W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Mamy wspólny cel – dobrze przygotować młodzież na czekające ją zmiany

28.08.2024

- Jako ministerstwo jesteśmy po to, żeby Państwa słuchać i wspierać – wyjaśnił wiceminister Mikołaj Dorożała na spotkaniu z dyrektorami 11 ponadpodstawowych szkół leśnych nadzorowanych przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska. W trakcie rozmów, 28 sierpnia br. w siedzibie resortu, dyrektorzy szkół przedstawili zarówno liczne osiągnięcia swoich ośrodków, jak i najbardziej palące potrzeby na nowy rok szkolny.

Spotkanie z dyrektorami szkół leśnych

Wiceminister klimatu i środowiska podkreślił ogromną odpowiedzialność za rozwój przyszłego pokolenia przyrodników-leśników, jaka spoczywa na szkołach leśnych, ich dyrektorach i nauczycielach.

- Zdaję sobie sprawę, że stajecie Państwo przed licznymi wyzwaniami. Jednym z nich są zmiany w edukacji, które będą odpowiedzią m.in. na potrzebę zwiększenia umiejętności społecznych absolwentów. Wiem, że zmiany w edukacji wymagają lat, ale ktoś musi je zacząć, a my nie boimy się wyzwań – dodał.

Podczas trwającego ponad cztery godziny spotkania dyrektorzy szkół przedstawili osiągnięcia i innowacyjne rozwiązania wprowadzane w zarządzanych przez nich ośrodkach. Podzielili się też swoimi potrzebami, głównie finansowymi.

Plan kontroli w ramach nadzoru pedagogicznego

W trakcie spotkania wiceminister Dorożała ogłosił też tematy zaplanowanych kontroli w ramach nadzoru pedagogicznego na rok szkolny 2024/2025:

  1. Przestrzeganie przepisów prawa w zakresie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz egzaminów klasyfikacyjnych.
  2. Praca z uczniem zdolnym. Diagnozowanie, odkrywanie talentów, rozbudzanie zainteresowań. Zapewnianie indywidualnego podejścia do potrzeb i zdolności każdego ucznia, w tym opracowanie oraz ewaluacja indywidualnych programów wsparcia uczniów z trudnościami w uczeniu się.
  3. Wspieranie rozwoju kompetencji zawodowych przydatnych na rynku pracy oraz umiejętności uczenia się przez całe życie, poprzez wzmocnienie współpracy szkoły z pracodawcami oraz instytucjami regionalnymi.
  4. Działania szkoły w zakresie pogłębiania zainteresowania ochroną przyrody w lasach, z wykorzystaniem bezpośredniego kontaktu z obiektami przyrodniczymi, oraz dobrostanem zwierząt dzikich w nich zamieszkujących.

Wiceminister Dorożała zapowiedział, że osobiście odwiedzi wszystkie szkoły podległe MKiŚ i wspólnie z ich dyrektorami oraz dyrektorami podległych mu departamentów przeanalizuje działania podjęte na rzecz zmian ram kształcenia w szkołach leśnych w związku ze zmieniającymi się warunkami klimatycznymi oraz oczekiwaniami społecznymi. Podkreślił, że wygląda okazji do rozmowy z nauczycielami, uczniami i ich rodzicami o kształceniu w szkołach leśnych.

Materiały

Plan nadzoru pedagogicznego Ministra 2024-2025
Plan​_nadzoru​_2024-2025.pdf 0.38MB

Szkoły leśne

Minister Klimatu i Środowiska jest organem prowadzącym dla 11 ponadpodstawowych szkół leśnych:

  1. Technikum Leśne w Białowieży,
  2. Technikum Leśne w Miliczu,
  3. Technikum Leśne im. prof. Jana Miklaszewskiego w Starościnie,
  4. Technikum Leśne w Tucholi im. Adama Loreta,
  5. Technikum Leśne w Warcinie im. prof. Stanisława Sokołowskiego,
  6. Zespół Szkół Leśnych i Ekologicznych im. St. Morawskiego w Brynku,
  7. Zespół Szkół Leśnych im. inż. Jana Kloski w Goraju,
  8. Zespół Szkół Leśnych w Biłgoraju,
  9. Zespół Szkół Leśnych w Lesku,
  10. Zespół Szkół Leśnych w Rogozińcu,
  11. Zespół Szkół Leśnych im. Romana Gesinga w Zagnańsku.

Zdjęcia (4)

{"register":{"columns":[]}}