E-wizyta w ZUS
E-wizyta w ZUS to usługa w mObywatelu 2.0, która pozwala wygodnie - bo zdalnie - załatwić sprawy związane m.in. z emeryturami i rentami, prowadzeniem firmy, wypłatą zasiłków czy potwierdzeniem profilu PUE. Pomaga w tym wideorozmowa z pracownikiem ZUS w dogodnym dla użytkownika czasie i miejscu.
Jakie założenia przyjęliśmy:
Głównym celem było stworzenie usługi umożliwiającej łatwe i szybkie umówienie się na zdalną konsultację z sprawach związanych z ZUS. W ramach e-wizyty użytkownicy mogą porozmawiać z pracownikiem ZUS z dowolnego miejsca i w dogodnym dla siebie czasie.
Aby to było możliwe, musieliśmy zadbać o:
- Zgodność naszej mobilnej usługi z wersją przeglądarkową.
- Czytelność i łatwość przechodzenia przez cały proces umawiania e-wizyty, co daje oszczędność czasu i proste uzyskanie informacji.
- To, że aplikacja w ramach wiadomości PUSH przypomina użytkownikowi o zbliżającym się terminie wizyty.
Jakie wyzwania stały przed projektantami:
- Chcieliśmy przenieść proces umawiania e-wizyt w przeglądarce na aplikację mobilną.
- Zależało nam na tym, aby umówione e-wizyty w aplikacji były dostępne w mObywatelu 2.0, dzięki czemu użytkownik ma możliwość zarządzania swoim spotkaniem - w tym może umówić się na nowe terminy, a także:
- wyświetlić listę umówionych e-wizyt,
- wyświetlić listę zakończonych e-wizyt,
- odwołać e-wizytę,
- połączyć się na e-wizytę.
Tak wyglądała praca nad tworzeniem usługi:
- Panel główny
Ważnym zadaniem było dla nas uporządkowanie wyglądu panelu głównego, w którym użytkownicy otrzymują informacje o umówionych i zakończonych e-wizytach.
E-wizyty pogrupowaliśmy pod względem daty i godziny - na górze ekranu zawsze wyświetla się najbliższa e-wizyta. Przechodząc do szczegółów, znajdziemy link do spotkania oraz możliwość dołączenia do wideorozmowy. Jest też opcja odwołania e-wizyty.
- Proces umawiania e-wizyty
Proces skonstruowaliśmy tak, by był jak najbardziej zwięzły i przystępny dla użytkownika. Pasek postępu informuje, na jakim etapie znajduje się użytkownik, wzmacniając tym samym jego zaangażowanie i niwelując niepokój podczas wypełniania formularza.
W celu umówienia wizyty zaciągamy dane użytkownika, które już są w aplikacji, aby przyspieszyć przejście przez cały proces.
- Welcome page
Na ekranie powitalnym znajdują się informacje o tym, czym jest e-wizyta, co powinniśmy o niej wiedzieć oraz jak się do niej przygotować.
Ograniczamy w ten sposób pytania i wątpliwości użytkowników co do działania i przeznaczenia usługi.
Dodatkowo umieszczanie informacji na ekranie powitalnym umożliwia przedstawienie użytkownikowi funkcji usługi i korzyści z ich używania. Zwiększa to szanse, że ludzie będą chcieli korzystać z e-wizyt.
Obecnie efekt naszej pracy wygląda tak:
ZOBACZ MAKIETĘ