W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Podsumowanie kolejnych webinarów dla podmiotów publicznych

30.10.2024

Laptop na stole, damska ręka trzyma za monitor, na ekranie napis webinar

Pod koniec października eksperci Centralnego Ośrodka Informatyki przeprowadzili dwa webinaria informacyjne (22 i 30 października). Spotkania związane były ze zbliżającym się ustawowym terminem obowiązku korzystania z adresu do e-Doręczeń. Wzięli w nich udział przedstawiciele 1850 podmiotów publicznych, w tym między innymi:

  • administracji rządowej (ministerstwa),
  • jednostek samorządu terytorialnego (starostwa, urzędy miast i gmin),
  • placówek oświatowych (szkoły, przedszkola),
  • placówek opiekuńczych (domy pomocy społecznej).

Tematyka webinarów

Eksperci COI omówili najważniejsze zagadnienia dotyczące wdrożenia e-Doręczeń. Wyjaśnili podstawowe pojęcia, przybliżyli regulacje prawne i wskazali, kto jest objęty obowiązkiem. Wskazali  również oszczędności wynikające ze stosowania takiej korespondencji.

Przygotowanie do wdrożenia

Zespół e-Doręczeń omówił kroki, które każdy zobowiązany podmiot powinien podjąć, aby skutecznie przygotować się do wprowadzenia e-Doręczeń. Zaprezentował też funkcje i możliwości aplikacji e-Doręczeń oraz wskazał, gdzie szukać informacji.

Przedstawiciele COI odpowiedzieli też na pytania uczestników.

Cykl webinarów

Aby ułatwić przygotowanie do wdrożenia doręczeń elektronicznych planowane są kolejne webinary, w tym o roli administratora i aplikacji e-Doręczeń.

Podmioty publiczne będą musiały stosować e-Doręczenia od 1 stycznia 2025 roku.

{"register":{"columns":[]}}