W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

RDK ma już 10 milionów danych kontaktowych!

30.08.2022

RDK – czyli Rejestr Danych Kontaktowych, to wykaz zawsze aktualnych danych kontaktowych obywateli, do którego mają dostęp urzędnicy administracji państwowej. Dziennie w rejestrze pojawia się ponad 10,5 tys. nowych wpisów. Dzięki temu od momentu jego uruchomienia (od 22 grudnia 2019 r.) mamy w nim ponad 10 milionów danych kontaktowych.

RDK ma już 10 milionów danych kontaktowych!

Po co tworzymy RDK?

Zadaniem Rejestru Danych Kontaktowych jest ułatwienie kontaktu urzędników z obywatelami po to, by usprawnić realizację usług i umożliwić szybką komunikację, w sytuacji kiedy zamiast wysłać pisma, można do danej osoby zadzwonić.

Przekazanie danych do RDK jest całkowicie dobrowolne i bezpłatne. Wystarczy podać numer telefonu i/lub adres e-mail, a urzędnicy w ważnych dla Ciebie sprawach, zamiast wysyłać pismo – zadzwonią, wyślą e-mail lub SMS.

Urzędnik może skontaktować się i poinformować o :

  • dokumentach gotowych do odbioru, 
  • rozpatrzeniu złożonych wniosków, 
  • potrzebie uzupełnienia dokumentów lub informacji w Twoich sprawach, prowadzonych w urzędach.

 

Nie musisz się obawiać RDK. Twoje dane są bezpieczne!

 

Dane zamieszczone w RDK nie służą do rozsyłania informacji marketingowych ani reklam, ale wyłącznie do informowania o sprawach bezpośrednio dotyczących obywateli. Twoje dane w RDK są bezpieczne. Dostęp do nich mają tylko administracja publiczna i podmioty realizujące zadania publiczne. Informacje kontaktowe przekazane do RDK w każdej chwili możesz zmienić albo usunąć. Samodzielnie decydujesz czy udostępniasz numer telefonu komórkowego czy adres e-mail lub oba.

Co zrobić, by dołączyć do Rejestru Danych Kontaktowych?

Najszybszą i najprostszą metodą jest zrobienie tego przez Internet lub w urzędzie.

  1. On-line

Wystarczy, na naszym portalu GOV.PL, skorzystać z usługi Skorzystaj z Rejestru Danych Kontaktowych (RDK). By to zrobić, będziecie potrzebowali profilu zaufanego. Jeśli jeszcze go nie macie, koniecznie załóżcie na www.pz.gov.pl

Jeśli chcecie przekazać do RDK swój numer telefonu i adres email – miejcie pod ręką telefon i dostęp do poczty elektronicznej. Wpiszcie dane w odpowiednie pola, zalogujecie się profilem zaufanym. Potwierdzicie dane kodami, które otrzymacie emailem i sms-em i… gotowe!

Jeśli akurat nie macie przy sobie telefonu i dostępu do poczty – nic nie szkodzi. Kody, które otrzymacie są ważne przez 24 godziny. Użyjcie ich, korzystając z usługi Potwierdź swoje dane kontaktowe w Rejestrze Danych Kontaktowych (RDK).

 

  1. W urzędzie:

Swoje dane do RDK możecie przekazać także offline, czyli wypełniając formularz dostępny w każdym urzędzie gminy.

 

Projekt „Rozwój Systemu Rejestrów Państwowych” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014 – 2020, Oś Priorytetowa nr 2 „E-Administracja i otwarty rząd”. Działanie nr 2.1 „Wysoka dostępność i jakość e-usług  publicznych”.

 

{"register":{"columns":[]}}