W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Prekonsultacje projektu ustawy zmieniającej ustawę o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz Kodeks postępowania administracyjnego

12.06.2023

Prekonsultacje projektu ustawy zmieniającej ustawę o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz Kodeks postępowania administracyjnego

Ministerstwo Cyfryzacji prowadzi prace nad przygotowaniem projektu ustawy o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz ustawy – Kodeks postępowania administracyjnego.

W ramach rozpoczętych prekonsultacji zapraszamy wszystkich zainteresowanych do wyrażenia swojego zdania na temat projektu i proponowanych w nim rozwiązań.

Celem projektu jest wprowadzenie ułatwień w kontaktach z administracją i umożliwienie załatwienia spraw administracyjnych drogą elektroniczną. Wejście w życie projektowanych rozwiązań to szansa na zmniejszenie obciążeń obywateli, oszczędności czasowe zarówno po stronie obywateli, jak i organów publicznych, szybsze i sprawniejsze załatwienia spraw, a także poprawa efektywności pracy i wykorzystania zasobów administracji publicznej.

Jednocześnie projekt przewiduje, że osoby pozbawione, także z wyboru, dostępu do internetu, będą mogły realizować swoje sprawy w sposób tradycyjny.

Poza rozwiązaniami z zakresu domyślności cyfrowej projekt przewiduje również:

  1. formalne umocowanie prawne rejestrów referencyjnych, obowiązków związanych z prowadzaniem rejestrów publicznych i korzystaniem z  danych zgromadzonych w rejestrach publicznych;

  2. wprowadzenie nowej definicji interoperacyjności;

  3. wprowadzenie podstawy prawnej dla ministra właściwego do spraw informatyzacji do prowadzenia i koordynacji współpracy międzynarodowej w zakresie zapewnienia interoperacyjności;

  4. wprowadzenie na poziomie ustawowym rozwiązań z zakresu Architektury Informacyjnej Państwa (definicja, Repozytorium Architektury Informacyjnej Państwa, Portal Interoperacyjności i Architektury Informacyjnej Państwa);

  5. wprowadzenie podstawy prawnej dla funkcjonowania Komitetu do spraw Cyfryzacji, który zastąpi obecny Komitet Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji;

  6. wprowadzenie podstawy prawnej do prowadzenia inwentaryzacji systemów teleinformatycznych.

Serdecznie zachęcamy do aktywnego udziału w prekonsultacjach i przesyłania swoich uwag i propozycji na adres sekretariat.DPiS@cyfra.gov.pl do dnia 4 lipca 2023 r.

Materiały

Projekt​_ustawy​_o​_zmianie​_UoI​_i​_Kpa
Projekt​_ustawy​_o​_zmianie​_UoI​_i​_Kpa.docx 0.16MB
{"register":{"columns":[]}}