W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

E-wizyta w ZUS

E-wizyta w ZUS to usługa w mObywatelu 2.0, która pozwala wygodnie - bo zdalnie - załatwić sprawy związane m.in. z emeryturami i rentami, prowadzeniem firmy, wypłatą zasiłków czy potwierdzeniem profilu PUE. Pomaga w tym wideorozmowa z pracownikiem ZUS w dogodnym dla użytkownika czasie i miejscu.

E-wizyta w ZUS.

Jakie założenia przyjęliśmy:

Głównym celem było stworzenie usługi umożliwiającej łatwe i szybkie umówienie się na zdalną konsultację z sprawach związanych z ZUS. W ramach e-wizyty użytkownicy mogą porozmawiać z pracownikiem ZUS z dowolnego miejsca i w dogodnym dla siebie czasie.

 

Aby to było możliwe, musieliśmy zadbać o:

  1. Zgodność naszej mobilnej usługi z wersją przeglądarkową.
     
  2. Czytelność i łatwość przechodzenia przez cały proces umawiania e-wizyty, co daje oszczędność czasu i proste uzyskanie informacji.
     
  3. To, że aplikacja w ramach wiadomości PUSH przypomina użytkownikowi o zbliżającym się terminie wizyty.

 

 Jakie wyzwania stały przed projektantami:

  1. Chcieliśmy przenieść proces umawiania e-wizyt w przeglądarce na aplikację mobilną.
     
  2. Zależało nam na tym, aby umówione e-wizyty w aplikacji były dostępne w mObywatelu 2.0, dzięki czemu użytkownik ma możliwość zarządzania swoim spotkaniem - w tym może umówić się na nowe terminy, a także:

    -  wyświetlić listę umówionych e-wizyt,
    -  wyświetlić listę zakończonych e-wizyt,
    -  odwołać e-wizytę,
    -  połączyć się na e-wizytę.


Tak wyglądała praca nad tworzeniem usługi:

  • Panel główny


    Ważnym zadaniem było dla nas uporządkowanie wyglądu panelu głównego, w którym użytkownicy otrzymują informacje o umówionych i zakończonych e-wizytach.

    E-wizyty pogrupowaliśmy pod względem daty i godziny - na górze ekranu zawsze wyświetla się najbliższa e-wizyta. Przechodząc do szczegółów, znajdziemy link do spotkania oraz możliwość dołączenia do wideorozmowy. Jest też opcja odwołania e-wizyty.
     

  • Proces umawiania e-wizyty


    Proces skonstruowaliśmy tak, by był jak najbardziej zwięzły i przystępny dla użytkownika. Pasek postępu informuje, na jakim etapie znajduje się użytkownik, wzmacniając tym samym jego zaangażowanie i niwelując niepokój podczas wypełniania formularza.

    W celu umówienia wizyty zaciągamy dane użytkownika, które już są w aplikacji, aby przyspieszyć przejście przez cały proces.
     

  • Welcome page


    Na ekranie powitalnym znajdują się informacje o tym, czym jest e-wizyta, co powinniśmy o niej wiedzieć oraz jak się do niej przygotować.

    Ograniczamy w ten sposób pytania i wątpliwości użytkowników co do działania i przeznaczenia usługi.

    Dodatkowo umieszczanie informacji na ekranie powitalnym umożliwia przedstawienie użytkownikowi funkcji usługi i korzyści z ich używania. Zwiększa to szanse, że ludzie będą chcieli korzystać z e-wizyt.



    Obecnie efekt naszej pracy wygląda tak: 

    ZOBACZ MAKIETĘ

{"register":{"columns":[]}}