyjnych w zakresie ochrony danych osobowych
Wymagania:
- studenci lub absolwenci studiów licencjackich lub magisterskich,
- znajomość języka angielskiego na poziomie B2 lub wyższym,
- mile widziane zainteresowanie tematyką ochrony danych osobowych
Zadania:
- opiniowanie krajowych i zagranicznych dokumentów legislacyjnych i pozalegislacyjnych (w tym dokumentów organów i instytucji UE) w zakresie ochrony danych osobowych,
- przygotowanie notatek i wkładów merytorycznych w zakresie właściwości departamentu,
- udział w procesie legislacyjnym,
- analiza wniosków prejudycjalnych skierowanych do TSUE pod kątem ich wpływu na stan prawny w Polsce w zakresie ochrony danych osobowych,
- przygotowywanie dokumentów na posiedzenia grup i komitetów (np. w ramach Komisji Prawniczej, Stałego Komitetu Rady Ministrów, Rady Ministrów).
Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu:
- Wiedza:
- znajomość regulacji dotyczących ochrony danych osobowych,
- znajomość aktualnej polityki krajowej oraz orzecznictwa w obszarze ochrony danych osobowych i kierunków rozwoju,
- znajomość aktualnych instrumentów Unii Europejskiej, najnowszych inicjatyw legislacyjnych oraz orzecznictwa TSUE w obszarze ochrony danych osobowych,
- znajomość techniki prawodawczej oraz krajowego procesu prawodawczego,
- Umiejętności:
- formułowanie uwag do projektów aktów prawnych i dokumentów pozalegislacyjnych,
- sporządzania notatek i innych materiałów urzędowych,
- wyszukiwanie informacji pochodzącej z różnych źródeł, analiza informacji oraz formułowanie wniosków.
Poznajmy się
Dołącz do Zespołu polityki danych osobowych! W Zespole opiniujemy projekty ustaw i rozporządzeń pod kątem realizacji przepisów ochrony danych osobowych. Dbamy o to, aby projekty, które są tworzone przez inne resorty były zgodne z RODO oraz ustawą o ochronie danych osobowych. Zajmujemy się też analizą wniosków prejudycjalnych skierowanych do TSUE pod kątem ich wpływu na stan prawny w Polsce w zakresie ochrony danych osobowych. Nasz zespół to ludzie pracowici, ambitni i z pasją. Dołącz do nas!
Departament Zarządzania Systemami (DZS)
Stażysta ds. archiwizacji
Wymagania:
- student co najmniej III roku lub absolwent wyższych studiów humanistycznych z zakresu historii, archiwistyki,
- znajomość ustawy z dnia 14 lipca 1983 roku o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz aktów wykonawczych,
- znajomość zasad i metod archiwalnych,
- umiejętność analitycznego myślenia,
- umiejętności komunikacyjne i współpracy w zespole.
Zadania:
Etap 1:
- zapoznanie z organizacją i zakresem działania archiwum,
- zapoznanie z personelem, zasobem i lokalem archiwum zakładowego oraz przedstawicielami komórki organizacyjnej odpowiedzialnej za opracowanie i przekazanie dokumentacji do archiwum zakładowego,
- zapoznanie z technicznymi i organizacyjnymi zabezpieczeniami zasobu archiwum zakładowego,
- omówienie normatywów kancelaryjno-archiwalnych: obecnych oraz obowiązujących w czasie wytwarzania dokumentacji.
Etap 2:
- porządkowanie i opracowanie dokumentacji,
- segregacja i systematyzacja dokumentacji,
- klasyfikacja i kwalifikacja akt,
- archiwizowanie materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej,
- typowanie dokumentacji przeznaczonej do brakowania,
- przygotowanie spisów dokumentacji przeznaczonej do brakowania i wniosku o wyrażenie zgody na brakowanie,
- opisywanie teczek
Etap 3:
- przygotowanie ewidencji dokumentacji dla archiwum zakładowego (spisy zdawczo-odbiorcze, wykazy spisów zdawczo-odbiorczych),
- przygotowanie dokumentacji do przekazania do archiwum zakładowego,
- opracowanie sprawozdania z realizacji prac i stażu.
Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu:
- wiedza na temat funkcjonowania rejestrów i ewidencji państwowych,
- zapoznanie się z pracą w administracji rządowej,
- praktyczne doświadczenie w zakresie opracowywania dokumentacji archiwalnej i niearchiwalnej wytwarzanej przez administrację szczebla centralnego, tj. prawidłowe opisywanie i porządkowanie teczek archiwalnych pod okiem doświadczonyh praktyków, pracowników archiwum,
- nabycie umiejętności opracowywania dokumentacji projektów finansowanych ze środków UE,
- zapoznanie się z obowiązującymi trendami w zarządzaniu dokumentacją,
- wymiana doświadczeń w zakresie praktycznego stosowania prawa archiwalnego,
- doskonalenie kompetencji w zakresie: funkcjonowania archiwum zakładowego, postępowania z dokumentacją, sposobu kwalifikacji i przechowywania dokumentacji, przygotowania planu pracy archiwisty, opisywania i znakowania teczek, przygotowywania wniosków o brakowanie, prowadzenia ewidencji.
Poznajmy się
Zajmujemy się utrzymaniem i rozwojem rejestrów, ewidencji i systemów oraz udostępnianiem danych. Pod nasza opieką są m.in. rejestr PESEL, Rejestr Dowodów Osobistych, Rejestr Stanu Cywilnego, Rejestr Danych Kontaktowych, Centralna Ewidencja Wydanych i Unieważnionych Dokumentów Paszportowych, Centralna Ewidencja Kierowców, Centralna Ewidencja Pojazdów, Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (e-PUAP). Ciągle pracujemy nad nowymi rozwiązaniami. Naszym najważniejszym zadaniem jest tworzenie usług opartych na rejestrach oraz nieustanna praca nad jakością danych w rejestrach i ewidencjach. Budujemy Portal RP, który wraz z rządową aplikacją mobilną mObywatel oraz serwisem mobywatel.gov.pl stworzy jedną spójną całość i stanie się centralnym punktem kontaktu obywateli i przedsiębiorców z administracją rządową i samorządową. Dołącz do nas!
Stażysta ds. obsługi prawnej
Wymagania:
- student co najmniej II roku studiów lub absolwent prawa,
- student ukończył zajęcia z prawa administracyjnego lub prawa cywilnego, lub jest w trakcie tych zajęć,
- umiejętność analitycznego myślenia,
- umiejętności komunikacyjne i współpracy w zespole.
Zadania:
- przygotowywanie projektów pism procesowych,
- analiza akt,
- przygotowanie projektów umów dotyczących rozwoju i utrzymania systemów IT.
Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu:
- wiedza z zakresu formułowania umów w obszarze IT,
- umiejętność przygotowania pism procesowych,
- wiedza z obszaru funkcjonowania rejestrów i ewidencji państwowych,
- zapoznanie się z pracą w administracji rządowej.
Poznajmy się
Zajmujemy się utrzymaniem i rozwojem rejestrów, ewidencji i systemów oraz udostępnianiem danych. Pod nasza opieką są m.in. rejestr PESEL, Rejestr Dowodów Osobistych, Rejestr Stanu Cywilnego, Rejestr Danych Kontaktowych, Centralna Ewidencja Wydanych i Unieważnionych Dokumentów Paszportowych, Centralna Ewidencja Kierowców, Centralna Ewidencja Pojazdów, Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (e-PUAP). Ciągle pracujemy nad nowymi rozwiązaniami. Naszym najważniejszym zadaniem jest tworzenie usług opartych na rejestrach oraz nieustanna praca nad jakością danych w rejestrach i ewidencjach. Budujemy Portal RP, który wraz z rządową aplikacją mobilną mObywatel oraz serwisem mobywatel.gov.pl stworzy jedną spójną całość i stanie się centralnym punktem kontaktu obywateli i przedsiębiorców z administracją rządową i samorządową. Dołącz do nas!
Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa (NASK)
Stażysta ds. zakupów i zamówień publicznych
Wymagania:
- preferowany kierunek: administracja, prawo, ekonomia,
- dostępność minimum 20 godzin tygodniowo,
- umiejętności tworzenia prezentacji,
- znajomość MS Office oraz obsługi urządzeń biurowych,
- bardzo dobra organizacja pracy,
- umiejętności samodzielnego działania,
- skrupulatności i dokładność,
- nastawienie na współpracę,
- komunikatywność,
- rzetelność,
- terminowość,
- dbałość o szczegóły.
Zadania:
- weryfikacja i sortowanie dokumentacji archiwalnej dla Pionu Zamówień i Zakupów,
- wsparcie pionu w pracach administracyjno-biurowych,
- czuwanie nad obiegiem dokumentów i zadań zleconych do realizacji,
- pomoc w przygotowywaniu dokumentacji zakupowej,
- praca w Excelu przy analizie i weryfikacji baz danych w zakresie rejestrów zakupowych.
Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu:
- znajomość podstaw procesu zakupowego i systemu zamówień publicznych,
- doświadczenie zdobyte w renomowanym Państwowym Instytucie Badawczym.
Poznajmy się
NASK to Państwowy Instytut Badawczy, który realizuje zaawansowane projekty badawcze, wprowadza innowacyjne produkty w sektorze cyberbezpieczeństwa i cyfryzacji, współpracuje z prestiżowymi ośrodkami naukowymi w Polsce i na świecie. Prowadzimy badania społeczne oraz nowatorskie projekty w obszarze Big Data i sztucznej inteligencji (AI). Prawie 30 lat temu podłączyliśmy Polskę do internetu, a teraz dostarczamy superszybki i bezpieczny internet do szkół w całej Polsce. Stworzyliśmy aplikację mObywatel – czyli pakiet dokumentów cyfrowych w twoim smartfonie. Cyfryzujemy polską administrację, aby była bardziej przyjazna dla każdego obywatela. Poznaj nasz dział CERT Polska, gdzie zgłaszane są i analizowane wszelkie cyberzagrożenia i cyberataki – obserwujemy, że jest ich coraz więcej, a wojna hybrydowa to nie tylko pusty slogan. Dołącz do NAS(K)! Weź udział w kształtowaniu polskiego bezpiecznego cyberświata i cyfrowej Polski!