W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Program „mObywatel – Uprawnienie”

05.08.2022

Bardzo serdecznie zapraszamy wszystkie samorządy gminne do wzięcia udziału w projekcie „mObywatel – Uprawnienie” - pilotażu nowego rozwiązania wdrażanego w publicznej aplikacji mobilnej mObywatel.

Grafika przedstawia smartfona na którym widać aplikację mObywatel. Przedstawione są kolorowe kafelki z funkcjonalnościami aplikacji - "mObywatel", "mPrawo Jazdy", "mPojazd", "Punkty Karne", "eRecepta". "mLegitymacja Studencka", "mLegitymacja Szkolna".

Aplikacja mObywatel to nowoczesny, bezpieczny, cyfrowy portfel na dokumenty. Aktualnie w aplikacji jest wdrożonych piętnaście różnorodnych usług, w tym mPrawo Jazy, mPojazd, mLegitymacja szkolna, mLegitymacja studencka, Karta Dużej Rodziny, Małopolska Karta Aglomeracyjna oraz Bilkom -  zintegrowany bilet na pociąg, tramwaj, autobus, z którego można korzystać w różnych miejscach Małopolski.

Chcemy wspólnie z zainteresowanymi JST wdrożyć pilotażowo rozwiązanie, które umożliwi samorządom prowadzenie ewidencji i wydawanie lokalnych dokumentów elektronicznych w systemie mObywatel -  np. elektronicznej lokalnej karty dużej rodziny, karty wędkarza, karty gminnej czy karty mieszkańca. Usługa ta jest skierowana do samorządów, które chcą wyjść naprzeciw oczekiwaniom obywateli i umożliwić im posługiwanie się dokumentami w formie elektronicznej, zapisanych na smarfonie.

mObywatel – Uprawnienie w prosty sposób zapewni prowadzenie ewidencji dokumentów elektronicznych oraz wydawanie mieszkańcom dokumentów na podstawie zapisanych w systemie danych. Umożliwi tworzenie różnych rodzajów dokumentów elektronicznych na przygotowanych i dostępnych szablonach oraz da możliwość zarządzania nimi.

Usługa prowadzenia ewidencji i wydawania dokumentów w ramach systemu mObywatel jest całkowicie bezpłatna.

Pilotaż usługi dla samorządów przeprowadzany jest w formie naboru otwartego dla pięciu gmin, które zgłoszą się do nas jako pierwsze oraz chcą wydawać własne dokumenty lub już je wydają, jednocześnie nie posiadając odpowiedniego systemu teleinformatycznego. O zakwalifikowaniu samorządu do wzięcia udziału w pilotażu decyduje kolejność zgłoszeń.

Jeśli są Państwo zainteresowani uczestnictwem w projekcie prosimy o wiadomość na adres e-mail: sekretariat.DTC@mc.gov.pl, do dnia 31 sierpnia 2022 r.

Materiały

Prezentacja "mObywatel - uprawnienie"
mObywatel​_-​_Uprawnienie.pdf 2.50MB
{"register":{"columns":[]}}