W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Sławomir Wojciechowski

Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego w Nowej Soli, naczelnik Wydziału Informatyki w Urzędzie Miasta Nowej Soli, ekspert Zrzeszenia Gmin Województwa Lubuskiego i Ogólnopolskiego Porozumienia Organizacji Samorządowych. Jest absolwentem Uniwersytetu Zielonogórskiego, na którym ukończył studia magisterskie na kierunku socjologia, Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, gdzie ukończył studia doktoranckie na kierunku ekonomia.

Na stałe współpracuje ze Zrzeszeniem Gmin Województwa Lubuskiego oraz Ogólnopolskim Porozumieniem Organizacji Samorządowych jako ekspert z zakresu zadań zleconych, rejestracji stanu cywilnego oraz e-administracji. W ramach sprawowanej funkcji reprezentuje samorządy na posiedzeniach Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego, w parlamencie oraz w kontaktach z organami centralnymi. Jest autorem kilkudziesięciu stanowisk, dzięki którym możliwa jest poprawa jakości realizowanych przez gminy zadań zleconych.

Pełni funkcję redaktora tematycznego w naukowym czasopiśmie „Metryka, studia z zakresu prawa osobowego i rejestracji stanu cywilnego”. W swoim dorobku naukowym posiada ponad 100 publikacji z obszaru rejestracji stanu cywilnego, prawa administracyjnego, prawa międzynarodowego oraz e-administracji.

Od 2016 roku współpracuje z Ministerstwem Cyfryzacji oraz Centralnym Ośrodkiem Informatyki w zakresie rozwoju systemu rejestrów państwowych, jako członek powołanej przez ministra cyfryzacji grupy roboczej do spraw rozwoju bazy usług stanu cywilnego. Jest autorem wielu rozwiązań, które usprawniają funkcjonowanie Systemu Rejestrów Państwowych.

Współpracował także z Pełnomocnikiem Prezesa Rady Ministrów do spraw reformy regulacji administracyjnych związanych z ruchem naturalnym ludności i ochrony miejsc pamięci w zakresie opracowania innowacyjnych rozwiązań mających usprawnić procesy rejestracji aktu urodzenia i zgonu w ramach nowej ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych.

Prowadzi szkolenia dla pracowników urzędów stanu cywilnego i pracowników urzędów gmin z tematów dot. rejestracji stanu cywilnego, postępowania administracyjnego, prawa międzynarodowego i komunikacji elektronicznej.

{"register":{"columns":[]}}