W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Pełnomocnictwa

Dzięki Pełnomocnictwom w mObywatelu będzie można w prosty sposób i za darmo wystawiać pełnomocnictwa, korzystać z nich oraz nimi zarządzać. Nowa funkcjonalność będzie dostępna zarówno w mObywatelu w przeglądarce, jak i w aplikacji mobilnej. Dzięki temu będzie można podać numer konkretnego pełnomocnictwa i w ten sposób potwierdzić w urzędzie, że działa się w imieniu innej osoby, firmy czy instytucji.

Pełnomocnictwa.

Jakie założenia przyjęliśmy: 

Głównym celem projektu było stworzenie funkcjonalności / usługi Pełnomocnictwa dostępnej w ramach aplikacji mobilnej mObywatel 2.0.


Aby to było możliwe, musieliśmy zadbać o: 

  1. Zgodność z wymaganiami prawnymi, czyli legislacją. 

  1. Czytelność i łatwość korzystania przez użytkownika z funkcjonalności mimo skomplikowanych kwestii prawnych. 

  1. Uproszczenie procesu udzielania i korzystania z pełnomocnictwa. 
     

Jakie problemy chcieliśmy rozwiązać: 

  1. Usługa Pełnomocnictwa jest tak złożona, że użytkownicy mieli potrzebę dostępu do wielu informacji. W szczególności do definicji pojęć, które pojawiają się podczas korzystania z Pełnomocnictw, ale też do informacji na temat samych zasad działania usługi.  

  1. Trudny i niejasny proces tworzenia pełnomocnictwa. 

  1. Urzędowe, formalne nazewnictwo niezrozumiałe dla użytkownika bez wcześniejszego gruntownego zapoznania się z tematem. 

  1. Zbyt duża liczba informacji przytłaczała użytkowników przy pierwszym kontakcie z panelem głównym przy większej liczbie pełnomocnictw. Wpływało to negatywnie na szybkość poruszania się po aplikacji, a tym samym na realizację celu. 

  1. Przycisk sortowania był mało przydatny.
     

Tak wyglądała praca nad tworzeniem usługi: 

  • Onboarding (ekrany powitalne) + infopage (strona z informacjami)



    Kiedy poznaliśmy potrzeby użytkowników, jasne stało się, że potrzebujemy dodać w onboardingu (przy pierwszym uruchomieniu usługi) poszerzony opis procesu udzielania, akceptowania i wykorzystania pełnomocnictwa.

    Konieczne było też dodanie rozbudowanego tzw. infopage’a (ekranu informacyjnego) z podstawowymi informacje o procesie. 
     

  • Panel główny 



    Ważnym zadaniem było dla nas uporządkowanie wyglądu panelu głównego, w którym użytkownicy mają informacje o udzielonych i otrzymanych pełnomocnictwach.

    Po zmianach ekran ten stał się bardziej czytelny, m.in. dzięki temu, że usunęliśmy zbędne informacje jak data i sortowanie.
     

  • Tworzenie pełnomocnictwa 



    Dla wygody użytkowników dokonaliśmy szeregu uproszczeń. Zmienił się ekran z kategoriami przy wyborze spraw, wszystko jest dużo bardziej czytelne i zrozumiałe.

    Ponadto na górnej belce dodaliśmy pasek postępu, który pokazuje, na jakim etapie jest użytkownik w procesie załatwiania danego pełnomocnictwa. Po wprowadzonych przez nas zmianach można też edytować poszczególne kroki. 
     

  • Moduł historii 



    Aby wrażenia z korzystania z Pełnomocnictw były jak najlepsze, czas spędzony w aplikacji jak najkrótszy, a poruszanie się po niej jak najbardziej intuicyjne, zmieniliśmy sposób wyświetlania najnowszych zdarzeń.

    Pokazują się one teraz na samej górze listy. W dodatku uprościliśmy opis zdarzeń, a do ich daty dodaliśmy godzinę. 



    Obecnie efekt naszej pracy wygląda tak: 

    ZOBACZ MAKIETĘ

 

{"register":{"columns":[]}}