Podsumowanie kolejnych webinarów dla podmiotów publicznych
30.10.2024
Pod koniec października eksperci Centralnego Ośrodka Informatyki przeprowadzili dwa webinaria informacyjne (22 i 30 października). Spotkania związane były ze zbliżającym się ustawowym terminem obowiązku korzystania z adresu do e-Doręczeń. Wzięli w nich udział przedstawiciele 1850 podmiotów publicznych, w tym między innymi:
- administracji rządowej (ministerstwa),
- jednostek samorządu terytorialnego (starostwa, urzędy miast i gmin),
- placówek oświatowych (szkoły, przedszkola),
- placówek opiekuńczych (domy pomocy społecznej).
Tematyka webinarów
Eksperci COI omówili najważniejsze zagadnienia dotyczące wdrożenia e-Doręczeń. Wyjaśnili podstawowe pojęcia, przybliżyli regulacje prawne i wskazali, kto jest objęty obowiązkiem. Wskazali również oszczędności wynikające ze stosowania takiej korespondencji.
Przygotowanie do wdrożenia
Zespół e-Doręczeń omówił kroki, które każdy zobowiązany podmiot powinien podjąć, aby skutecznie przygotować się do wprowadzenia e-Doręczeń. Zaprezentował też funkcje i możliwości aplikacji e-Doręczeń oraz wskazał, gdzie szukać informacji.
Przedstawiciele COI odpowiedzieli też na pytania uczestników.
Cykl webinarów
Aby ułatwić przygotowanie do wdrożenia doręczeń elektronicznych planowane są kolejne webinary, w tym o roli administratora i aplikacji e-Doręczeń.
Podmioty publiczne będą musiały stosować e-Doręczenia od 1 stycznia 2025 roku.