W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zintegrowana Platforma Analityczna - projekt przygotowawczy

POPC.02.02.00-00-0004/17-00 „Projekt wspierający przygotowanie projektu pozakonkursowego w działaniu 2.2 POPC pn.: Zintegrowana Platforma Analityczna (ZPA)” w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020. Oś Priorytetowa nr 2 „E-administracja i otwarty rząd”. Działanie nr 2.2 „Cyfryzacja procesów back - office w administracji rządowej”.

Zintegrowana Platforma Analityczna będzie centralnym systemem analizy danych gromadzonych i tworzonych przez administrację publiczną oraz danych dostępnych z innych źródeł. Potrzeba stworzenia takiego systemu wynika z rozdrobnienia obecnych rozwiązań raportowych i analitycznych, którymi posługują się różne instytucje państwa. Tym samym nie ma możliwości analizowania danych na poziomie ponadresortowym i podejmowania decyzji o szerszym zakresie niż jedna instytucja czy resort.

Status projektu:

Zakończony

Czas realizacji projektu:

listopad 2017 – lipiec 2018

Instytucja odpowiedzialna: 

Ministerstwo Cyfryzacji

Projekt a dokumenty strategiczne

Dokumenty strategiczne, na podstawie których realizowany jest projekt:

Cel projektu

Celem projektu jest przygotowanie do realizacji projektu Zintegrowana Platforma Analityczna (dalej projekt ZPA), który jest projektem o strategicznym znaczeniu dla realizacji celów II osi POPC oraz informatyzacji państwa. Projekt przyczyni się do stworzenia podstaw dla realizacji projektu ZPA, który wpisuje się w działanie 2.2 POPC, poprzez wdrożenie horyzontalnych rozwiązań back-office możliwych do zastosowania w skali całej administracji publicznej, zgodnych z rekomendacjami wskazanymi w Katalogu Rekomendacji Cyfrowego Urzędu. 

Oczekiwane rezultaty

Budowa platformy będzie odbywała się etapami. W ramach 6 wytypowanych obszarów problemów społecznych zostaną opracowane i wdrożone rozwiązania analityczne służące lepszemu zarządzaniu w odpowiednich instytucjach odpowiedzialnych.
Dzięki podejściu etapowemu pierwsze efekty projektu spodziewane są już w pierwszym roku realizacji.

Rezultatem projektu przygotowawczego będzie przygotowanie dokumentacji projektowej umożliwiającej uzyskanie dofinansowania ze środków UE w ramach działania 2.2 POPC. 

Harmonogram realizacji projektu

Zadanie

Przewidywana data realizacji

Opracowane  Studium Wykonalności

Q2 kwartał 2018

Opracowany kompletny Wniosek o dofinansowanie dla projektu pozakonkursowego ZPA

Q3 kwartał 2018

Finanse

Źródła finansowania:

  • Środki Unii Europejskiej: Program Operacyjny Polska Cyfrowa
  • Budżet państwa

Wartość projektu: 1,3 mln PLN
Środki Unii Europejskiej: 1 100 190,00 1,1 mln PLN
Współfinansowanie z budżetu państwa: 0,2 mln PLN

Aktualny status

W przygotowaniu jest Wniosek do Dofinansowania wraz załącznikami dla projektu docelowego Zintegrowana Platforma Analityczna.

Planowana data złożenia wniosku o dofinansowanie wraz z Studium Wykonalności i innymi wymaganymi załącznikami – Lipiec 2018.

Ostatnio zrealizowane działania:

30.11.2017 Podpisanie porozumienia pomiędzy Ministerstwem Cyfryzacji a Centrum Projektów Polska Cyfrowa o dofinansowanie projektu wspierającego przygotowanie projektu pozakonkursowego w Działaniu 2.2 „Cyfryzacja procesów back-office w administracji rządowej” Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa pn. Zintegrowana Platforma Analityczna”
24.11.2017 Dialog techniczny dla producentów, integratorów i architektów rozwiązań analitycznych zainteresowanych Projektem ZPA
15.05.2018 Publiczna prezentacja projektu pn. „Zintegrowana Platforma Analityczna”. Projekt planowany jest do realizacji w ramach działania 2.2 „Cyfryzacja procesów back-office w administracji rządowej” Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.
11.05.2018 Odbiór Studium Wykonalności od Wykonawcy zewnętrznego
29.06.2018 Rozpoczęcie dialogu technicznego, w celu: Uniknięcia zastosowania kryteriów ograniczających konkurencyjność w planowanych postępowaniach. Przegląd dostępnych na rynku narzędzi analitycznych, ETL oraz Data Engineering. Opracowanie i ocena stosowalności modelu licencyjnego oprogramowania standardowego, opartego na umowach ramowych i pozwalającego na dynamiczne, stosowne do potrzeb, wykorzystanie oprogramowania.
10.07.2018 Przekazanie opisu założeń projektu do Sekretariatu KRMC

Kontakt

Joanna Baranowska, adres mailowy: Joanna.Baranowska@cyfra.gov.pl

POPC.02.02.00-00-0004/17-00 „Projekt wspierający przygotowanie projektu pozakonkursowego w działaniu 2.2 POPC pn.: Zintegrowana Platforma Analityczna (ZPA)” w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020

Oś Priorytetowa nr 2 „E-administracja i otwarty rząd”

Działanie nr 2.2 „Cyfryzacja procesów back - office w administracji rządowej”

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
13.03.2024 14:04 Monika Dębkowska
Pierwsza publikacja:
26.07.2018 15:36 Tadeusz Płaczkiewicz
{"register":{"columns":[]}}