„CAF w Urzędzie Miasta Krakowa” – relacja z webinarium
03.11.2023
31 października zorganizowaliśmy webinarium, na którym przedstawiciele Urzędu Miasta Krakowa (UMK) zaprezentowali swoje doświadczenia ze stosowania modelu CAF. Było to drugie spotkanie zorganizowane przez Departament Służby Cywilnej KPRM (DSC) w ramach cyklu o dobrych praktykach wdrożonych w urzędach dzięki wykorzystaniu Wspólnej Metody.
O czym rozmawialiśmy
Spotkania rozpoczęła Sylwia Ojdym, zastępca dyrektora Departamentu Służby Cywilnej (DSC). Następnie:
- Katarzyna Dudzik, krajowa korespondentka CAF z DSC, w imieniu organizatora powitała uczestników. Podkreśliła, że inicjatywa organizacji seminarium wynika z rekomendacji ekspertów CAF, z raportu z badania nt. znajomości i zainteresowania CAF w Polsce. Jej celem jest szeroka promocja modelu w administracji publicznej w naszym kraju.
- Maria Rusowicz, pełnomocnik prezydenta miasta Krakowa ds. Systemu Zarządzania Jakością wygłosiła słowo wstępne. Zaznaczyła, że CAF jest najtańszą i bardzo efektywną metodą zarządzania jakością w organizacji. Jednak, aby osiągnąć sukces z CAF potrzebne jest duże zaangażowanie kierownictwa. Wskazała również, że CAF angażuje wszystkich pracowników.
„To oni (pracownicy) definiują plany działań usprawniających. Pracownicy, kiedy widzą, że mają rzeczywisty wpływ na działanie urzędu, wchodzą na wyższy stopień związania z organizacją, są bardziej zaangażowani. Ponadto wspólne zaangażowanie w ramach CAF poprawia współpracę pomiędzy pracownikami – ludzie stają się dla siebie milsi” – powiedziała pełnomocnik.
- Tadeusz Zawistowski, ekspert CAF, wspierał UMK w przeprowadzeniu samooceny z wykorzystaniem modelu CAF. Podzielił się ze słuchaczami m.in. swoimi obserwacjami o znaczeniu CAF w drodze do doskonałości UMK. Zdaniem eksperta CAF:
- dał pracownikom UMK możliwość dogłębnego poznania i zrozumienia własnej organizacji, a także lepszego poznania swoich współpracowników,
- zwiększył świadomość podejścia systemowego w urzędzie,
- zwiększył świadomość, że od organizacji publicznej oczekuje się realizacji misji i dostarczania odpowiedniej ilości i jakości usług publicznych (wymiernych rezultatów, wyników),
- pomógł udoskonalić umiejętności pracy zespołowej w urzędzie, w tym w ramach dużych zespołów.
Na koniec podkreśliła korzyści UMK z cyklicznego przeprowadzania samooceny CAF. Zdaniem pani kierownik CAF pozwala:
W załączniku znajdą Państwo pełną prezentacje „CAF w Urzędzie Miasta Krakowa”. |
Cykl webinariów o dobrych praktykach
To webinarium było drugim z planowanego cyklu spotkań na temat dobrych praktyk, które są wdrażane dzięki CAF. W ubiegłym roku swoimi doświadczeniami dzielili się pracownicy Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gorzowie Wielkopolskim.
Kolejne wydarzenia planujemy organizować cyklicznie z udziałem urzędów – użytkowników modelu. W ten sposób chcemy promować CAF jako skuteczne narzędzie zarządzania jakością.
Serdecznie zachęcamy do dzielenia się dobrymi praktykami wdrożonymi dzięki zastosowaniu CAF w Państwa urzędach! Informacje mogą Państwo kierować na: katarzyna.dudzik@kprm.gov.pl lub witold.stelmaski@kprm.gov.pl!
Wszystkich Państwa zachęcamy do udziału w kolejnych spotkaniach. Informacje na ten temat będziemy publikować w Aktualnościach CAF.
Materiały
CAF w Urzędzie Miasta KrakowaCAF_w_Urzędzie_Miasta_Krakowa.pptx 2.63MB